Hundbiten - en blogg om hundträning / klickerträning med Lina, Pejla & Zaphod

Direktlänk till inlägg 2 oktober 2008

Avslappnat och roligt!

Av Lina - 2 oktober 2008 17:04

Idag var det som om något släppte för Nemi. Jag antar att hela grejen att vara bortlämnad i ett nytt hem kan ha gjort henne lite osäker (eller så är det väl att hon fått börja ligga bredvid mig i soffan och myst ;) -  hon har liksom varit mycket mer avslappnad idag än tidigare.


Jag brukar både börja och avsluta promenaderna med att släppa hundarna lösa i trädgården för lite spring. Och rätt som det var fick Nemi tokspel, gjorde femtioelva snurriga lekinviter framför Pejla och drog sedan iväg på sitt galna kelpierejs. Pejla var inte sen att hänga på och så var jakten igång. De sprang inte så länge, men de sprang tillsammans. Och de hade roligt :D

 
 
Madelen

Madelen

2 oktober 2008 19:35

Underbart med race!

http://k9kiwi.wordpress.com

 
Louise

Louise

2 oktober 2008 23:13

Kul att även Pejla får se knäppiens rätta jag. ;)
Visste inte att hundarna inte fick vara i soffan hos er, ännu en sak som jag i förväg inte skulle ha trott att Nemi klarade av. ;)
(Ihop med typ att inte hoppa på barn, att inte skälla när någon går i dörren och att inte hoppa på gäster ;) )
Jag får väl ta det som ett gott tecken att hunden uppför sig bättre borta än hemma. ;)

Kul att du tar tag i hennes starter förresten, jag har inte riktigt orkat det, vad perfekt med någon annan som gör det åt en. ;) Jag kommer få hem värsta proffshunden, det tackar vi för! ;)

http://www.blogtown.se/blog.php?id=lojs

 
Lina

Lina

3 oktober 2008 08:08

Ja alltså... det där med soffan. Det har ju varit sambons regler... ;) Mina egna regler har ju sett lite annorlunda ut, men nu tyckte jag det var dags att applicera de reglerna även på resten av familjen :)

Nu när Nemi är lite "piggare" har hon början flamsa lite mer med barnen och så igen, men de klarar av det rätt bra nu, vänder ryggen till när hon skuttar omkring, så det funkar fortfarande fint :)

Proffshund! Ge mig nu inte mer prestationsångest än jag redan har!!

http://www.hundtranaren.se

 
Ingen bild

Kristina

3 oktober 2008 16:18

Hejsan,
Hittade din hemsida och blogg av en slump, och måste bara säga WOW! Vilken underbart trevlig sida med jättemycket bra kunskap! En riktig guldgruva! Känner själv att det är den här synen på träning som jag tror på! Befinner mig själv i den situationen att jag aldrig haft hund förr, och läser böcker som en tokig :-) Känns skönt att kunna följa din och Pejlas utveckling genom den här bloggen. Tack för en bra sida helt enkelt! Här skall läsas!

 
Lina

Lina

3 oktober 2008 19:50

Hej Kristina! Och välkommen hit - vad roligt att du hittar inspiration här, sådant värmer att höra :)

Som jag förstår det ska du skaffa din första hund? Vad är det för ras? Vad har ni för planer? :) Och har du någon blogg eller så, lämna gärna en länk.

Ha en skön helg!

//Lina

http://www.hundtranaren.se

 
Ingen bild

Kristina

3 oktober 2008 20:16

Hej,

Det lär nog tyvärr dröja ett tag till innan jag kommer kunna skaffa en hund. Jag bor fortfarande hemma, eftersom jag studerar på universitet och inte har råd med eget ännu. Min pappa vill inte ha hund, och då känns det bäst att vänta tills jag får eget, och jag och min mamma kan istället dela vårdnaden om hunden då. Hon vill nämligen gärna också skaffa hund. Skulle nu pappa ändra sig så måste det nog komma från honom, och det har tyvärr inte hänt de senaste nio åren jag drömt om en egen hund. Det skulle bara vara fel att tjata, hur mycket jag nog skulle vilja ;-) Å andra sidan så har jag ju tid att läsa på och spara så jag har en rejäl buffert när det är dags.
Drömhunden är en storpudel. Men flera andra har kommit upp. Tycker rallylydnad och viltspår verkar vara riktigt skoj! En egen blogg hoppas jag också kunna skapa när det börjar dra ihop sig för den väldigt efterlängtade egna hunden!

Hoppas ni också får en skön helg!

Kristina

 
lotta

lotta

4 oktober 2008 09:33

vad härligt att läsa din blogg. Får så mycket inspiration..o ser att vi ska nog kunna få ordning på våran faltvalp tillslut ;)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Lina

Lina

4 oktober 2008 16:22

Hej Lotta och välkommen hit!
Jag hann se att det kom en kommentar från dig häromdagen - godkände den, men sedan "försvann" den - antar att det kanske var en kommentar på något gammalt inlägg...

Jaja, trevligt att du kom tillbaka - och det är klart att ni får ordning på Cola! Vilken jättefin hund! :)

http://www.hundtranaren.se

 
lotta

lotta

5 oktober 2008 07:45

ja, jag undrade vart den tog vägen ;)
ja, jag tror att Colis blir bra, bra att läsa mycket o fundera lite , så att det blir rätt från början med henne.

http://www.juniocola.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 26 september 2011 11:59

Nu har jag bloggat på bloggplatsen/bloggagratis i fem år! Men nu är det dags att flytta vidare. Jag har haft hemsida och bloggar lite utspritt under en lång period, men har nu äntligen samlat ihop allt på ett enda ställe.   Den här bloggen får li...

Av Lina - 23 september 2011 15:42


Vill bara nämna att jag har ett helt nytt täcke, Back on Track, 74 cm, till salu. Jag lyckades beställa ett alldeles för stort täcke, och säljer det därför nu på Tradera.    Länk till annonsen   Bild framletad på nätet för att illustrera m...

Av Lina - 21 september 2011 15:19

Jag håller en grundlydnadskurs på Torsby BK på onsdagförmiddagarna och har en blandad grupp av engagerade deltagare. Jag gillar verkligen att hålla kurs, och när man får deltagare som verkligen vill träna, är det extra givande.   Vi har under kur...

Av Lina - 18 september 2011 18:17

Jag håller på att undersöka intresset för Åsa Jakobssons kurs i avslappning/uppmärksamhet. Åsa bor i Skåne, men jag har länge velat ta upp henne till Torsby/Värmland för denna kurs.   Vi behöver ett gäng på 6 ekipage, plus ett antal observatörer....

Av Lina - 31 augusti 2011 15:53

Igår var vi i Värmskog på vallningskurs igen. Och det hände en hel del för Zaphods och min del. Vi gick, återigen, i liten fålla, i koppel som jag släppte ganska omedelbart för att komma på andra sidan fåren. Första passet gick finfint! Han går för n...

Ovido - Quiz & Flashcards