Hundbiten - en blogg om hundträning / klickerträning med Lina, Pejla & Zaphod

Direktlänk till inlägg 1 februari 2008

Inga sjutton minus

Av Lina - 1 februari 2008 17:51

Nu har vädret ändrat sig och det ser ut att bli strålande sol och bara fyra minus i Säffle på söndag. Däremot finns nog risk för rätt mycket snö när jag ska köra ner imorgon.


Imorse tog vi oss en rätt lång promenad. Gick på nytt ställe för att variera lite, men det blev fortsatt mycket lösspringande. Och vad mycket man får att förstärka när man har hunden lös! Det flyter på enormt mycket bättre än vid koppelpromenad tycker jag. Och jag har fått massor av tillfällen att träna inkallning vilket resulterat i att de bara går bättre och bättre. Det skulle vara intressant att börja testa dem med lite mer störning. Typ en annan hund eller så...


I övrigt är jag på rätt uselt humör. Håller på att sluta snusa och det går visserligen bra om man ser till själva slutandet. Men huvudet är ju inte riktigt med. Är inte helt i mål än, men kämpar på. Så om jag verkar snäsig och irriterad vet ni vad det beror på.


Men nu ska vi strax ha familjemys, och sedan blir det väl en tidig kväll om jag ska orka upp i ottan imorgon. Ha en skön helg alla! 

 
 
Ingen bild

Hundbiten

1 februari 2008 23:52

Strålande sol pyttsan! Det var nattvädret jag kollade i all hast, och det blir klart. Men både lördag och söndag ser ju ut att bjuda på snöslask och kanske till och med regn! Väskan är packad full med varma, vattentäta kläder :) Och någon tidig kväll blev det ju uppenbarligen inte heller. Men nu så. Gonatt! :)

 
Madelen

Madelen

2 februari 2008 14:04

Ja här har du en du gärna får träna på :).
Hoppas du får en supertrevig helg!!!

http://k9kiwi.wordpress.com

 
malte och snoken

malte och snoken

3 februari 2008 14:11

hej, vi ville bara säga att vi har en likadan leksaks fasan som du har, den är jättebra den har överlevt 2 gnagiga taxpojkar! Du ser snäll ut! hej då/ malte o snoken

http://www.malteochsnoken.bloggagratis.se

 
Gunnel

Gunnel

3 februari 2008 20:21

Lycka till med slutandet! Det är ingen lätt uppgift, har jag förstått. Och lite snäsigt humör kan nog de flesta stå ut med när man vet att det är för en god sak. :) Höll du dig torr?

http://www.humraliv.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 26 september 2011 11:59

Nu har jag bloggat på bloggplatsen/bloggagratis i fem år! Men nu är det dags att flytta vidare. Jag har haft hemsida och bloggar lite utspritt under en lång period, men har nu äntligen samlat ihop allt på ett enda ställe.   Den här bloggen får li...

Av Lina - 23 september 2011 15:42


Vill bara nämna att jag har ett helt nytt täcke, Back on Track, 74 cm, till salu. Jag lyckades beställa ett alldeles för stort täcke, och säljer det därför nu på Tradera.    Länk till annonsen   Bild framletad på nätet för att illustrera m...

Av Lina - 21 september 2011 15:19

Jag håller en grundlydnadskurs på Torsby BK på onsdagförmiddagarna och har en blandad grupp av engagerade deltagare. Jag gillar verkligen att hålla kurs, och när man får deltagare som verkligen vill träna, är det extra givande.   Vi har under kur...

Av Lina - 18 september 2011 18:17

Jag håller på att undersöka intresset för Åsa Jakobssons kurs i avslappning/uppmärksamhet. Åsa bor i Skåne, men jag har länge velat ta upp henne till Torsby/Värmland för denna kurs.   Vi behöver ett gäng på 6 ekipage, plus ett antal observatörer....

Av Lina - 31 augusti 2011 15:53

Igår var vi i Värmskog på vallningskurs igen. Och det hände en hel del för Zaphods och min del. Vi gick, återigen, i liten fålla, i koppel som jag släppte ganska omedelbart för att komma på andra sidan fåren. Första passet gick finfint! Han går för n...

Ovido - Quiz & Flashcards