Hundbiten - en blogg om hundträning / klickerträning med Lina, Pejla & Zaphod

Direktlänk till inlägg 14 januari 2008

Utmaning

Av Lina - 14 januari 2008 15:42

Vi fick en utmaning av AK med Kråka och Bacillen. Dags att ta tag i den nu då: 


Vad gjorde du för tio år sedan?(för djur 1 år sedan)
Matte: För tio år sedan flyttade jag till Gävle för att plugga på högskolan där. Förmodligen ägnade jag dagen åt att plugga, och kvällen åt lite biljardspel eller en öl på favoritpuben med kompisen Bodil.

Pejla: För ett år sedan låg Peja mamma Ellas mage och väntade på att få komma ut.


Vad gjorde du för ett år sedan?(för djur, en månad sedan)
Matte: För ett år sedan läste jag hund- och klickerböcker medan jag väntade på att Pejla skulle komma ut. Och övade klickerträning på Sigge-katten.

Pejla: Eftersom matte hade så mycket att göra mellan lucia och jul hade jag rätt tråkigt.


Fem snask jag gillar:

Matte: Salta grodor, Djungelvrål, Salta katten, Salta fiskar, choklad

Pejla: Pannkakor, kokt potatis, spagetti, kyckling, sås som man slickar bort från tallriken.


Fem sånger som du kan hela texten till:
Matte: Oj. Nu för tiden är det bara barnsånger på den listan tror jag; Pippis sommarvisa, Idas sommarvisa, Grisen gal i granens topp, Nyss så träffa jag en krokodil, (ok då, en vuxenvisa också) - Hej tomtegubbar.

Pejla: Kan nog bara en faktiskt - "Hallå! Var det ingen mer än jag som hörde det där konstiga ljudet?!"


Vad skulle du göra om du var miljonär?

Matte: Placera pengar, leva på räntor, sluta jobba och träna hund hela dagarna. Ge bort lite pengar också förstås.

Pejla: Träna med matte hela dagarna med oxfilé som belöning.


Fem saker som du gillar att göra:

Matte: Shejpa, gå långa promenader, lära mig nya saker, gå på kurs, gosa.

Pejla: Shejpa, gå långa promenader, lära mig nya saker, gå på kurs, äta.


Fem saker som du aldrig skulle klä dig i eller köpa:
Matte: Är rätt liberal vad gäller kläder, men för trångt eller något med axelvaddar går ju fetbort.

Pejla: Klä mig? Vad menar du? Allt går bort. Till och med sele.


Fyra favoritsaker:

Matte: Klicker, mina hundböcker, nya soffan, datorn, badkaret.

Pejla: Snörbollen, fleeceflätan, pinnar, barnens gosedjur, strumpor.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 26 september 2011 11:59

Nu har jag bloggat på bloggplatsen/bloggagratis i fem år! Men nu är det dags att flytta vidare. Jag har haft hemsida och bloggar lite utspritt under en lång period, men har nu äntligen samlat ihop allt på ett enda ställe.   Den här bloggen får li...

Av Lina - 23 september 2011 15:42


Vill bara nämna att jag har ett helt nytt täcke, Back on Track, 74 cm, till salu. Jag lyckades beställa ett alldeles för stort täcke, och säljer det därför nu på Tradera.    Länk till annonsen   Bild framletad på nätet för att illustrera m...

Av Lina - 21 september 2011 15:19

Jag håller en grundlydnadskurs på Torsby BK på onsdagförmiddagarna och har en blandad grupp av engagerade deltagare. Jag gillar verkligen att hålla kurs, och när man får deltagare som verkligen vill träna, är det extra givande.   Vi har under kur...

Av Lina - 18 september 2011 18:17

Jag håller på att undersöka intresset för Åsa Jakobssons kurs i avslappning/uppmärksamhet. Åsa bor i Skåne, men jag har länge velat ta upp henne till Torsby/Värmland för denna kurs.   Vi behöver ett gäng på 6 ekipage, plus ett antal observatörer....

Av Lina - 31 augusti 2011 15:53

Igår var vi i Värmskog på vallningskurs igen. Och det hände en hel del för Zaphods och min del. Vi gick, återigen, i liten fålla, i koppel som jag släppte ganska omedelbart för att komma på andra sidan fåren. Första passet gick finfint! Han går för n...

Ovido - Quiz & Flashcards