Hundbiten - en blogg om hundträning / klickerträning med Lina, Pejla & Zaphod

Direktlänk till inlägg 16 oktober 2007

Kvällspyssel

Av Lina - 16 oktober 2007 22:44

Har gått en tid och tänkt att jag ska sy ett eget halsband till Pejla. Och ikväll har det skett :) Trodde ett tag att det blivit alldeles för litet, men när vi väl testade det på satt det som en smäck. Har köpt på tok för mycket material, så det lär bli några till framöver.


Halvkass bild; färgerna är lite missvisande, men här är det iallafall:

 
 
Ann-Louise

Ann-Louise

16 oktober 2007 23:32

Sansös snyggt! Du är inte bara smart, du är händig också :-)! Jättefint är det, och ser helt proffsigt ut. Där har du en affärsidé om du ville.....

http://hastochhund.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Marta

17 oktober 2007 09:34

Ja där ser man! Här svänger man bara ihop snyga halsband på en kvart. Imponerad! Du kan få lite mått av mig om du vill.....

Själv har jag inte ens tagit mig tid att fixa en feecefläta, jag har inte bestämt mig för vilken av filtarna jag skall offra eller om jag skall köpa en lös bit fleece in lite tåligare färger än de jag har hemma. Å andra sidan så är ju hela filtar billigare än fleece/m skulle jag tro. En kammofläta kanske skulle passa?

 
Ingen bild

Hundbiten

17 oktober 2007 12:34

AL - affärsidé, mja, jag vet inte det. Det skulle nog inte bli någon fet timpeng där ;)

Marta - köpte några "fula" fleecefiltar på Ica här. Inte supersnygga färger, men det känns som det kvittar. Tror jag betalade typ 29 kr/st; köpte två och det räckte till 4 flätor. Två fick Pejla och en var gav jag till barnen eftersom de tyckte att de var toppen som hopprep :)

 
Ingen bild

Marta

17 oktober 2007 13:45

Hmmm, vad säger Pejla om att barnen hoppar hopprep med hennes belöning då?

 
Ingen bild

Hundbiten

17 oktober 2007 14:13

Hehe, ja, det har väl inte alltid gått sådär super, men nu funkar det rätt fint. Fast för det mesta stänger de dörren om sig så att Pejla inte ser :)

 
Ingen bild

Marta

17 oktober 2007 14:30

Dogizen eller vad kallas det? Det är väl störningsträning om något? Vi har inte kommit så långt att vi har börjat kvalitetssäkra än. Jag har mina gamla nej hängandes i bakhuvudet så jag är livrädd för att försätta oss i situationer där jag försäger mig.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 26 september 2011 11:59

Nu har jag bloggat på bloggplatsen/bloggagratis i fem år! Men nu är det dags att flytta vidare. Jag har haft hemsida och bloggar lite utspritt under en lång period, men har nu äntligen samlat ihop allt på ett enda ställe.   Den här bloggen får li...

Av Lina - 23 september 2011 15:42


Vill bara nämna att jag har ett helt nytt täcke, Back on Track, 74 cm, till salu. Jag lyckades beställa ett alldeles för stort täcke, och säljer det därför nu på Tradera.    Länk till annonsen   Bild framletad på nätet för att illustrera m...

Av Lina - 21 september 2011 15:19

Jag håller en grundlydnadskurs på Torsby BK på onsdagförmiddagarna och har en blandad grupp av engagerade deltagare. Jag gillar verkligen att hålla kurs, och när man får deltagare som verkligen vill träna, är det extra givande.   Vi har under kur...

Av Lina - 18 september 2011 18:17

Jag håller på att undersöka intresset för Åsa Jakobssons kurs i avslappning/uppmärksamhet. Åsa bor i Skåne, men jag har länge velat ta upp henne till Torsby/Värmland för denna kurs.   Vi behöver ett gäng på 6 ekipage, plus ett antal observatörer....

Av Lina - 31 augusti 2011 15:53

Igår var vi i Värmskog på vallningskurs igen. Och det hände en hel del för Zaphods och min del. Vi gick, återigen, i liten fålla, i koppel som jag släppte ganska omedelbart för att komma på andra sidan fåren. Första passet gick finfint! Han går för n...

Ovido - Quiz & Flashcards