Hundbiten - en blogg om hundträning / klickerträning med Lina, Pejla & Zaphod

Direktlänk till inlägg 22 april 2007

Omröstning

Av Lina - 22 april 2007 10:38

Har ju funderat en del på hur Pejla ska färdas i vår bil. Just nu är hon lös i bakluckan, men jag har nästan bestämt mig för att köpa en MIM-bur. Det gäller bara att få tag på en. Det slutar antagligen med att jag beställer en över internet, fast det vore trevligt att få se en på riktigt först, så kanske, kanske att jag tar en tur till Karlstad snart.


Har försökt studera hur folk häromkring har sina hundar i bilen, och jag tror att en övervägande del har dem i bakluckan bakom hundgaller.


Det skulle vara intressant att se om detta stämmer med mina läsare. Så, svara gärna på undersökningen till höger!

 
 
Boston

Boston

22 april 2007 12:55

Vi köpte just en sådan hundbur till Boston. Jag gillar den inte bara för att den är snygg, den är flexibel (ändra djupet), säker vid krock, den har säkerhetslucka och sen sist men inte minst så är den skrammel fri.:)
Sedan tror jag också att just den här modellen är populär och det betyder i sin tur att andrahandsmarknaden är god om man måste sälja den av någon anledning.

Lycka till med valet av bur för visst vill vi att våra flattar skall få åka säkert dom med.

http://flat.stensro.se

 
Boston

Boston

22 april 2007 12:58

Vi köpte en såda bur till Boston.
Varför vi valde den var att den är säker vid ev. krock, gnisselfri, snygg, har nödutgång, går att låsa, känns luftig.

http://flat.stensro.se

 
Ingen bild

Tessan

22 april 2007 16:14

Själv har jag en måttbeställ bur till min lilla Golf (som jag köpt beg.) Man min kompis har en sådan som du är ute efter och den är KANON!! Passar till många bilmodeller...Angående halsbanden...köpte ett svindyrt genom Vibri och tyckte att såna kan jag ju göra själv!! Jätte lätt,det svåra var att hitta ett material att ha inåti för stadgan,hittade en tun Yoga matta på Rusta som var perfekt!!

 
Emma

Emma

22 april 2007 17:55

Jag har en MIM-bur och är mer än nöjd! Klart att du ska köpa en sådan! :)

http://herrharry.se

 
Hannah

Hannah

22 april 2007 19:49

Buren på bilden ser finfin ut, skulle vara trevligt att ha en sådan. men de är väl rätt dyra? Tyvärr har jag problemet att hitta en bur som "funkar" i min bil, har en volvo v40 som är rätt djup där bak, därmed går det inte ha en vanlig bur, där man öppnar utåt utan måste ha en bur som går att öppna på sidan, blir lite svårt att ta in och ur hunden. har vid flera tillfällen sett specialtillverkade burar för min bil, men de är tokdyra. vet inte riktigt hur jag ska göra, går därför fortfarande runt och velar om hur jag ska göra. Måste dock snart införskaffa en egen bur att ha på utställningar, inte så poppis att alltid sno andras burar...

http://takycard.blogg.se

 
Tessan

Tessan

22 april 2007 22:23

Men hujeda mig så jag stavar!...ser i mitt förra inlägg att jag hoppar en den ena, en den andra bokstaven:) Men jag har ju lite ont i händerna så jag får skylla på det...
Må gott!

http://ackebus

 
Ingen bild

La famiglia

22 april 2007 23:00

Vi har ingen bur. Bur är inge bra om man inte har en kombi. Ia sitter med hundsäkerhetsbälte i baksätet.

 
Karin & Diesel

Karin & Diesel

24 april 2007 09:27

Hej!
Vi funderar också på en MIM-bur. Jag såg den på stora stockholm förra gången och blev kär. Så jag tror inte att du blir missnöjd även om du inte sett den först..

Kul att läsa att det går framåt med lilla pluttan.. det är alltid skönt när man finner lösningar på problemen.

Lycka till nu med träningen..

Kram Karin & Diesel

http://www.movie-star.se

 
Anette

Anette

24 april 2007 22:14

Hej
MIM buren är suverän.Vi har en brun flatcoated retriever på 1 1/2 år och en cairnterrier, de åker kungligt i sin bur.
Jag har en hund o kattbutik och säljer massor av den buren både enkel och dubbelburen. Alla är såå nöjda med den.
Bra val om du köper en sådan!
Lycka till med lilla Pejla.
Hälsningar Anette
http://www.johannishussally.blogspot.com

http://www.johannishushundokatt.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 26 september 2011 11:59

Nu har jag bloggat på bloggplatsen/bloggagratis i fem år! Men nu är det dags att flytta vidare. Jag har haft hemsida och bloggar lite utspritt under en lång period, men har nu äntligen samlat ihop allt på ett enda ställe.   Den här bloggen får li...

Av Lina - 23 september 2011 15:42


Vill bara nämna att jag har ett helt nytt täcke, Back on Track, 74 cm, till salu. Jag lyckades beställa ett alldeles för stort täcke, och säljer det därför nu på Tradera.    Länk till annonsen   Bild framletad på nätet för att illustrera m...

Av Lina - 21 september 2011 15:19

Jag håller en grundlydnadskurs på Torsby BK på onsdagförmiddagarna och har en blandad grupp av engagerade deltagare. Jag gillar verkligen att hålla kurs, och när man får deltagare som verkligen vill träna, är det extra givande.   Vi har under kur...

Av Lina - 18 september 2011 18:17

Jag håller på att undersöka intresset för Åsa Jakobssons kurs i avslappning/uppmärksamhet. Åsa bor i Skåne, men jag har länge velat ta upp henne till Torsby/Värmland för denna kurs.   Vi behöver ett gäng på 6 ekipage, plus ett antal observatörer....

Av Lina - 31 augusti 2011 15:53

Igår var vi i Värmskog på vallningskurs igen. Och det hände en hel del för Zaphods och min del. Vi gick, återigen, i liten fålla, i koppel som jag släppte ganska omedelbart för att komma på andra sidan fåren. Första passet gick finfint! Han går för n...

Ovido - Quiz & Flashcards