Hundbiten - en blogg om hundträning / klickerträning med Lina, Pejla & Zaphod

Direktlänk till inlägg 11 maj 2009

Mer tid över

Av Lina - 11 maj 2009 08:57

Senaste veckan har det blivit väldigt lite hundträning, och nu i helgen har vi haft fullt upp med konfirmationsfirande, fotografering och shopping, så Pejla har haft ett par mycket lugna dagar.


Men från och med idag har jag gått ner i arbetstid och ska bara jobba 75% på mitt vanliga jobb. Och det borde ju frigöra lite extra tid :)


För exakt ett år sedan gjorde vi vår tävlingsdebut i lydnad, och det gick ju superbra. Jag blev lite inspirerad av att läsa mitt eget inlägg från ifjol och känner mig taggad att ta tag i klass 2-träningen lite mer ordentligt. Vi måste komma till start snart!


Roligt också är att min kära vän Jessica tävlade på precis samma klubb nu i helgen, Eds brukshundklubb alltså. Lydnadsklass 2 förstås, och med ett strålande resultat. Ni som är nyfikna kan se film från tävlingen här.

 
 
Emma, Krut & Skott

Emma, Krut & Skott

11 maj 2009 19:21

Hej! Oj va längesedan det var jag tittade in hos er =S men det är alltid lika inspirerande att läsa din blogg. Gött att gå ner lite i tid, gjorde samma val för två månader sedan. Det behövs när man gå klickertränarutbildningen =)
Hoppas att du känner att du finner mer tid för din & Pejlas träning.
kram från oss i Skåne

http://www.dualdogs.dinstudio.se

 
Jessica

Jessica

12 maj 2009 19:24

Lustigt att det var på samma klubb där du fick så fint resultat, det är så kul att gå ut på planen och känna att allt stämmer.
Hoppas ni också kommer igång snart =D
Ha det gott!!!

http://www.sjobynshundpensionat.se

 
Lillan & Zelda

Lillan & Zelda

12 maj 2009 21:09

Så skönt att gå ner i tid ett tag. Det är inte bra att stressa hela tiden. Hoppas du nu får mera av kvalitetstid till övers för dig.
KRAM!

http://hem.bredband.net/b581626

 
Madelen

Madelen

13 maj 2009 19:28

Jag fick också superresultat på samma klubb med Nikita, det är något speciellt där verkar det som. Skönt med mer fritid och kvalitetstid med det du önskar.

http://k9kiwi.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 26 september 2011 11:59

Nu har jag bloggat på bloggplatsen/bloggagratis i fem år! Men nu är det dags att flytta vidare. Jag har haft hemsida och bloggar lite utspritt under en lång period, men har nu äntligen samlat ihop allt på ett enda ställe.   Den här bloggen får li...

Av Lina - 23 september 2011 15:42


Vill bara nämna att jag har ett helt nytt täcke, Back on Track, 74 cm, till salu. Jag lyckades beställa ett alldeles för stort täcke, och säljer det därför nu på Tradera.    Länk till annonsen   Bild framletad på nätet för att illustrera m...

Av Lina - 21 september 2011 15:19

Jag håller en grundlydnadskurs på Torsby BK på onsdagförmiddagarna och har en blandad grupp av engagerade deltagare. Jag gillar verkligen att hålla kurs, och när man får deltagare som verkligen vill träna, är det extra givande.   Vi har under kur...

Av Lina - 18 september 2011 18:17

Jag håller på att undersöka intresset för Åsa Jakobssons kurs i avslappning/uppmärksamhet. Åsa bor i Skåne, men jag har länge velat ta upp henne till Torsby/Värmland för denna kurs.   Vi behöver ett gäng på 6 ekipage, plus ett antal observatörer....

Av Lina - 31 augusti 2011 15:53

Igår var vi i Värmskog på vallningskurs igen. Och det hände en hel del för Zaphods och min del. Vi gick, återigen, i liten fålla, i koppel som jag släppte ganska omedelbart för att komma på andra sidan fåren. Första passet gick finfint! Han går för n...

Ovido - Quiz & Flashcards