Hundbiten - en blogg om hundträning / klickerträning med Lina, Pejla & Zaphod

Direktlänk till inlägg 10 september 2008

Mer info om Hundtränaren

Av Lina - 10 september 2008 20:49

Jag trodde att jag skulle få vila medan boken är på tryck men icke! Vad mycket jobb det är kring en bok som jag inte hade tänkt på. Men det går bra och är roligt :)


Hur som helst - det har inkommit önskemål om en lite mer utförlig beskrivning av boken på www.hundtranaren.se, och detta är högst rimligt. Vi jobbar på det och kommer att ha mer information om boken uppe alldeles snart.


Nu vet jag inte hur många av sidans besökare som läser här, men ändå. Nu vet några stycken av er iallafall :)


Idag har jag och Pejla tränat mer grundfärdigheter. Ungefär samma som sist och med ungefär samma resultat, med lite bättring. Vi har också träffat Yatzy vars husse är intresserad av att lära sig mer om klickerträning. Jag visade lite hur jag och Pejla jobbar och vi pratade lite kring boken Klickerträning och lugnande signaler som han börjat träna utifrån. Det är verkligen synd att det inte finns någon "riktig" klickerinstruktör häromkring. Det är många mil till närmaste kurs. Jag hoppas att jag kunde förmedla något för dem att ta med sig iallafall.


Annars sitter jag mest framför datorn numer känns det som, och Pejla ligger bredvid, suckar högt och tycker matte är en riktig tråkmåns. 

 
 
Lovisa

Lovisa

11 september 2008 00:15

Hittade en länk till Hundtränar-bokens site och min första tanke när jag såg flatten var att det måste vara Pejla! :) Har varit inne på din sida några gånger och jag är verklgen imponerad hur du gått "från 0-100"! Dig borde många inspireras av. Boken är beställd nu iallafall, hoppas att ni får stor respons på den! Bra initiativ! Mvh Lovisa

http://4fota.se

 
Nattis

Nattis

11 september 2008 08:10

Jag brukar kika in i din blogg lite då och då. Jag väntar med spänning på mer info om boken! ;)

http://www.nabo.se

 
Lina

Lina

11 september 2008 08:47

Hej Lovisa och Nattis och tack för era trevliga kommentarer. Ni har väldigt fina hundar båda två! Jag ska själv vara extramamma åt en kelpieflicka om ett par veckor och det blir (förhoppningsvis) himla skoj! :)

http://www.hundtranaren.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 26 september 2011 11:59

Nu har jag bloggat på bloggplatsen/bloggagratis i fem år! Men nu är det dags att flytta vidare. Jag har haft hemsida och bloggar lite utspritt under en lång period, men har nu äntligen samlat ihop allt på ett enda ställe.   Den här bloggen får li...

Av Lina - 23 september 2011 15:42


Vill bara nämna att jag har ett helt nytt täcke, Back on Track, 74 cm, till salu. Jag lyckades beställa ett alldeles för stort täcke, och säljer det därför nu på Tradera.    Länk till annonsen   Bild framletad på nätet för att illustrera m...

Av Lina - 21 september 2011 15:19

Jag håller en grundlydnadskurs på Torsby BK på onsdagförmiddagarna och har en blandad grupp av engagerade deltagare. Jag gillar verkligen att hålla kurs, och när man får deltagare som verkligen vill träna, är det extra givande.   Vi har under kur...

Av Lina - 18 september 2011 18:17

Jag håller på att undersöka intresset för Åsa Jakobssons kurs i avslappning/uppmärksamhet. Åsa bor i Skåne, men jag har länge velat ta upp henne till Torsby/Värmland för denna kurs.   Vi behöver ett gäng på 6 ekipage, plus ett antal observatörer....

Av Lina - 31 augusti 2011 15:53

Igår var vi i Värmskog på vallningskurs igen. Och det hände en hel del för Zaphods och min del. Vi gick, återigen, i liten fålla, i koppel som jag släppte ganska omedelbart för att komma på andra sidan fåren. Första passet gick finfint! Han går för n...

Ovido - Quiz & Flashcards