Hundbiten - en blogg om hundträning / klickerträning med Lina, Pejla & Zaphod

Direktlänk till inlägg 4 augusti 2008

Slut på semestern

Av Lina - 4 augusti 2008 09:10

Det regnar och semestern är slut. Och jag sitter på jobbet och önskar att jag slapp... man borde få ta minst 10 veckors semester på sommaren. Kanske att man skulle börja jobba som lärare igen...


Siggekatten är borta för alltid. Traktorn som slog ängarna... ja... jag vill inte ens tänka på det. Han är väldigt saknad, den goaste katten vi någonsin haft :(


Familjen har fått en ny medlem dock, för att leva utan katt går ju inte. Så nu har en randig liten Missan flyttat in, och barnen tycker att det är roligt med en kattunge igen, de minns ju knappt när Sigge var liten. Men fortfarande kommer några tårar ibland när vi tänker på Sigge.


Pejla och Missan går väl sådär ihop än så länge. Det är lite roligt att se dock att Pejla faktiskt verkar ha mognat lite. För några månader sedan skulle hon ha farit fram, helt klumpigt, och inte alls fattat att inte alla som lever vill leka med henne. Men nu tar hon det lite försiktigare, läser av katten lite och går undan, eller håller åtminstone avstånd, om katten inte ser "snäll" ut. Missan är fortfarande väldigt skeptisk till att vara nära Pejla, men det går bättre och bättre, och när Pejla sover går hon fram och nosar lite på svansen :)


Idag börjar lydnadskursen på klubben igen. Ska bli intressant. Vi har inte tränat på hela semestern. Ingen lydnad iallafall... Jag som var så inspirerad efter klickertränarutbildningen, tappade helt och hållet allt när semestern slog till och vi har verkligen slappat. Fast det gör inte så mycket. Det har varit väldigt skönt, och behövligt tror jag.


Men nu. Jobba...

 
 
Lillan & Zelda

Lillan & Zelda

4 augusti 2008 12:56

Tänker på er och lider med er. Det är så jobbigt att mista ett djur. Speciellt när det blir på ett så chockartat sätt=(
Många kramar!!!

http://hem.bredband.net/b581626

 
madelen

madelen

4 augusti 2008 18:52

Nej! Usch va tråkigt! Men skönt att barnen ville ha en ny liten katt så snart.

http://k9kiwi.wordpress.com

 
AK

AK

4 augusti 2008 21:08

sorgligt är det.
Gött att ha dig tebax i bloggosfären! -även om semestern är slut..

http://bacillen.wordpress.com

 
Tina

Tina

5 augusti 2008 11:20

Usch va hemskt med katten.
Håller med AK, gôtt att ha dig tillbaka från semestern. Hoppas kursen var bra.
Tina

http://workinglabs.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 26 september 2011 11:59

Nu har jag bloggat på bloggplatsen/bloggagratis i fem år! Men nu är det dags att flytta vidare. Jag har haft hemsida och bloggar lite utspritt under en lång period, men har nu äntligen samlat ihop allt på ett enda ställe.   Den här bloggen får li...

Av Lina - 23 september 2011 15:42


Vill bara nämna att jag har ett helt nytt täcke, Back on Track, 74 cm, till salu. Jag lyckades beställa ett alldeles för stort täcke, och säljer det därför nu på Tradera.    Länk till annonsen   Bild framletad på nätet för att illustrera m...

Av Lina - 21 september 2011 15:19

Jag håller en grundlydnadskurs på Torsby BK på onsdagförmiddagarna och har en blandad grupp av engagerade deltagare. Jag gillar verkligen att hålla kurs, och när man får deltagare som verkligen vill träna, är det extra givande.   Vi har under kur...

Av Lina - 18 september 2011 18:17

Jag håller på att undersöka intresset för Åsa Jakobssons kurs i avslappning/uppmärksamhet. Åsa bor i Skåne, men jag har länge velat ta upp henne till Torsby/Värmland för denna kurs.   Vi behöver ett gäng på 6 ekipage, plus ett antal observatörer....

Av Lina - 31 augusti 2011 15:53

Igår var vi i Värmskog på vallningskurs igen. Och det hände en hel del för Zaphods och min del. Vi gick, återigen, i liten fålla, i koppel som jag släppte ganska omedelbart för att komma på andra sidan fåren. Första passet gick finfint! Han går för n...

Ovido - Quiz & Flashcards