Hundbiten - en blogg om hundträning / klickerträning med Lina, Pejla & Zaphod

Direktlänk till inlägg 21 juli 2008

Vardagsmys

Av Lina - 21 juli 2008 13:07

Vi har varit i Strömstad och i Göteborg. I Strömstad fick Pejla fästinginvasion på kroppen. Fy vad äckliga de är! Här där vi bor har vi inte alls mycket fästingar så jag är inte riktigt van... Det fick bli ett spot-on-preparat för att minska angreppen, och det fungerade faktiskt utmärkt. Hade tänkt mig ett örthalsband, men det skulle ta runt en vecka innan effekten slog in av halsbandet, och då skulle vi redan ha lämnat fästinglandet.


I Göteborg fick Pejla bo på hundpensionat några timmar ett par dagar när vi gick på Liseberg. Jag hade helt klart för mig att man fick ha med hundar in på Liseberg, men icke. Synd på ett sätt, men samtidigt måste jag erkänna att det var rätt skönt att vara helt fri att åka karuseller med barnen, inte behöva fundera på om vi skulle sitta inne eller ute och äta osv. Och Pejla verkade ha haft det relativt bra på pensionatet (även om jag nog kommer vara lite mer förutseende nästa gång och boka in plats i förväg på något annat ställe...).


Nu är vi hemma och jag ska snart ta tag i arbetet med den bok jag ska ge ut i höst. Ska berätta mer om det senare, men det handlar om hundträning, så mycket kan jag säga, och jag har lyckats få en hel massa superduktiga hundtränare/skribenter att medverka i boken. Så det ska bli riktigt roligt att jobba nu, trots att det är semester :) 

 
 
Marru

Marru

21 juli 2008 13:22

Råkade bara ramla in här. Verkar vara mycket intressant och läsa här angående hundträning. Nu håller vi mest på med agility med våra, men lilltjejen och jag har gått på rallylydnad. Om ett par veckor börjar vi en aktiveringskurs. Skall nån gång under hösten utbilda mig till agilityinstruktör. Börjar bli mer och mer intresserad av hundträning. Så jag tänker nog ramla in här fler gånger och se om jag hittar några bra träningstips :-)

Hälsningar
Marketta med Colliekompisarna

http://colliekompisarna.bloggagratis.se

 
Harriet

Harriet

21 juli 2008 20:55

Låter spännande med boken. Den ser jag verkligen fram emot. Bokmal som jag är. :)
Har saknat uppdateringar här.

http://www.kiara.dinstudio.se

 
Vendela&Dagny

Vendela&Dagny

22 juli 2008 09:25

Oj så nyfiken jag blir!! Längtar till hösten:-)

http://dagny.taftea.se

 
AK

AK

22 juli 2008 22:13

Att du inte ringde mig då, jag hade gärna passat pejla ju!
Spännande med boken! Önskar dig all lycka till med den!
Ska vi försöka få till en viltspårhelg tycker du? jag är ganska sugen...

http://bacillen.wordpress.com

 
Madelen

Madelen

24 juli 2008 13:12

Kiwi var också invanderad innan operationen. Frontline tålde hon inte så nu står jag här villrådig över vad hon ska ha resten av året. Va bra att ni ändå kunde få tag på ett "boende" för Pejla under några timmar, nu borde det ju vara svårt i semestertider. Boken ser jag fram emot :). Jag står på listan över köpare det vet du :) . Jag har en nyhet förresten. Vi flyttar här ifrån om två månader. Vi måste träffas innan! Härnösand är nästa stopp för oss. Känns lite delat måste jag säga...

http://k9kiwi.wordpress.com

 
Ingen bild

Hundbiten

24 juli 2008 21:24

Marru - välkommen hit, alltid roligt med nya läsare!

Harriet - ja, det ÄR spännande :)

Vendela - jag också, pirrigt värre :)

AK - Ja, hade vi bara haft lite mer tid och planerat bättre hade jag gärna ringt dig - vi kom till Liseberg, med hund, runt sju på kvällen, och då kändes det som om det var enklast att ta det pensionat som låg nästgårds... men nästa gång vet jag ju om det i förväg, och då kanske jag kommer på en fika med hela familjen :D

Madelen - Men! Ska ni flytta! När gör ni det då? Ojoj, vi måste ju hinna träffas innan dess, vi får höras av!

 
Lillan & Zelda

Lillan & Zelda

25 juli 2008 00:53

Nämen ooh, vad spännande med en bok!!
Kan man förhandsbeställa en redan nu?=)
Lycka till med den iaf.!!

http://hem.bredband.net/b581626

 
Eva o Kasper

Eva o Kasper

25 juli 2008 21:36

Koolt med hundboken, borde sälja som smör. ;)
Jag är lika oförberedd på fästingställen, funderar på om jag borde inhandla Fixodida Zx att strö på maten innan vi drar på nästa semester.
Hare bra i värmen!

http://skogsstjrna.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 26 september 2011 11:59

Nu har jag bloggat på bloggplatsen/bloggagratis i fem år! Men nu är det dags att flytta vidare. Jag har haft hemsida och bloggar lite utspritt under en lång period, men har nu äntligen samlat ihop allt på ett enda ställe.   Den här bloggen får li...

Av Lina - 23 september 2011 15:42


Vill bara nämna att jag har ett helt nytt täcke, Back on Track, 74 cm, till salu. Jag lyckades beställa ett alldeles för stort täcke, och säljer det därför nu på Tradera.    Länk till annonsen   Bild framletad på nätet för att illustrera m...

Av Lina - 21 september 2011 15:19

Jag håller en grundlydnadskurs på Torsby BK på onsdagförmiddagarna och har en blandad grupp av engagerade deltagare. Jag gillar verkligen att hålla kurs, och när man får deltagare som verkligen vill träna, är det extra givande.   Vi har under kur...

Av Lina - 18 september 2011 18:17

Jag håller på att undersöka intresset för Åsa Jakobssons kurs i avslappning/uppmärksamhet. Åsa bor i Skåne, men jag har länge velat ta upp henne till Torsby/Värmland för denna kurs.   Vi behöver ett gäng på 6 ekipage, plus ett antal observatörer....

Av Lina - 31 augusti 2011 15:53

Igår var vi i Värmskog på vallningskurs igen. Och det hände en hel del för Zaphods och min del. Vi gick, återigen, i liten fålla, i koppel som jag släppte ganska omedelbart för att komma på andra sidan fåren. Första passet gick finfint! Han går för n...

Ovido - Quiz & Flashcards