Hundbiten - en blogg om hundträning / klickerträning med Lina, Pejla & Zaphod

Direktlänk till inlägg 4 juli 2008

Jäkt jäkt jäkt

Av Lina - 4 juli 2008 13:13

Sista dagen på jobbet före semestern och självklart hopar sig allting som folk vill ha hjälp med på samma gång. Trodde att jag skulle kunna slappna av och rentav gå tidigare för att hinna packa inför helgens kurs, men den önskan är nog tyvärr en önskedröm som inte kommer gå i uppfyllelse.


Imorgon åker vi iallafall till Säffle där tredje tillfället av klickerTRÄNARutbildningen för Ann-Louise Ryrvik går av stapeln. Det ser ju ut att bli lysande väder (kanske för varmt, men det finns en sjö alldeles intill), och det tackar vi för eftersom vi också tänkte ha lite grillpartaj på lördag kväll.


Inför kursen har vi tränat en trix-läxa - tror jag nämnt det tidigare. Trixet kallas gonatt och går ut på att Pejla ska ta en filt med sig, lägga sig i bädden och sedan dra filten över sig och ligga stilla i tre sekunder. Det har inte varit lätt! Jag har många delar men momentet känns inte helt färdigt. Ska prova lite ikväll och se om det går att snitsa till det sista också :)


Läxa nummer två går ut på att skriva kriterieplan för ett elitlydnadsmoment. Jag har valt rutan och tycker att jag har en rätt klar blid framför mig över hur det kan gå till. Däremot funderar jag på om det inte kunde vara smart att prova olika metoder parallellt. Så möjligen blir det att jag får med mig ett par kriterieplaner istället för en.


Vi har ju även påbörjat träningen av rutan, och det har gått bra så långt vi kommit.


Det ska bli så roligt att träffa alla kursare igen. Återkommer med rapport förstås, när helgen är slut.


Pejla löper på, men känns i övrigt ganska "som vanligt". Kanske aningen mer ofokuserad än vanligt, och kanske även lite tröttare. Men då är det ju så satans varmt också, och det kan ju lika gärna bero på det. 

 
 
Vendela&Dagny

Vendela&Dagny

6 juli 2008 09:26

Det var jättesynd att du inte kunde komma! Hoppas att kursen blir bra och ser framemot en rapport jag med;) Ska svara på utmaningen så fort jag får lite tid;)

http://htt

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 26 september 2011 11:59

Nu har jag bloggat på bloggplatsen/bloggagratis i fem år! Men nu är det dags att flytta vidare. Jag har haft hemsida och bloggar lite utspritt under en lång period, men har nu äntligen samlat ihop allt på ett enda ställe.   Den här bloggen får li...

Av Lina - 23 september 2011 15:42


Vill bara nämna att jag har ett helt nytt täcke, Back on Track, 74 cm, till salu. Jag lyckades beställa ett alldeles för stort täcke, och säljer det därför nu på Tradera.    Länk till annonsen   Bild framletad på nätet för att illustrera m...

Av Lina - 21 september 2011 15:19

Jag håller en grundlydnadskurs på Torsby BK på onsdagförmiddagarna och har en blandad grupp av engagerade deltagare. Jag gillar verkligen att hålla kurs, och när man får deltagare som verkligen vill träna, är det extra givande.   Vi har under kur...

Av Lina - 18 september 2011 18:17

Jag håller på att undersöka intresset för Åsa Jakobssons kurs i avslappning/uppmärksamhet. Åsa bor i Skåne, men jag har länge velat ta upp henne till Torsby/Värmland för denna kurs.   Vi behöver ett gäng på 6 ekipage, plus ett antal observatörer....

Av Lina - 31 augusti 2011 15:53

Igår var vi i Värmskog på vallningskurs igen. Och det hände en hel del för Zaphods och min del. Vi gick, återigen, i liten fålla, i koppel som jag släppte ganska omedelbart för att komma på andra sidan fåren. Första passet gick finfint! Han går för n...

Ovido - Quiz & Flashcards