Hundbiten - en blogg om hundträning / klickerträning med Lina, Pejla & Zaphod

Direktlänk till inlägg 3 juni 2008

Klicker Camp 2008: Arga valpen

Av Lina - 3 juni 2008 22:34

Eller Arya ska det faktiskt stå. Hon är en pigg liten kelpievalp som allt som oftast roar sig med att skälla på andra hundar. Men det tycker inte matte Lojs riktigt om. På träffen fanns många hundar, och därmed också många, många chanser till klick och belöning.


Titta på andra hundar är bra träning

Titta på andra hundar. Och om du är tyst...


Klick!

Klick!


Belöning!

Och belöning.



Arya var jätteduktig. Och eftersom även matte var duktig gick skällandet på andra hundar drastiskt ner i frekvens under träningens gång. Mot slutet befann sig Arya mitt bland de andra tiotalet hundar utan större problem.


Kriterie: titta, men tyst.


Duktig Arya!

 
 
Jessica

Jessica

4 juni 2008 10:02

Halloj rese- och rumskompis TACK för en trevlig helg, alltid lika roligt att träffa dig och Pejla. Det är så kul att vi har så mycket gemensamt, trodde väl tex inte att det fanns någon med lika dåligt lokalsinne som jag men jag tror att vi är väldigt lika på den punkten ha ha.
Längtar verkligen till Juli då vi ses igen.
Ha det gott
Kram

http://www.sjobynshundpensionat.se

 
Ingen bild

Hundbiten

4 juni 2008 11:37

Tack själv Jessica! Ser också fram emot juliträning, ska bli kul. Frågan är om vi hinner med så mycket träning innan dess här - familjen har börjat klaga lite på hur jag prioriterar min tid. Men å andra sidan är kvällarna svala och ljusa nu så jag borde ju rent logiskt kunna ägna mig åt familj på dagtid och hundträning nattetid :D

Har ju ett par läxor att bita tag i inför nästa klickertränarutblidning, t.ex

 
Ingen bild

Marta

4 juni 2008 12:44

Vilka fina bilder! Ni verkar ha haft en toppenhelg, nästa träff skall jag i alla fall se till att medverka på!

Ni är inte ensamm om att ha dåligt lokalsinne, mitt är obefintligt. Jag funderar på om man inte kan träna upp det på något vis?

 
Ingen bild

Hundbiten

4 juni 2008 13:25

Jag hade liksom nästan räknat med att få träffa dig under lördagen, men ni dök ju inte upp! Så det är bra att du kommer nästa gång - det kändes lite konstigt att inte du och Malin var med - ni har ju varit med alla andra gånger... :)

 
Ingen bild

Marta

4 juni 2008 14:05

Jag hade faktiskt tänkt åka lördag morgon/fm men när det sedan blev så himla varmt så valde jag att stanna hemma.(Istället blev det jobbig men nödvändig vindsröjning i 30 gradig värme 3:e våning utan hiss - ingen höjdare). Jag visste inte heller hur pass poppis det skulle vara att dyka upp som gubben ur lådan en kortis för att störa er andra heller men nästa gång så......

 
Ingen bild

Hundbiten

4 juni 2008 14:11

För min del hade du fått störa hur mycket som helst! Är helt säker på att alla andra skulle ha hållit med. Men visst var det varmt! Det blev en hel del vila i skuggan för oss... korta korta pass i gassande sol, och massor av vatten och skugga emellanåt. Det var tvunget.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 26 september 2011 11:59

Nu har jag bloggat på bloggplatsen/bloggagratis i fem år! Men nu är det dags att flytta vidare. Jag har haft hemsida och bloggar lite utspritt under en lång period, men har nu äntligen samlat ihop allt på ett enda ställe.   Den här bloggen får li...

Av Lina - 23 september 2011 15:42


Vill bara nämna att jag har ett helt nytt täcke, Back on Track, 74 cm, till salu. Jag lyckades beställa ett alldeles för stort täcke, och säljer det därför nu på Tradera.    Länk till annonsen   Bild framletad på nätet för att illustrera m...

Av Lina - 21 september 2011 15:19

Jag håller en grundlydnadskurs på Torsby BK på onsdagförmiddagarna och har en blandad grupp av engagerade deltagare. Jag gillar verkligen att hålla kurs, och när man får deltagare som verkligen vill träna, är det extra givande.   Vi har under kur...

Av Lina - 18 september 2011 18:17

Jag håller på att undersöka intresset för Åsa Jakobssons kurs i avslappning/uppmärksamhet. Åsa bor i Skåne, men jag har länge velat ta upp henne till Torsby/Värmland för denna kurs.   Vi behöver ett gäng på 6 ekipage, plus ett antal observatörer....

Av Lina - 31 augusti 2011 15:53

Igår var vi i Värmskog på vallningskurs igen. Och det hände en hel del för Zaphods och min del. Vi gick, återigen, i liten fålla, i koppel som jag släppte ganska omedelbart för att komma på andra sidan fåren. Första passet gick finfint! Han går för n...

Ovido - Quiz & Flashcards