Hundbiten - en blogg om hundträning / klickerträning med Lina, Pejla & Zaphod

Direktlänk till inlägg 3 juni 2008

Klicker Camp 2008: Apportering

Av Lina - 3 juni 2008 16:16

Tina med Freddie, Anna med Kvattro, Helena med Victor



Vilken härlig helg! Jag ville aldrig att det skulle ta slut. Idag hade jag äntligen lite tid över på lunchen att kika på bilder från helgens klickerträff på Tånga Hed, och jag inser återigen hur roligt vi har haft!


Fredag kväll gick åt till att installera oss på vandrarhemmet, grilla gott och prata massor till sent. Vi överfölls av en bladlusinvasion (har aldrig varit med om något liknande!), men det gjorde inget. Med trevligt sällskap glömmer man lätt irritationsmoment.


Lördag morgon körde några igång med lydnad, och ett annat gäng, där jag och Pejla ingick, tränade apportering med dummies. Tina med Freddie agerade lite instruktör och jag fick massor av bra tips om vad vi kan träna på egen hand. Jag är djupt imponerad av Tina och Freddie - de har något som jag också skulle vilja ha - fullständigt total fokus. Det var väldigt häftigt att se.


Vi var några retrievers förstås, men även söta Sota och Victor, som är en border terrier, fick prova på apporteringen. Oj så duktiga de var!


Bilden ovan: Delar av gänget samlat för teorilektion med Tina.
Nedan: Diverse väntan och apportering. Roligt var det!
Bilden längst ned på mig och Pejla är helt fräckt lånad av Anna (det går väl bra?) :)


Tina och Freddie visar


Kvattro väntar i gröngräset


Vendela & Dagny


Sota och Jenny


Victor väntar


Kvattro


Jenny & Sota


Helena & Victor



 
 
Anna H

Anna H

3 juni 2008 18:36

Klicker Camp 2009 blir det definitivt, hoppas vi ses då! :) Såklart du får ta bilden, jag vill gärna låna dina bilder på Kvatro. Kram // Anna & Kvatro

http://web.telia.com/~u25803499

 
Vendela&Dagny

Vendela&Dagny

3 juni 2008 18:49

Tack själv för en riktigt bra helg! Tycker också att det var roligt att få träffa dig i verkligheten. Hoppas det blir fler gånger! Kör hårt med lydnaden så har ni snart avklarat Lk2!

http://dagny.taftea.se

 
Malin

Malin

3 juni 2008 22:40

Jag är riktigt avundsjuk! Men det känns ändå bra att jag backat lite med Wilson. Nu har vi börjat ta privatlektioner och tränar utan störningar. Det känns faktiskt som om det ger bra resultat. Vi kanske kan bli lika bra som dig och Pejla om några år;-)

http://turbotass.nospoolen.se

 
Ingen bild

Hundbiten

3 juni 2008 23:09

Klart vi ses 2009 Anna. Så måste det bli :)

Vendela - Jag tar några dagars paus nu (minst!) men sedan är det väl på't med tvåans moment igen.

Malin, jag är helt säker på att du underskattar dig själv. Och definitivt på att du överskattar mig...!!

 
Ingen bild

Hundbiten

3 juni 2008 23:10

...och Anna - klart du får låna bilderna! Sno dem bara :)

 
Tina

Tina

5 juni 2008 09:52

Hej!
Jättekul att få ses på riktigt och ni är så duktiga du och Pejla och fokus, det har ni redan massor av. Jag är glad att mitt apporteringspass blev uppskattat, jag är inte så van att ikläda mig instruktörsrollen men med så duktiga elever var det bara roligt. Jag har skrivit ihop lite om det vi gick igenom som jag ska maila ut.
Ha en bra nationaldagshelg!
Tina

http://workinglabs.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 26 september 2011 11:59

Nu har jag bloggat på bloggplatsen/bloggagratis i fem år! Men nu är det dags att flytta vidare. Jag har haft hemsida och bloggar lite utspritt under en lång period, men har nu äntligen samlat ihop allt på ett enda ställe.   Den här bloggen får li...

Av Lina - 23 september 2011 15:42


Vill bara nämna att jag har ett helt nytt täcke, Back on Track, 74 cm, till salu. Jag lyckades beställa ett alldeles för stort täcke, och säljer det därför nu på Tradera.    Länk till annonsen   Bild framletad på nätet för att illustrera m...

Av Lina - 21 september 2011 15:19

Jag håller en grundlydnadskurs på Torsby BK på onsdagförmiddagarna och har en blandad grupp av engagerade deltagare. Jag gillar verkligen att hålla kurs, och när man får deltagare som verkligen vill träna, är det extra givande.   Vi har under kur...

Av Lina - 18 september 2011 18:17

Jag håller på att undersöka intresset för Åsa Jakobssons kurs i avslappning/uppmärksamhet. Åsa bor i Skåne, men jag har länge velat ta upp henne till Torsby/Värmland för denna kurs.   Vi behöver ett gäng på 6 ekipage, plus ett antal observatörer....

Av Lina - 31 augusti 2011 15:53

Igår var vi i Värmskog på vallningskurs igen. Och det hände en hel del för Zaphods och min del. Vi gick, återigen, i liten fålla, i koppel som jag släppte ganska omedelbart för att komma på andra sidan fåren. Första passet gick finfint! Han går för n...

Ovido - Quiz & Flashcards