Hundbiten - en blogg om hundträning / klickerträning med Lina, Pejla & Zaphod

Direktlänk till inlägg 28 maj 2008

Bortlämnad

Av Lina - 28 maj 2008 10:07

Har ju gjort ett par försök förut att lämna bort Pejla när jag varit tvungen att resa bort, men det har alltid slutat med att det inte funkat. Inte för att det inte funkat för henne, utan för att jag fått ångest och ångrat mig i sista sekund och tagit henne med :D


Men nu har jag varit i Stockholm på konferens under några dagar och det passade helt enkelt bättre att inte ha med hund :) Så Pejla har bott hos min syster och min mamma. Hos min syster var det lite gnäll och sorg vid ytterdörren under natten har jag fått rapporterat. Men hos min mamma har det gått hur himla bra som helst.


Och det roligaste är nästan att min mamma som varit så hundrädd i alla år, igår natt när vi kom och hämtade Pejla, hade en stor svart hund i sängen. Och att detta upplevdes som något väldigt mysigt! :) Det hade man inte kunnat förutspå för något år sedan. Det är faktiskt rätt stort :) 

 
 
Ingen bild

Marta

28 maj 2008 14:31

Jag tycker också att det är jobbigt att lämna bort Villgott även om jag vet att han har det bra. Kul med din mamma förresten, hon kanske skaffar hund själv? Var inte du lite hundrädd innan du skaffade Peila?

 
Ingen bild

Hundbiten

28 maj 2008 14:58

Jo. Jag var hundrädd, och inte så lite heller... jag antar att det kan vara ett rätt starkt socialt arv... Men nu är vi så gott som botade båda två :D

 
AK

AK

28 maj 2008 15:48

duktigt av dig att lämna bort henne ett par dar, vet att det känns!
Kanonkul med din mamma, men i ärlighetens namn, hur kan någon motstå Pejla???
Så kul det ska bli att ses på fredag, hur sent landar ni tror du?

http://bacillen.wordpress.com

 
Madelen

Madelen

28 maj 2008 22:25

Så klart Pejla charmar din mamma så hundrädslan minskar...som AK säger, hur kan man motstå henne?

http://k9kiwi.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 26 september 2011 11:59

Nu har jag bloggat på bloggplatsen/bloggagratis i fem år! Men nu är det dags att flytta vidare. Jag har haft hemsida och bloggar lite utspritt under en lång period, men har nu äntligen samlat ihop allt på ett enda ställe.   Den här bloggen får li...

Av Lina - 23 september 2011 15:42


Vill bara nämna att jag har ett helt nytt täcke, Back on Track, 74 cm, till salu. Jag lyckades beställa ett alldeles för stort täcke, och säljer det därför nu på Tradera.    Länk till annonsen   Bild framletad på nätet för att illustrera m...

Av Lina - 21 september 2011 15:19

Jag håller en grundlydnadskurs på Torsby BK på onsdagförmiddagarna och har en blandad grupp av engagerade deltagare. Jag gillar verkligen att hålla kurs, och när man får deltagare som verkligen vill träna, är det extra givande.   Vi har under kur...

Av Lina - 18 september 2011 18:17

Jag håller på att undersöka intresset för Åsa Jakobssons kurs i avslappning/uppmärksamhet. Åsa bor i Skåne, men jag har länge velat ta upp henne till Torsby/Värmland för denna kurs.   Vi behöver ett gäng på 6 ekipage, plus ett antal observatörer....

Av Lina - 31 augusti 2011 15:53

Igår var vi i Värmskog på vallningskurs igen. Och det hände en hel del för Zaphods och min del. Vi gick, återigen, i liten fålla, i koppel som jag släppte ganska omedelbart för att komma på andra sidan fåren. Första passet gick finfint! Han går för n...

Ovido - Quiz & Flashcards