Hundbiten - en blogg om hundträning / klickerträning med Lina, Pejla & Zaphod

Direktlänk till inlägg 20 februari 2008

Inte mycket nytt här

Av Lina - 20 februari 2008 21:43

Ska man ens blogga då, när man inte har nåt särskilt att blogga om. Kanske inte faktiskt.


Har ett nytt spännande projekt på gång förstås, men det är så nytt att jag inte vill säga för mycket om det än, för då händer säkert något som gör att det inte blir av... *skrockfull* :/ Några av er har blivit tillfrågade på ett eller annat sätt att medverka i projektet, och det är så himla kul att många är så positiva! Jaja. Mer om detta kommer senare när saker och ting börjar falla på plats.


Pejlas vardag har inte bestått av så mycket träning det senaste. Mest långa promenader. Fast det förstås. Det blir en del tränande ändå ju. Jag har henne lös. Mycket, mycket. Och jag har börjat träna tyst inkallning på promenaderna; dvs jag ställer mig på ett sådär stelt rakt-upp-sätt, och när hon får syn på mig i denna position så kommer hon farande som en raket.


Har hittat lite nya platser att träna sådana här enkla saker på, där det kommer en del trafik och kanske något konstigt ljud emellanåt från någon skogsindustri eller så :) Folk och hundar tränar vi inte mycket med för närvarande, och det kommer väl fortsatt vara den största (oövervinnerliga?) störningen så länge jag inte vågar utmana oss...


Hon får springa med sambon (han är spring- och cykel-nörd. Med mera. Multisportare kallas det visst). Varje gång han ska ut och springa brukar jag fråga:

- Ska Pejla med?

- Mjaaaa... jag vet inte... *paus*.


Han tycker hon är krånglig att ha med. Och jag tycker det är kalas när han tar henne med :) På senare tid har han iallafall tagit med henne allt oftare, och jag tror att de börjar få lite fason på det. Idag hade sambons polare med sin hund också, och de verkade ha haft väldigt trevligt, även om de sprungit på ställen där de varit tvugna att ha hundarna kopplade (trafik mm).


Pejla fick iallafall en dusch efter löpturen, och det var på tiden! Hon brukar inte gilla duschen, men idag såg hon faktiskt inte ut att lida lika mycket. Och när hårfönen åkte fram såg hon till och med ut att njuta! Det har hon inte brukat göra förut. Hon la sig till och med ner sådär som hon brukar göra när jag gosar och kliar henne på magen.


Tja. Något hade man ju att skriva ändå. Även om det bara mest är blaj :) På söndag åker vi till Sälen för en veckas skidsemester med bekanta. Pejla ska bo hos min syster!!! Hur ska det gå?! (för mig). (Har i och för sig flaggat för att jag kan ångra mig i sista sekund och ändå ta henne med mig).

 
 
Jenny

Jenny

20 februari 2008 22:42

Det är supermysigt att ha hund med i Sälen, vi var där förra veckan. Ta med henne :D

http://jennys.webb.se

 
Tina

Tina

21 februari 2008 13:06

Precis så där är min man också men nu har han börjat ta med sig Freddie i alla fall och det går riktigt bra. Där vi bor kan man inte alls ha hundarna lösa så det blir bara koppel för hans del.
Ha det så skönt i Sälen. Jag är riktigt avis.
Tina

http://workinglabs.wordpress.com

 
AK

AK

22 februari 2008 11:44

Mäh! vad är det för fel på karlarna va? Min är exakt likadan! och jag tycker det är såå bra när Kråka får va med och springa....jaja.
Lina, det är görsköj att läsa blaj-bloggar...vardagsgrejjer är bra ju!
Ha en underbar vecka i fjällen!
*krama*

http://bacillen.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 26 september 2011 11:59

Nu har jag bloggat på bloggplatsen/bloggagratis i fem år! Men nu är det dags att flytta vidare. Jag har haft hemsida och bloggar lite utspritt under en lång period, men har nu äntligen samlat ihop allt på ett enda ställe.   Den här bloggen får li...

Av Lina - 23 september 2011 15:42


Vill bara nämna att jag har ett helt nytt täcke, Back on Track, 74 cm, till salu. Jag lyckades beställa ett alldeles för stort täcke, och säljer det därför nu på Tradera.    Länk till annonsen   Bild framletad på nätet för att illustrera m...

Av Lina - 21 september 2011 15:19

Jag håller en grundlydnadskurs på Torsby BK på onsdagförmiddagarna och har en blandad grupp av engagerade deltagare. Jag gillar verkligen att hålla kurs, och när man får deltagare som verkligen vill träna, är det extra givande.   Vi har under kur...

Av Lina - 18 september 2011 18:17

Jag håller på att undersöka intresset för Åsa Jakobssons kurs i avslappning/uppmärksamhet. Åsa bor i Skåne, men jag har länge velat ta upp henne till Torsby/Värmland för denna kurs.   Vi behöver ett gäng på 6 ekipage, plus ett antal observatörer....

Av Lina - 31 augusti 2011 15:53

Igår var vi i Värmskog på vallningskurs igen. Och det hände en hel del för Zaphods och min del. Vi gick, återigen, i liten fålla, i koppel som jag släppte ganska omedelbart för att komma på andra sidan fåren. Första passet gick finfint! Han går för n...

Ovido - Quiz & Flashcards