Hundbiten - en blogg om hundträning / klickerträning med Lina, Pejla & Zaphod

Direktlänk till inlägg 16 januari 2008

We are on a roll...

Av Lina - 16 januari 2008 12:37

Hundträning har aldrig varit roligare. På ett sätt har det varit bra att barnen varit sjuka hela veckan, för jag har liksom fått gå in i hundträningen totalt. Det är annat när man sitter på jobbet. Visst, barnen tar en del tid i anspråk, men de sköter sig själva rätt bra numer, och jag har haft tid för måååånga korta pass för träning av olika slag.


Idag har vi dels tränat lite linförighet under morgonpromenaden, men den riktigt roliga träningen har bestått i att Pejla ska hitta fotposition i vändningar på stället.


Har installerat mig i dotterns rum. Hon har en stor helkroppsspelgel på väggen där. Och så har jag ställt in en helkroppsspelgel till så att spelglarna liksom står 90 grader mot varandra, så att jag kan vända mig 90 grader åt ett håll och få en ny bild av oss där.


Detta med spegelträning är fantastiskt! Jag ser ju precis hur hon sätter sig utan att behöva snegla ett enda dugg på henne. Och det ser helfint ut, tycker jag, som kanske i och för sig inte har hundra koll på hur det exakt ska se ut, men personligen är jag mer än nöjd.


Ska köra några pass till under dagen, och även flytta den stående spegeln så att vi kan börja träna fotgåendet också med spegel framför oss.


Roligt, roligt, roligt har vi :)

 
 
Ingen bild

Marta

16 januari 2008 14:18

Vad lyxigt med så bra speglar.

 
Tina

Tina

17 januari 2008 11:54

Men va lyxigt med spegelrum. Perfekt för positionsträning.
Tina

http://workinglabs.wordpress.com

 
Ingen bild

Hundbiten

17 januari 2008 12:25

Ja speglar är verkligen toppen - funderar på om man skulle montera en sån där spegelvägg som alla hade på 80-talet :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 26 september 2011 11:59

Nu har jag bloggat på bloggplatsen/bloggagratis i fem år! Men nu är det dags att flytta vidare. Jag har haft hemsida och bloggar lite utspritt under en lång period, men har nu äntligen samlat ihop allt på ett enda ställe.   Den här bloggen får li...

Av Lina - 23 september 2011 15:42


Vill bara nämna att jag har ett helt nytt täcke, Back on Track, 74 cm, till salu. Jag lyckades beställa ett alldeles för stort täcke, och säljer det därför nu på Tradera.    Länk till annonsen   Bild framletad på nätet för att illustrera m...

Av Lina - 21 september 2011 15:19

Jag håller en grundlydnadskurs på Torsby BK på onsdagförmiddagarna och har en blandad grupp av engagerade deltagare. Jag gillar verkligen att hålla kurs, och när man får deltagare som verkligen vill träna, är det extra givande.   Vi har under kur...

Av Lina - 18 september 2011 18:17

Jag håller på att undersöka intresset för Åsa Jakobssons kurs i avslappning/uppmärksamhet. Åsa bor i Skåne, men jag har länge velat ta upp henne till Torsby/Värmland för denna kurs.   Vi behöver ett gäng på 6 ekipage, plus ett antal observatörer....

Av Lina - 31 augusti 2011 15:53

Igår var vi i Värmskog på vallningskurs igen. Och det hände en hel del för Zaphods och min del. Vi gick, återigen, i liten fålla, i koppel som jag släppte ganska omedelbart för att komma på andra sidan fåren. Första passet gick finfint! Han går för n...

Ovido - Quiz & Flashcards