Hundbiten - en blogg om hundträning / klickerträning med Lina, Pejla & Zaphod

Direktlänk till inlägg 13 januari 2008

Härligt väder

Av Lina - 13 januari 2008 15:38

Vi tog oss en sväng ut i det fina vädret och tränade lydnad i snön. Det gick jättebra! Körde en hel del fritt följ med svängar och halter, bara för att testa. Hon är het, men det går bra ändå tycker jag med tanke på hur lite erfarenhet vi egentligen har av detta. Så det ska nog bli bra!


Eftersom vi tränat hakan i backen för platsliggning inomhus rätt mycket testade jag även att göra det i snö idag. Och det gick fint!



Vi gjorde en tur ut på ett kalhygge också, som Pejla älskar eftersom där finns mängder och åter mängder av pinnar att tugga på och rycka loss från backen. Inget beteende som jag är överförtjust i, men det går ju att använda som belöning för andra beteenden som jag tycker bättre om.


Vi testade även hakan i backen med lite retande pinnar som stack upp här och var, och det gick relativt bra. Någon gång ryckte hon tag i en pinne, men vi fick till många fina repetitioner också, så jag är väldigt nöjd.



Hade gärna varit ute i flera timmar till, men sonen är sjuk och behöver pysslas om. Så kvällen ägnar vi åt inomhusträning.


Fler bilder från dagen finns på Pejlas hemsida:
www.pejla.com/foto - översta länken...

 
 
Ingen bild

Marta

13 januari 2008 17:36

Vilka underbara bilder och vad duktiga ni är!

 
AK

AK

13 januari 2008 18:45

så underbart med snö! jag ger snart upp om att få nån vinter här...
Pejla är så vacker! Bilderna lyser av hennes levnadsglädje!!

http://bacillen.wordpress.com

 
Madelen

Madelen

13 januari 2008 19:21

Ååååh ni fick snö ni lyckostar! Här är allt borta! Regn - blää! Fina bilder, nu ska jag ta tag i det med Kiwi igen... nu när jag fått nya ideér.

http://k9kiwi.wordpress.com

 
Malin

Malin

14 januari 2008 08:01

Åh, vilka härliga bilder!! Jag tror jag ska flytta upp till dig permanent;-)

http://turbotass.wordpress.com

 
salma

salma

14 januari 2008 15:44

Åh dina bilder är underbara!
Tänk om vi fick lite snö och sol här i Skåne.

http://salma.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 26 september 2011 11:59

Nu har jag bloggat på bloggplatsen/bloggagratis i fem år! Men nu är det dags att flytta vidare. Jag har haft hemsida och bloggar lite utspritt under en lång period, men har nu äntligen samlat ihop allt på ett enda ställe.   Den här bloggen får li...

Av Lina - 23 september 2011 15:42


Vill bara nämna att jag har ett helt nytt täcke, Back on Track, 74 cm, till salu. Jag lyckades beställa ett alldeles för stort täcke, och säljer det därför nu på Tradera.    Länk till annonsen   Bild framletad på nätet för att illustrera m...

Av Lina - 21 september 2011 15:19

Jag håller en grundlydnadskurs på Torsby BK på onsdagförmiddagarna och har en blandad grupp av engagerade deltagare. Jag gillar verkligen att hålla kurs, och när man får deltagare som verkligen vill träna, är det extra givande.   Vi har under kur...

Av Lina - 18 september 2011 18:17

Jag håller på att undersöka intresset för Åsa Jakobssons kurs i avslappning/uppmärksamhet. Åsa bor i Skåne, men jag har länge velat ta upp henne till Torsby/Värmland för denna kurs.   Vi behöver ett gäng på 6 ekipage, plus ett antal observatörer....

Av Lina - 31 augusti 2011 15:53

Igår var vi i Värmskog på vallningskurs igen. Och det hände en hel del för Zaphods och min del. Vi gick, återigen, i liten fålla, i koppel som jag släppte ganska omedelbart för att komma på andra sidan fåren. Första passet gick finfint! Han går för n...

Ovido - Quiz & Flashcards