Hundbiten - en blogg om hundträning / klickerträning med Lina, Pejla & Zaphod

Direktlänk till inlägg 10 januari 2008

Sen shejping

Av Lina - 10 januari 2008 22:25

Ikväll har vi börjat shejpa att Pejla ska lägga hakan mot golvet när hon ligger ner. Detta är då tänkt att senare användas vid platsliggningen, om det går vägen vill säga, med shejpingen och så.


Hittills, detta första pass, har det dock gått lysande. Det är med en sådan härlig attityd hon sänker huvudet mot golvet. Svansen går och öronen är sådär sött framåtfällda. Och matte smälter och skrattar om vartannat. Jag tror bannemig jag blivit bättre på shejping! För attans vad fort hon fattade! Och jag kände mer än någonsin att "ja! där fick jag till klicket precis rätt" - och när det känns så, ja då kan det gå snabbt framåt.


Har ökat från att klicka precis när hon sänker hakan mot golvet, till att hon faktiskt kan hålla kvar en liiiite längre stund, typ en halv till en sekund, innan jag klickar. Och det syns också tydligt att hon vet precis vad jag är ute efter.


Satans kul detta :)

 
 
Ingen bild

Marta

11 januari 2008 09:15

Duktig matte!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 26 september 2011 11:59

Nu har jag bloggat på bloggplatsen/bloggagratis i fem år! Men nu är det dags att flytta vidare. Jag har haft hemsida och bloggar lite utspritt under en lång period, men har nu äntligen samlat ihop allt på ett enda ställe.   Den här bloggen får li...

Av Lina - 23 september 2011 15:42


Vill bara nämna att jag har ett helt nytt täcke, Back on Track, 74 cm, till salu. Jag lyckades beställa ett alldeles för stort täcke, och säljer det därför nu på Tradera.    Länk till annonsen   Bild framletad på nätet för att illustrera m...

Av Lina - 21 september 2011 15:19

Jag håller en grundlydnadskurs på Torsby BK på onsdagförmiddagarna och har en blandad grupp av engagerade deltagare. Jag gillar verkligen att hålla kurs, och när man får deltagare som verkligen vill träna, är det extra givande.   Vi har under kur...

Av Lina - 18 september 2011 18:17

Jag håller på att undersöka intresset för Åsa Jakobssons kurs i avslappning/uppmärksamhet. Åsa bor i Skåne, men jag har länge velat ta upp henne till Torsby/Värmland för denna kurs.   Vi behöver ett gäng på 6 ekipage, plus ett antal observatörer....

Av Lina - 31 augusti 2011 15:53

Igår var vi i Värmskog på vallningskurs igen. Och det hände en hel del för Zaphods och min del. Vi gick, återigen, i liten fålla, i koppel som jag släppte ganska omedelbart för att komma på andra sidan fåren. Första passet gick finfint! Han går för n...

Ovido - Quiz & Flashcards