Hundbiten - en blogg om hundträning / klickerträning med Lina, Pejla & Zaphod

Direktlänk till inlägg 10 januari 2008

Användbart dokument?

Av Lina - 10 januari 2008 19:34

Med tanke på Malins utmaning om att vi ska starta lydnadsklass 1 före sista juni satte jag ihop ett litet excelldokument med klassens regler, utrymme att göra kriterieplaner, föra logg och fylla i egna tävligsresultat. La en länk på klickerforum, men det kan ju vara fler som har nytta av ett sådant dokument. I så fall - feel free to ladda ner här;


http://www.pejla.com/file/Lydnadsklass1_080110.xls


I övrigt har vi haft en i princip övertråkig dag. Massor att göra på jobbet och ingen tid för hunden. Utom på lunch. Då tränade vi ställande under gång i vardagsrummet. Och för en gångs skull var jag modig och utmanade Pejla mer än jag trodde hon skulle klara av - det gick jättebra!


Har inte hunnit med någon vidare längre promenad idag tyvärr. Längtar ut, trots regnet. Fast hon fick förstås en långprommis igår morse, samt en springtur med sambon igår kväll, så hon klarar sig kanske tills imorgon.


Ikväll ska jag sätta mig med mitt fina excelldokument och strukturera upp träningen lite. Är verkligen taggad nu när vi satt upp ett så stort mål. Ska bara få ner mina delmål på pränt lite sådär i pricka-av-stuk, och sedan kör vi så det ryker!

 
 
Ingen bild

Marta

10 januari 2008 20:03

Vilken fantastisk sammanställning! Jag blev väldigt imponerad av kriterieplanen, den hade jag missat öht. Tusen tack för mallen!

Visst är det en häftig känsla när man vågar testa färdigheter på hunden och ser att det håller?

 
Ingen bild

Hundbiten

10 januari 2008 21:15

Har uppdaterat dokumentet nu så att beskrivningen av "läggande" är rätt - hade fått in inkallningsberskrivningen där, men nu ska det vara rätt, så ladda ner det på nytt du :)

Ja! Det är urhäftigt när man hittar rätt "utmaningsläge" - hunden tycker ju det är så himla kul då också!! :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 26 september 2011 11:59

Nu har jag bloggat på bloggplatsen/bloggagratis i fem år! Men nu är det dags att flytta vidare. Jag har haft hemsida och bloggar lite utspritt under en lång period, men har nu äntligen samlat ihop allt på ett enda ställe.   Den här bloggen får li...

Av Lina - 23 september 2011 15:42


Vill bara nämna att jag har ett helt nytt täcke, Back on Track, 74 cm, till salu. Jag lyckades beställa ett alldeles för stort täcke, och säljer det därför nu på Tradera.    Länk till annonsen   Bild framletad på nätet för att illustrera m...

Av Lina - 21 september 2011 15:19

Jag håller en grundlydnadskurs på Torsby BK på onsdagförmiddagarna och har en blandad grupp av engagerade deltagare. Jag gillar verkligen att hålla kurs, och när man får deltagare som verkligen vill träna, är det extra givande.   Vi har under kur...

Av Lina - 18 september 2011 18:17

Jag håller på att undersöka intresset för Åsa Jakobssons kurs i avslappning/uppmärksamhet. Åsa bor i Skåne, men jag har länge velat ta upp henne till Torsby/Värmland för denna kurs.   Vi behöver ett gäng på 6 ekipage, plus ett antal observatörer....

Av Lina - 31 augusti 2011 15:53

Igår var vi i Värmskog på vallningskurs igen. Och det hände en hel del för Zaphods och min del. Vi gick, återigen, i liten fålla, i koppel som jag släppte ganska omedelbart för att komma på andra sidan fåren. Första passet gick finfint! Han går för n...

Ovido - Quiz & Flashcards