Hundbiten - en blogg om hundträning / klickerträning med Lina, Pejla & Zaphod

Direktlänk till inlägg 3 januari 2008

Vi tar det lugnt

Av Lina - 3 januari 2008 14:07

Idag skulle vi ha varit i Göteborg på mässa och utställning, men jag ligger med 39 graders feber och en mage som mår väldigt, väldigt kasst :( Jag hoppas att jag frisknar i och att vi tar oss ner på söndag i stället, men just nu känns det avlägset.


Annars tar vi det lika lugnt som utlovats. Vi har nästan inte tränat någonting alls under ledigheten. Och innan den var det så mycket annat så man kan nog säga att vi egentligen inte tränat på riktigt på ca en månad. Och det märks... Just nu vill jag bara bli frisk så att vi kan komma igång igen för det behövs.


Bara på skoj har vi frishejpat lite då och då, bland annat att få upp Pejla på en stol, men det är lite läskigt... Att shejpa fram hoppa ner i en hink däremot, det har gått jättebra :) Har filmat en del av det, men inte orkat redigera - men kanske orkar jag längre fram så att det går att lägga ut det på nätet.


Fick ett roligt besked här i mellandagarna för den delen - jag har kommit in på Canis klickertränarutbildning som startar i februari och sträcker sig över hela 2008. Det ska bli himla kul!

 
 
Ingen bild

Marta

3 januari 2008 15:33

Krya på dig! Åh vad roligt att du kommit in på klickertränarutbildningen!

 
Ehlin

Ehlin

3 januari 2008 16:33

Hejsan!

Krya på dig! Låter inte skoj att vara sjuk...
Hoppas att ni tar er ner på söndagen! :)
Så vila upp dig nu, så hoppas vi på att Pejla får en frisk matte snart.

Ha det jättebra & Krya på dig!
/Ehlin & Sally..
Ps, tar tåget på lördag till Göteborg Ds.

http://www.ehlin-hundarna.dinstudio.se

 
Tina

Tina

3 januari 2008 16:48

Satckare som ligger sjuk. Men stort grattis till att du blev antagen till klickertränarutbildningen. Nu får vi massor att diskutera.
God fortsättning på det nya året!
Tina

http://workinglabs.wordpress.com

 
Ingen bild

Helena H

3 januari 2008 20:11

Oj, jag hoppas att du kryar på dig snart! Det är inte utan att jag har undrat vart du har tagit vägen, när du som brukar vara så flitig annars inte skrivit på så länge.

Grattis till antagningen! Jag kom också med (fast inte på samma gissar jag - ska gå på vardagar).

 
Vendela&Dagny

Vendela&Dagny

3 januari 2008 21:35

Stackare! Krya på dig! Kul att du kommit med på tränarutbildningen, den är ju inte så långt ifrån mig ;) (för visst var det för Maria Yttermyr du skulle gå?)

http://dagny.taftea.se

 
AK&Kråka

AK&Kråka

4 januari 2008 20:58

nä! vad trist att du är sjuk, stackars dig! jag kikade runt flatringen i går...iiiingen lina å pejla ju...
Hoppas du piggnar på tills på söndag!! Hör av dig i så fall! 0733-853505

SÅÅ kul med tränarutbildningen! Grattis! vart ska du gå?

http://bacillen.wordpress.com

 
Ingen bild

Hundbiten

5 januari 2008 11:09

Tack alla! Mår bättre nu, men det blir inget Göteborg - är inte tillräckligt pigg för det tyvärr. Febern är borta men magen och orken säger nej.

Tränarutbildningen, för er som undrade över den - ansökte först hos Maria Y, men ändrade min ansökan när jag såg att Ann-Louise R skulle köra i Karlstad som ju bara är en timmes bilresa från mig, och det är alltså hos Ann-Louise jag kommit in. Ska bli så roligt!

 
Lena Öberg

Lena Öberg

5 januari 2008 11:33

Hej Lina!
Jättetråkigt att du inte kommer till Göteborg men det viktigaste är att du blir kry! Kul att du kom in på tränarutbildningen, då vet jag en som kan hålla kurs på någon valpträff;)
Krya på dig!
Många kramar Lena m flock
och ge en kram till lilla Pejla från oss!

http://www.goldcliff.se

 
Madelen

Madelen

6 januari 2008 20:41

Grattis! Va roligt! Inte att du varit sjuk alltså, utan klickertränarutbildningen!

Krya på dig!

http://k9kiwi.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 26 september 2011 11:59

Nu har jag bloggat på bloggplatsen/bloggagratis i fem år! Men nu är det dags att flytta vidare. Jag har haft hemsida och bloggar lite utspritt under en lång period, men har nu äntligen samlat ihop allt på ett enda ställe.   Den här bloggen får li...

Av Lina - 23 september 2011 15:42


Vill bara nämna att jag har ett helt nytt täcke, Back on Track, 74 cm, till salu. Jag lyckades beställa ett alldeles för stort täcke, och säljer det därför nu på Tradera.    Länk till annonsen   Bild framletad på nätet för att illustrera m...

Av Lina - 21 september 2011 15:19

Jag håller en grundlydnadskurs på Torsby BK på onsdagförmiddagarna och har en blandad grupp av engagerade deltagare. Jag gillar verkligen att hålla kurs, och när man får deltagare som verkligen vill träna, är det extra givande.   Vi har under kur...

Av Lina - 18 september 2011 18:17

Jag håller på att undersöka intresset för Åsa Jakobssons kurs i avslappning/uppmärksamhet. Åsa bor i Skåne, men jag har länge velat ta upp henne till Torsby/Värmland för denna kurs.   Vi behöver ett gäng på 6 ekipage, plus ett antal observatörer....

Av Lina - 31 augusti 2011 15:53

Igår var vi i Värmskog på vallningskurs igen. Och det hände en hel del för Zaphods och min del. Vi gick, återigen, i liten fålla, i koppel som jag släppte ganska omedelbart för att komma på andra sidan fåren. Första passet gick finfint! Han går för n...

Ovido - Quiz & Flashcards