Hundbiten - en blogg om hundträning / klickerträning med Lina, Pejla & Zaphod

Direktlänk till inlägg 17 december 2007

Borta bra men hemma bäst

Av Lina - 17 december 2007 09:05

På lördag förmiddag åkte jag upp till en kompis och lämnade Pejla. Det var första gången hon lämnades bort över natten, så det kändes lite knepigt måste jag säga.


Barnen lämnades hos mormor, och sedan åkte jag och sambon till Karlstad för julklappshoppande samt julbord och julshow med jobbet. Och under söndagen shoppade vi ännu mer.


Hämtade Pejla när vi kom hem runt fyratiden igår och allt hade gått hur bra som helst. På lördagen hade hon fått en långpromenad med hundkompisar, och i övrigt hade hon apporterat vissna blomblad och försökt smussla i sig vin från ett glas på vardagsrumsbordet. När jag kom och hämtade henne hoppade hon på mig för första gången på väldigt länge. Hon var överlycklig, och även om jag är alldeles övertygad om att hon haft det hur bra som helst, så är det ju väldigt trevligt när man får känna sig så omtyckt och efterlängtad.


Men det sliter på krafterna att vara hemifrån, det märks - hela kvällen låg hon i sin bädd och bara sov och slöade.

 
 
Malin

Malin

17 december 2007 14:04

Skönt att vara saknad ja.-) En glad hund slår mycket. Man blir verkligen överöst med kärlek om man varit borta ett tag;-)

Hur gör du med Göteborg förresten? Stannar du där nere eller åker du fram och tillbaka?

Hade!

http://turbotass.wordpress.com

 
Ingen bild

Hundbiten

18 december 2007 12:09

Har inte funderat vidare på Göteborg än - beror lite på om jag kan få med mig familjen eller ej tror jag - eventuellt hoppar jag att ställa en av dagarna och väljer bara den ena istället - men som sagt, har inte bestämt mig än :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 26 september 2011 11:59

Nu har jag bloggat på bloggplatsen/bloggagratis i fem år! Men nu är det dags att flytta vidare. Jag har haft hemsida och bloggar lite utspritt under en lång period, men har nu äntligen samlat ihop allt på ett enda ställe.   Den här bloggen får li...

Av Lina - 23 september 2011 15:42


Vill bara nämna att jag har ett helt nytt täcke, Back on Track, 74 cm, till salu. Jag lyckades beställa ett alldeles för stort täcke, och säljer det därför nu på Tradera.    Länk till annonsen   Bild framletad på nätet för att illustrera m...

Av Lina - 21 september 2011 15:19

Jag håller en grundlydnadskurs på Torsby BK på onsdagförmiddagarna och har en blandad grupp av engagerade deltagare. Jag gillar verkligen att hålla kurs, och när man får deltagare som verkligen vill träna, är det extra givande.   Vi har under kur...

Av Lina - 18 september 2011 18:17

Jag håller på att undersöka intresset för Åsa Jakobssons kurs i avslappning/uppmärksamhet. Åsa bor i Skåne, men jag har länge velat ta upp henne till Torsby/Värmland för denna kurs.   Vi behöver ett gäng på 6 ekipage, plus ett antal observatörer....

Av Lina - 31 augusti 2011 15:53

Igår var vi i Värmskog på vallningskurs igen. Och det hände en hel del för Zaphods och min del. Vi gick, återigen, i liten fålla, i koppel som jag släppte ganska omedelbart för att komma på andra sidan fåren. Första passet gick finfint! Han går för n...

Ovido - Quiz & Flashcards