Hundbiten - en blogg om hundträning / klickerträning med Lina, Pejla & Zaphod

Direktlänk till inlägg 23 november 2007

Ny sele

Av Lina - 23 november 2007 17:43

Idag köpte jag en sele till Pejla och nu har vi provat den. Överhuvudtaget har hon gått jättebra på promenaderna idag. Och det höll i sig med selen. Jag ljuger inte när jag säger att hon precis varje gång kopplet blivit sträckt idag, har hon stannat och väntat in mig, alternativt vänt och kommit in till vänstra sidan för en liten belöning.


I och för sig har hon gått bra när vi är ensamma förut också, men det är ändå ännu lite bättre nu. Tror bannemig det hände något med hennes "regelförståelse" häromkvällen när hon fick hoppa in i bilburen när hon tog sig för mycket friheter... det känns som om det trillat ner en pollett på något sätt.


Ska bli mycket intressant att se hur hon reagerar på kursen i helgen. Vi har varit väldigt lite ute på klubben sedan senaste kursen tog slut för måååånga veckor sedan. Ser hur som helst fram emot en rolig och givande helg!

 
 
Pernilla, Tilly & Glimma

Pernilla, Tilly & Glimma

23 november 2007 19:18

Hej på er!! Det är alltid lika roligt att titta in här och se vad ni har för er. Tyvärr så var det ett tag sen sist så nu har jag lite att läsa ikapp mig.

Trevlig helg. Kram.

http://hem.bredband.net/pernsand

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 26 september 2011 11:59

Nu har jag bloggat på bloggplatsen/bloggagratis i fem år! Men nu är det dags att flytta vidare. Jag har haft hemsida och bloggar lite utspritt under en lång period, men har nu äntligen samlat ihop allt på ett enda ställe.   Den här bloggen får li...

Av Lina - 23 september 2011 15:42


Vill bara nämna att jag har ett helt nytt täcke, Back on Track, 74 cm, till salu. Jag lyckades beställa ett alldeles för stort täcke, och säljer det därför nu på Tradera.    Länk till annonsen   Bild framletad på nätet för att illustrera m...

Av Lina - 21 september 2011 15:19

Jag håller en grundlydnadskurs på Torsby BK på onsdagförmiddagarna och har en blandad grupp av engagerade deltagare. Jag gillar verkligen att hålla kurs, och när man får deltagare som verkligen vill träna, är det extra givande.   Vi har under kur...

Av Lina - 18 september 2011 18:17

Jag håller på att undersöka intresset för Åsa Jakobssons kurs i avslappning/uppmärksamhet. Åsa bor i Skåne, men jag har länge velat ta upp henne till Torsby/Värmland för denna kurs.   Vi behöver ett gäng på 6 ekipage, plus ett antal observatörer....

Av Lina - 31 augusti 2011 15:53

Igår var vi i Värmskog på vallningskurs igen. Och det hände en hel del för Zaphods och min del. Vi gick, återigen, i liten fålla, i koppel som jag släppte ganska omedelbart för att komma på andra sidan fåren. Första passet gick finfint! Han går för n...

Ovido - Quiz & Flashcards