Hundbiten - en blogg om hundträning / klickerträning med Lina, Pejla & Zaphod

Direktlänk till inlägg 10 november 2007

Ligg

Av Lina - 10 november 2007 16:15

Idag snöar det :)


Vi har tränat ligg inomhus. Struntar i mappgenomgången idag och har bara tränat ingångarna en del, och så ligg då. Belöning sker med kastad pipleksak, och det ger en helt annan attityd i läggandena än godisbelöning. Så vi har jätteroligt :) Pejla lägger sig bussnabbt med öronen fram och viftande svans, får ett klick och kastad leksak som hon springer och hämtar; kommer tillbaks till mig för lite kamplek om pipen. Och så kör vi om. Har även testat lite omvänt lockande med pipen när hon väl ligger, och det funkar för det mesta. Ibland försöker hon sno den, men då gömmer jag den bakom ryggen och när jag visar den nästa gång ligger hon som ett ljus med förväntan.


Egentligen skulle vi väl ha krattat bort de stora lövhögarna som vi fått ihop på tomten, men som sagt, det snöar ju...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 26 september 2011 11:59

Nu har jag bloggat på bloggplatsen/bloggagratis i fem år! Men nu är det dags att flytta vidare. Jag har haft hemsida och bloggar lite utspritt under en lång period, men har nu äntligen samlat ihop allt på ett enda ställe.   Den här bloggen får li...

Av Lina - 23 september 2011 15:42


Vill bara nämna att jag har ett helt nytt täcke, Back on Track, 74 cm, till salu. Jag lyckades beställa ett alldeles för stort täcke, och säljer det därför nu på Tradera.    Länk till annonsen   Bild framletad på nätet för att illustrera m...

Av Lina - 21 september 2011 15:19

Jag håller en grundlydnadskurs på Torsby BK på onsdagförmiddagarna och har en blandad grupp av engagerade deltagare. Jag gillar verkligen att hålla kurs, och när man får deltagare som verkligen vill träna, är det extra givande.   Vi har under kur...

Av Lina - 18 september 2011 18:17

Jag håller på att undersöka intresset för Åsa Jakobssons kurs i avslappning/uppmärksamhet. Åsa bor i Skåne, men jag har länge velat ta upp henne till Torsby/Värmland för denna kurs.   Vi behöver ett gäng på 6 ekipage, plus ett antal observatörer....

Av Lina - 31 augusti 2011 15:53

Igår var vi i Värmskog på vallningskurs igen. Och det hände en hel del för Zaphods och min del. Vi gick, återigen, i liten fålla, i koppel som jag släppte ganska omedelbart för att komma på andra sidan fåren. Första passet gick finfint! Han går för n...

Ovido - Quiz & Flashcards