Hundbiten - en blogg om hundträning / klickerträning med Lina, Pejla & Zaphod

Direktlänk till inlägg 31 oktober 2007

Kvällspromenad med trevligt sällskap

Av Lina - 31 oktober 2007 22:36

Barn är härliga (särskilt mina då) ;) Ikväll följde sonen, 5 år, med på kvällspromenaden och ville hålla kopplet. Det fick han, och jag drog några mammaharanger om hur han skulle göra om Pejla började dra i kopplet eller fara omkring på annat sätt. Han fick några frollicbitar i handen och så gick vi.


Vi gick ganska långt och han höll i kopplet i säkert tre kilometer, helt utan problem! Pejla var lite konfunderad till en början och försökte komma till mig och gå "här" hos mig, men sonen var bestämd och stannade varje gång hon drog iväg. "Kom här" sa han, och Pejla kom. När hon gått "här" med honom en bit säger han "Åh så duktig du är lilla vän" och bjöd på lite frollic :)


Mammas hjärta smälte minst hundra gånger på promenaden.


Det var väldigt intressant att gå bakom dem och se hur det såg ut. Pejla gick fot (!) med honom ganska mycket och hennes nos hamnade väl ungefär 5-10 cm nedanför sonens axel. Himla sött måste jag säga.


Sonen är mycket nöjd med sin insats ikväll. Han var väldigt stolt, om än väldigt trött när vi kom hem, och jag gissar att han kommer göra oss sällskap på fler kvällspromenader framöver.

 
 
Ingen bild

Ann-Louise

1 november 2007 05:09

Visst är det mysigt när man ser hur de utvecklar sin relation och jag tycker att det ofta är så självklart i mötet mellan barn och hund...

 
Ehlin

Ehlin

1 november 2007 09:28

Ååå, vad duktig din son verkar vara! :)
En super duktig hundförare!..hihi.

Ja, det är inte alla barn som klarar av en glad flatte i alla lägen! *ler*
Jätte skoj att läsa! :)
I helgen så var vi på en utställning. Sally blev inte annat än BIR (Bäst I Rasen)! Jätte roligt var det! Ha det bra!
/Ehlin och hundarna (nu är Sally 2 år..usch, vad tiden går fort.)

http://www.ehlin-hundarna.dinstudio.se

 
Ingen bild

Marta

1 november 2007 11:06

Vilken mysig promenad! Vad duktiga de är.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 26 september 2011 11:59

Nu har jag bloggat på bloggplatsen/bloggagratis i fem år! Men nu är det dags att flytta vidare. Jag har haft hemsida och bloggar lite utspritt under en lång period, men har nu äntligen samlat ihop allt på ett enda ställe.   Den här bloggen får li...

Av Lina - 23 september 2011 15:42


Vill bara nämna att jag har ett helt nytt täcke, Back on Track, 74 cm, till salu. Jag lyckades beställa ett alldeles för stort täcke, och säljer det därför nu på Tradera.    Länk till annonsen   Bild framletad på nätet för att illustrera m...

Av Lina - 21 september 2011 15:19

Jag håller en grundlydnadskurs på Torsby BK på onsdagförmiddagarna och har en blandad grupp av engagerade deltagare. Jag gillar verkligen att hålla kurs, och när man får deltagare som verkligen vill träna, är det extra givande.   Vi har under kur...

Av Lina - 18 september 2011 18:17

Jag håller på att undersöka intresset för Åsa Jakobssons kurs i avslappning/uppmärksamhet. Åsa bor i Skåne, men jag har länge velat ta upp henne till Torsby/Värmland för denna kurs.   Vi behöver ett gäng på 6 ekipage, plus ett antal observatörer....

Av Lina - 31 augusti 2011 15:53

Igår var vi i Värmskog på vallningskurs igen. Och det hände en hel del för Zaphods och min del. Vi gick, återigen, i liten fålla, i koppel som jag släppte ganska omedelbart för att komma på andra sidan fåren. Första passet gick finfint! Han går för n...

Ovido - Quiz & Flashcards