Hundbiten - en blogg om hundträning / klickerträning med Lina, Pejla & Zaphod

Direktlänk till inlägg 15 oktober 2007

Inget löp än

Av Lina - 15 oktober 2007 10:58

Som några av er påpekade i förra inlägget kan det ju mycket väl vara så att Pejlas första löp är på gång. Jag vet att jag själv svarat med "löp på g?" när andra nämnt liknande beteenden hos sina hundar, men det är väl som om att jag helt glömt bort att min egen hund ska börja löpa också, för jag hade verkligen inte en tanke på att det kunde vara det som spökade.


Imorse ratade hon halva frukosten igen och fjäskade enormt för mig genom att bära på diverse saker. Hon är väldigt trött också. Visst brukar hon ligga och vila här på jobbet, men det brukar ändå vara lite fart emellanåt med lekinviter (hon hämtar en boll) eller tiggande om kel. Nu ligger hon mest på sängen som står här, eller halvt om halvt under den (brukar hon INTE göra) och sover hela tiden.


En fundering jag har är att OM det är löp på g, hur länge borde det ta innan det kommer igång, med tanke på "symtomen" hon visar? För om det INTE är löp känner jag nog att jag kanske skulle ta henne till vetten bara för att kolla upp allmäntillståndet. Hon är ju inte som vanligt, och om det inte är löp så känns det som det skulle vara något annat. Kan hon gå såhär i veckor innan det drar igång?


Får väl sätta mig och läsa på lite om detta, för det har jag inte gjort över huvud taget innan.

 
 
AK

AK

16 oktober 2007 15:39

som jag skrev tidigare..jag är nog lite hypokondrisk vad gäller hundar..
Men hon får ju inte verka slö för länge...och vad FÖR länge är kan bara du själv besluta. En tik kan nog vara påverkad både innan och efter ett löp och med förstagångslöp är det svårt att veta...
Känn efter ordentligt, och kanske är en vet-koll ett bra alternativ om hon nu inte blöder snart....
*svammel*

http://bacillen.wordpress.com

 
Madelen

Madelen

18 oktober 2007 21:26

Våra tjejjer betedde sig aldrig sådär. Däremot visste vi att det snart var på gång då de började skälla på folk. Det gjorde de aldrig annars. Jag hoppas att det är löpet för Pejla dock, så det inte är något annat.

http://k9kiwi.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 26 september 2011 11:59

Nu har jag bloggat på bloggplatsen/bloggagratis i fem år! Men nu är det dags att flytta vidare. Jag har haft hemsida och bloggar lite utspritt under en lång period, men har nu äntligen samlat ihop allt på ett enda ställe.   Den här bloggen får li...

Av Lina - 23 september 2011 15:42


Vill bara nämna att jag har ett helt nytt täcke, Back on Track, 74 cm, till salu. Jag lyckades beställa ett alldeles för stort täcke, och säljer det därför nu på Tradera.    Länk till annonsen   Bild framletad på nätet för att illustrera m...

Av Lina - 21 september 2011 15:19

Jag håller en grundlydnadskurs på Torsby BK på onsdagförmiddagarna och har en blandad grupp av engagerade deltagare. Jag gillar verkligen att hålla kurs, och när man får deltagare som verkligen vill träna, är det extra givande.   Vi har under kur...

Av Lina - 18 september 2011 18:17

Jag håller på att undersöka intresset för Åsa Jakobssons kurs i avslappning/uppmärksamhet. Åsa bor i Skåne, men jag har länge velat ta upp henne till Torsby/Värmland för denna kurs.   Vi behöver ett gäng på 6 ekipage, plus ett antal observatörer....

Av Lina - 31 augusti 2011 15:53

Igår var vi i Värmskog på vallningskurs igen. Och det hände en hel del för Zaphods och min del. Vi gick, återigen, i liten fålla, i koppel som jag släppte ganska omedelbart för att komma på andra sidan fåren. Första passet gick finfint! Han går för n...

Ovido - Quiz & Flashcards