Hundbiten - en blogg om hundträning / klickerträning med Lina, Pejla & Zaphod

Direktlänk till inlägg 14 oktober 2007

Det är något som inte riktigt stämmer

Av Lina - 14 oktober 2007 12:54

Igår åt inte Pejla upp sin frukost. Och lite senare på dagen lämnade hon ett halvt oxöra oätet. Det kanske inte låter konstigt, men det är väldigt ovantligt.


Nu på morgonen åt hon visserligen upp sin frukost, men hon lämnade skålen flera gånger och det var nu jag började fundera. För hon lämnade den liksom för att kolla att jag var kvar i köket. När hon åt sin frukost igår morse lämnade jag köket och gjorde någonting annat. Kan det ha varit så enkelt att hon inte ville vara ensam/utan mig? Oxörat igår - det var lite samma sak - hon fick vara i vardagsrummet när hon åt det eftersom hon gillar att ligga under bordet där och tugga öron och ben. Men jag satte upp ett kompostgaller för att hon inte skulle kunna springa hur som helst i huset då barnen hade en kompis här som är lite rädd för henne. Jag var uppe på övervåningen för att fixa med en massa digitalbilder... hon var alltså åter ensam/utan mig...


Hon fick ett tuggben förut också. Ett litet ett. Hon sprang som vanligt in i vardagsrummet och la sig när hon fick det, men bara efter några minuter kom hon in tillbaks till köket och det syntes tydligt att hon letade efter mig. När hon såg mig sprang hon tillbaks till vardagsrummet och fortsatte tugga sitt ben.


När hon sedan kom in i köket igen så hade hon varit ute i hallen och hämtat en sko! Alltså, det hör verkligen till ovanligheterna att hon hämtar en sko bara sådär. Det brukar hon bara göra när någon kommer som "nyanländ" genom ytterdörren - typ folk som hälsar på, eller om jag/sambon/barnen kommer hem från jobb/skola/affären osv. Men nu hämtade hon alltså en sko åt mig, fast vi umgåtts hela morgonen.


Det är något som inte riktigt stämmer här...

 
 
AK&Kråka

AK&Kråka

14 oktober 2007 13:11

lilla Peljan då! hoppas det inte är nåt alvarligt! uppdatera snart så vi får veta!

http://bacillen.wordpress.com

 
Ingen bild

Marta

14 oktober 2007 16:51

Löp på g???

 
Ingen bild

Bordertass

14 oktober 2007 17:37

Låter väldigt mycket som om hennes första löp är i faggorna tycker jag!

 
Ingen bild

Hundbiten

14 oktober 2007 19:39

Aaahhhhh... men tänk att jag inte tänkte på det! Det kan det ju mycket väl vara...

Resten av dagen har hon varit ganska som vanligt tycker jag, fast hon är allt lite mer mammig än vanligt, även om det inte varit riktigt lika tydligt som det jag beskrev ovan. Jaja, vi får väl se. Usch vad stor hon börjar bli......

 
Ingen bild

Malin

14 oktober 2007 20:53

Löp var det första jag tänkte också! Hoppas att det är det så att det inte är något annat! Krama pejla från oss!

 
AK

AK

14 oktober 2007 22:21

uj vilken hypokondriker jag är :-D
men det är ju klart! hon håller på att bli stoooor lilla pejlan!

http://bacillen.wordpress.com

 
Ehlin

Ehlin

15 oktober 2007 07:28

Mmm, det är nog löp på gång för Pejla..

Nee, nu ska jag gå till skolan!
Ha det bra!
Kram /Ehlin

http://www.ehlin-hund.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 26 september 2011 11:59

Nu har jag bloggat på bloggplatsen/bloggagratis i fem år! Men nu är det dags att flytta vidare. Jag har haft hemsida och bloggar lite utspritt under en lång period, men har nu äntligen samlat ihop allt på ett enda ställe.   Den här bloggen får li...

Av Lina - 23 september 2011 15:42


Vill bara nämna att jag har ett helt nytt täcke, Back on Track, 74 cm, till salu. Jag lyckades beställa ett alldeles för stort täcke, och säljer det därför nu på Tradera.    Länk till annonsen   Bild framletad på nätet för att illustrera m...

Av Lina - 21 september 2011 15:19

Jag håller en grundlydnadskurs på Torsby BK på onsdagförmiddagarna och har en blandad grupp av engagerade deltagare. Jag gillar verkligen att hålla kurs, och när man får deltagare som verkligen vill träna, är det extra givande.   Vi har under kur...

Av Lina - 18 september 2011 18:17

Jag håller på att undersöka intresset för Åsa Jakobssons kurs i avslappning/uppmärksamhet. Åsa bor i Skåne, men jag har länge velat ta upp henne till Torsby/Värmland för denna kurs.   Vi behöver ett gäng på 6 ekipage, plus ett antal observatörer....

Av Lina - 31 augusti 2011 15:53

Igår var vi i Värmskog på vallningskurs igen. Och det hände en hel del för Zaphods och min del. Vi gick, återigen, i liten fålla, i koppel som jag släppte ganska omedelbart för att komma på andra sidan fåren. Första passet gick finfint! Han går för n...

Ovido - Quiz & Flashcards