Hundbiten - en blogg om hundträning / klickerträning med Lina, Pejla & Zaphod

Direktlänk till inlägg 23 september 2007

Pudel-SM

Av Lina - 23 september 2007 22:57


Igår och idag arrangerades Pudel-SM med officiell lydnadstävling och inofficiell agility. Vi hann bara med lydnadstävlingarna, men det tog ändå hela dagen! Jag sprang mest runt med kameran, men Pejla fick både promenera en bit runt området, springa lös i diverse ler- och vattendrag, och vi tränade lite fot och ingångar på parkeringen medan hundar skällde i bilar och gick förbi - nyttigt! När tävlingarna var slut gjorde vi oss en vända på planen också.


Massor av söta, roliga och duktiga hundar har vi fått se. Men sötast, enligt mig då, var som vanligt underbare Eros:



Massor av fler bilder finns på www.pejla.com/foto.html. Klicka på dagens datum!



 
 
Ingen bild

Anna Charlie

24 september 2007 10:03

Jaha, tog det några timmar att få fram alla fina bilder? vilken pussgurka jag hade då!
När du skrev att DU backar men Pejla måste väl gå bakåt hon med eller är jag dum??

 
Agneta

Agneta

24 september 2007 12:12

GRATTIS! till BIM och HP på Pejla!
Vilken underbar bild du tagit på Eros och tack för dom fina orden. (får jag knycka den till min sida)?
Har du hört något mer om klickerkursen?
//Agneta o söta Eros

http://www.goldenkim.se

 
Ingen bild

Hundbiten

24 september 2007 12:56

Anna! Jag backar, Pejla följer mig i den här övningen - alltså hon backar inte. Däremot tränar jag ju även backande med henne, och DÅ backar hon ju självklart. Usch vad krångligt att förklara i text... vi får ta och träffas någon dag istället så att jag kan visa! :)

Agneta - du har mejl. Har skickat två bilder på Eros + lite info om klickerkursen :)

 
Ingen bild

Hundbiten

24 september 2007 12:57

Agneta, glömde; självklart får du ta bilderna till din hemsida! :)

 
Agneta

Agneta

24 september 2007 18:35

Hej igen Lina!
Har inte fått någon mejl????

http://www.goldenkim.se

 
Lena.O

Lena.O

24 september 2007 20:48

Så många fina foton du fick från Pudel SM.Det finns många olika frisyrer, både snygga och mindre snygga. Det är tur att man slipper den biten med våra hundar eller??

http://web.telia.com/~u73916301

 
Ingen bild

Hundbiten

25 september 2007 12:05

Agneta: Har provat att mejla bildern igen (pratade med Hasse) - har de kommit fram?

Lena: Ja, jag tycker det är rätt lagom med pälsvård på min hund :)

 
Lina med Tristan

Lina med Tristan

26 september 2007 11:32

Hej!
Gud så seg jag är med mitt bloggande, såg inte din kommentar förräns idag!

Kursen jag tänkte gå var i Torslanda och sandens hundskola, tyvärr blev det ingenting av det då Tristan var alldeles kass i benet just då.

http://www.trollerna.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 26 september 2011 11:59

Nu har jag bloggat på bloggplatsen/bloggagratis i fem år! Men nu är det dags att flytta vidare. Jag har haft hemsida och bloggar lite utspritt under en lång period, men har nu äntligen samlat ihop allt på ett enda ställe.   Den här bloggen får li...

Av Lina - 23 september 2011 15:42


Vill bara nämna att jag har ett helt nytt täcke, Back on Track, 74 cm, till salu. Jag lyckades beställa ett alldeles för stort täcke, och säljer det därför nu på Tradera.    Länk till annonsen   Bild framletad på nätet för att illustrera m...

Av Lina - 21 september 2011 15:19

Jag håller en grundlydnadskurs på Torsby BK på onsdagförmiddagarna och har en blandad grupp av engagerade deltagare. Jag gillar verkligen att hålla kurs, och när man får deltagare som verkligen vill träna, är det extra givande.   Vi har under kur...

Av Lina - 18 september 2011 18:17

Jag håller på att undersöka intresset för Åsa Jakobssons kurs i avslappning/uppmärksamhet. Åsa bor i Skåne, men jag har länge velat ta upp henne till Torsby/Värmland för denna kurs.   Vi behöver ett gäng på 6 ekipage, plus ett antal observatörer....

Av Lina - 31 augusti 2011 15:53

Igår var vi i Värmskog på vallningskurs igen. Och det hände en hel del för Zaphods och min del. Vi gick, återigen, i liten fålla, i koppel som jag släppte ganska omedelbart för att komma på andra sidan fåren. Första passet gick finfint! Han går för n...

Ovido - Quiz & Flashcards