Hundbiten - en blogg om hundträning / klickerträning med Lina, Pejla & Zaphod

Direktlänk till inlägg 7 september 2007

Cykla

Av Lina - 7 september 2007 08:34

Det blev ingen skogstur igår. Det tog alldeles för lång tid för mig att kamma barnen, så det blev för sent.


Däremot fick sig Pejla en rejäl energitömmare. Sambon tog med henne ut på en cykeltur. Det var första gången detta testades och sambon hälsar att det gick som en dans. Jättekul, tycker jag. Så länge de höll travfart bara sprang hon fint vid sidan av cykeln med fokus rakt fram. Gick det däremot för fort, dvs i galoppfart, blev det lite hoppigt och bitigt i kopplet, men för det allra mesta gick det i trav och var problemfritt.


När hon kom hem var hon väldigt nöjd :) Svansade runt mig med en hängande tunga och såg urstolt ut!


Kul att hitta en ny form av aktivering/motion, och väldigt bra att sambo och hund hittat ett gemensamt intresse. För det allra allra mesta är hon min hund, och det märks även på relationen mellan henne och sambon - hon lyssnar inte alls lika bra på honom utan kollar gärna av med mig innan hon gör som han säger. Men om de kan spendera lite mer tid tillsammans tror jag att detta kan bli mycket bättre.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 26 september 2011 11:59

Nu har jag bloggat på bloggplatsen/bloggagratis i fem år! Men nu är det dags att flytta vidare. Jag har haft hemsida och bloggar lite utspritt under en lång period, men har nu äntligen samlat ihop allt på ett enda ställe.   Den här bloggen får li...

Av Lina - 23 september 2011 15:42


Vill bara nämna att jag har ett helt nytt täcke, Back on Track, 74 cm, till salu. Jag lyckades beställa ett alldeles för stort täcke, och säljer det därför nu på Tradera.    Länk till annonsen   Bild framletad på nätet för att illustrera m...

Av Lina - 21 september 2011 15:19

Jag håller en grundlydnadskurs på Torsby BK på onsdagförmiddagarna och har en blandad grupp av engagerade deltagare. Jag gillar verkligen att hålla kurs, och när man får deltagare som verkligen vill träna, är det extra givande.   Vi har under kur...

Av Lina - 18 september 2011 18:17

Jag håller på att undersöka intresset för Åsa Jakobssons kurs i avslappning/uppmärksamhet. Åsa bor i Skåne, men jag har länge velat ta upp henne till Torsby/Värmland för denna kurs.   Vi behöver ett gäng på 6 ekipage, plus ett antal observatörer....

Av Lina - 31 augusti 2011 15:53

Igår var vi i Värmskog på vallningskurs igen. Och det hände en hel del för Zaphods och min del. Vi gick, återigen, i liten fålla, i koppel som jag släppte ganska omedelbart för att komma på andra sidan fåren. Första passet gick finfint! Han går för n...

Ovido - Quiz & Flashcards