Hundbiten - en blogg om hundträning / klickerträning med Lina, Pejla & Zaphod

Direktlänk till inlägg 26 augusti 2007

Lyckliga lydiga hundar

Av Lina - 26 augusti 2007 09:41

Har fastnat i en ny bok. "Lyckliga lydiga hundar" av Anders Hallgren. Den är bra. Jättebra faktiskt. Tycker det finns mycket tänkvärt i den än så länge, halvvägs igenom. Rekommenderar den med andra ord :)


Återkommer med lite tankar när den är färdigläst.


Tillägg 2007-08-28:
Nu är boken färdigläst! Första halvan var bättre än andra. För mig iallafall. Andra halvan kändes som upprepning av sådant jag läst förut, men lite uppdatering skadar ju i och för sig inte. Och jag väljer ju som vanligt att ta åt mig av det som passar mig, och noterar det övriga i minnesbanken, för man vet ju aldrig :)


Första halvan var däremot mycket intressant vad gäller synen på ledarskap och lydnad, och hur den formats fram över tid. Läs det!

 
 
Malin

Malin

26 augusti 2007 11:39

Hemsidan blev ju jättefin! :D Ok att jag länkar till er?

http://mangie.se

 
Ehlin & Sally

Ehlin & Sally

26 augusti 2007 12:31

Hejsan! :)
Jodå, vår helg blev bättre än BÄST!
Vi var nämligen på utställning!
Sally var verkligen på topp, och lika så domaren! Hon blev BIR (Bäst I Rasen), HP (HerdesPris), BIG-1 (Bäst I Grupp) & till sist så slutade kalaset med BIS-4 (Best In Show)!!!! Nu är vi alla nöjda här nere i Blekinge! :) Vi fick fullt med priser, rosetter och allt. Det var verkligen en LÅNG dag som vi fick på utställningen! Men roligt var det! (Det finns bilder i bloggen)

Kram /Ehlin och Sally

http://www.ehlin-hund.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Hundbiten

26 augusti 2007 13:38

Malin: Tack, och visst får du länka :D

Ehlin: Vad roligt!! Stort grattis till er. Ni är så duktiga :)

 
Zelda med matte

Zelda med matte

26 augusti 2007 14:41

Halloj! Kikade in på er blogg för att se vad ni haft för er och såg att du läser "lyckliga, lydiga hundar" Har själv läst den boken flera ggr. och tycker den är suveränt bra!! Om du gillar Anders Hallgren och om du inte redan läst den så kan jag rekommendera hans bok: "Hundens gyllene regler" den är åxå bra.
Mvh. Marita & Zelda

http://hem.bredband.net/b581626

 
Lena

Lena

28 augusti 2007 14:55

Kan bara hålla med om att "Lyckliga, lydiga hundar" är en jättebra bok! Har läst den flera gånger och hittar varje gång nya tips och idéer eller inspiration.

http://klingemaden.bloggagratis.se

 
Millis

Millis

28 augusti 2007 16:22

Jag håller också med om att det är en toppenbok!

http://millis.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 26 september 2011 11:59

Nu har jag bloggat på bloggplatsen/bloggagratis i fem år! Men nu är det dags att flytta vidare. Jag har haft hemsida och bloggar lite utspritt under en lång period, men har nu äntligen samlat ihop allt på ett enda ställe.   Den här bloggen får li...

Av Lina - 23 september 2011 15:42


Vill bara nämna att jag har ett helt nytt täcke, Back on Track, 74 cm, till salu. Jag lyckades beställa ett alldeles för stort täcke, och säljer det därför nu på Tradera.    Länk till annonsen   Bild framletad på nätet för att illustrera m...

Av Lina - 21 september 2011 15:19

Jag håller en grundlydnadskurs på Torsby BK på onsdagförmiddagarna och har en blandad grupp av engagerade deltagare. Jag gillar verkligen att hålla kurs, och när man får deltagare som verkligen vill träna, är det extra givande.   Vi har under kur...

Av Lina - 18 september 2011 18:17

Jag håller på att undersöka intresset för Åsa Jakobssons kurs i avslappning/uppmärksamhet. Åsa bor i Skåne, men jag har länge velat ta upp henne till Torsby/Värmland för denna kurs.   Vi behöver ett gäng på 6 ekipage, plus ett antal observatörer....

Av Lina - 31 augusti 2011 15:53

Igår var vi i Värmskog på vallningskurs igen. Och det hände en hel del för Zaphods och min del. Vi gick, återigen, i liten fålla, i koppel som jag släppte ganska omedelbart för att komma på andra sidan fåren. Första passet gick finfint! Han går för n...

Ovido - Quiz & Flashcards