Hundbiten - en blogg om hundträning / klickerträning med Lina, Pejla & Zaphod

Direktlänk till inlägg 7 augusti 2007

Slut på semestern

Av Lina - 7 augusti 2007 10:47

Denna härliga sommardag tar min semester slut på riktigt. Men vad jag förstår så kommer regnet tillbaka imorgon...


Pejla verkar inte ha några problem att slappna av på jobbet nu heller. Hon ligger här och sover bakom min stol. Går jag ut ur rummet vill hon gärna följa med, men säger jag "stanna" så stannar hon. Har kvar kompostgallret vid dörren fortfarande ändå, men snart ska jag börja testa om hon klarar att stanna (längre stunder) även utan det.


Imorgon tar en av kollegorna med sin hund hit - det ska bli spännande. Pejla har aldrig träffat henne förut. Det är en blandras av labrador och något mer som jag inte minns nu. Schäfer kanske? En äldre omplacering som enligt vad jag hört ska vara snäll och trevlig.


Och på fredagarna kommer ju lilla papillon-nakenhunden Selma hit, och katten Sigge är alltid här, så nu är vi snart lika många djur som människor här på bygget. Trevligt :) Dessutom går Selmas matte och husse i valpköpartankar, så vem vet, snart kanske det struttar en liten labradorvalp här också.


Kan inte säga annat än att jag faktiskt har en rätt trevlig arbetsplats, trots att jag gärna hade tagit 6 veckor semester till :)

Pejla · Valp · Vardag
 
 
Jana

Jana

7 augusti 2007 16:45

Det låter verkligen som en fantastisk arbetsplats! Vad jobbar ni med?

http://isgardsteater.bloggagratis.se

 
Charlotta

Charlotta

7 augusti 2007 18:36

Låter som en perfekt arbetsplats! En sån skulle man ha! =)

http://jaktlust.se

 
Hundbiten

Hundbiten

8 augusti 2007 11:48

Jana: Har eget företag, som underleverantör till reklambyråer (producerar webbkampanjer och annat i flash) och det är väl det som gör det hela så enkelt - vi bestämmer ju själva hur vi vill ha det :) Kontor i samma hus som vi bor för tillfället, vilket också är praktiskt på många sätt (och sämre på andra). Funkar jättebra just nu iallafall :)

http://www.hundbiten.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 26 september 2011 11:59

Nu har jag bloggat på bloggplatsen/bloggagratis i fem år! Men nu är det dags att flytta vidare. Jag har haft hemsida och bloggar lite utspritt under en lång period, men har nu äntligen samlat ihop allt på ett enda ställe.   Den här bloggen får li...

Av Lina - 23 september 2011 15:42


Vill bara nämna att jag har ett helt nytt täcke, Back on Track, 74 cm, till salu. Jag lyckades beställa ett alldeles för stort täcke, och säljer det därför nu på Tradera.    Länk till annonsen   Bild framletad på nätet för att illustrera m...

Av Lina - 21 september 2011 15:19

Jag håller en grundlydnadskurs på Torsby BK på onsdagförmiddagarna och har en blandad grupp av engagerade deltagare. Jag gillar verkligen att hålla kurs, och när man får deltagare som verkligen vill träna, är det extra givande.   Vi har under kur...

Av Lina - 18 september 2011 18:17

Jag håller på att undersöka intresset för Åsa Jakobssons kurs i avslappning/uppmärksamhet. Åsa bor i Skåne, men jag har länge velat ta upp henne till Torsby/Värmland för denna kurs.   Vi behöver ett gäng på 6 ekipage, plus ett antal observatörer....

Av Lina - 31 augusti 2011 15:53

Igår var vi i Värmskog på vallningskurs igen. Och det hände en hel del för Zaphods och min del. Vi gick, återigen, i liten fålla, i koppel som jag släppte ganska omedelbart för att komma på andra sidan fåren. Första passet gick finfint! Han går för n...

Ovido - Quiz & Flashcards