Hundbiten - en blogg om hundträning / klickerträning med Lina, Pejla & Zaphod

Direktlänk till inlägg 20 juli 2007

Vetten ringde

Av Lina - 20 juli 2007 10:55

Har varit utan bredband i några dagar eftersom vi bytt operatör och det tog en stund att få till det nya. Men nu så.


Idag fick jag sovmorgon, men väcktes av att veterinären ringde för ca en timma sedan. Hon hade goda nyheter! Gud så skönt.


Det var en tumör Pejla hade på bogen, men en godartad. Det är inte jättevanligt, men det förekommer ändå att unga hundar får godartade tumörer. De är alltså inte farliga alls, de sprider sig inte, och de kan till och med gå tillbaka av sig självt.


Innerst inne har jag inte riktigt trott att det skulle vara någon fara, men man vet ju aldrig så detta var väldigt sköna nyheter denna soliga förmiddag!


Pejla har slutat klia sig på snittet nu också, så strumpan är borta och så även plåster/t-tröja/bandage och allt annat vi provat för att hålla klorna borta från stygnen. Hon är pigg och kry och glad som vanligt och nu väntar vi bara på att få ta bort stygnen på måndag och att pälsen ska växa ut igen :)



Pejla · Valp · Vardag
 
 
Frida, Toya&Tuva

Frida, Toya&Tuva

20 juli 2007 12:04

Guuuud så skönt!
Har varit inne här och kikat endel, skönt med uppdatering! Kramar!

http://www.toyaotuva.webb.se

 
Ehlin Lindström

Ehlin Lindström

20 juli 2007 12:42

Vad roligt att höra att det inte var så farligt! :) Hoppas att lill Pejlisen fortsätter att vara GLAD!
Krama om Pejla & sköt om er! /Ehlin med hundar

http://www.ehlin-hund.bloggagratis.se

 
Millis

Millis

20 juli 2007 14:21

Åh, vad underbart...verkligen ett glädjebesked!

http://millis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

La famiglia

20 juli 2007 15:03

Jamen det var väl skönt då. Det kan inte varit någon behaglig tid sedan operationen.

 
Lisa o Ida

Lisa o Ida

20 juli 2007 18:22

Oj - vad skööööönt! Vi har kollat varje dag och bara väntat på detta! Toppen!
Sköt om Er och ha´ de´

http://jim-lisa.se

 
Lena Öberg

Lena Öberg

21 juli 2007 12:49

Åhh så skööönt!
Sköt om er och ge lilla Pejla en puss i från oss!
Kram Lena med flock

http://www.goldcliff.se

 
Ingen bild

Persilja

21 juli 2007 18:47

Hej!
Din blogg bir ju rena guldgruvan att ösa ur när (om) vi skaffar valp!! Har du någon bra bok att rekommendera för första tiden? Eller hela tiden, men någon som du varit särskiilt förtjust i och funnit användbar?

 
Ingen bild

Tessan

24 juli 2007 01:10

Vi instämmer här i Linköping GUUU SÅÅÅ SKÖNT!
Det finns inget värre en att gå och oroa sig för de små liven...
Må gott, och du är såå himla duktig i ditt tränande, är så kul att läsa! Sen blir jag ju lite avundsjuk ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 26 september 2011 11:59

Nu har jag bloggat på bloggplatsen/bloggagratis i fem år! Men nu är det dags att flytta vidare. Jag har haft hemsida och bloggar lite utspritt under en lång period, men har nu äntligen samlat ihop allt på ett enda ställe.   Den här bloggen får li...

Av Lina - 23 september 2011 15:42


Vill bara nämna att jag har ett helt nytt täcke, Back on Track, 74 cm, till salu. Jag lyckades beställa ett alldeles för stort täcke, och säljer det därför nu på Tradera.    Länk till annonsen   Bild framletad på nätet för att illustrera m...

Av Lina - 21 september 2011 15:19

Jag håller en grundlydnadskurs på Torsby BK på onsdagförmiddagarna och har en blandad grupp av engagerade deltagare. Jag gillar verkligen att hålla kurs, och när man får deltagare som verkligen vill träna, är det extra givande.   Vi har under kur...

Av Lina - 18 september 2011 18:17

Jag håller på att undersöka intresset för Åsa Jakobssons kurs i avslappning/uppmärksamhet. Åsa bor i Skåne, men jag har länge velat ta upp henne till Torsby/Värmland för denna kurs.   Vi behöver ett gäng på 6 ekipage, plus ett antal observatörer....

Av Lina - 31 augusti 2011 15:53

Igår var vi i Värmskog på vallningskurs igen. Och det hände en hel del för Zaphods och min del. Vi gick, återigen, i liten fålla, i koppel som jag släppte ganska omedelbart för att komma på andra sidan fåren. Första passet gick finfint! Han går för n...

Ovido - Quiz & Flashcards