Hundbiten - en blogg om hundträning / klickerträning med Lina, Pejla & Zaphod

Direktlänk till inlägg 12 juli 2007

Operation

Av Lina - 12 juli 2007 18:59

Nu har jag hämtat hem Pejla från veterinären. Lämnade henne efter lunch för operation men nu är hon alltså hemma.


Knölen som de tog bort är skickad till labb för undersökning, och vetten kunde inte säga så mycket om den. Hon visste inte vad det var. Men den var slät och "fin" och det fanns en tydlig avgränsning, så den var lätt att ta bort. Ett gott tecken, tyckte hon, men var samtidigt noga med att påpeka att man inte kan veta säkert vad det är förrän labbet gjort sitt.


Tänk att ett vanligt kattklös kan mynna ut i tumör-oro :( Men jag funderar även på om det kanske kan vara en del av en fästing som kroppen liksom kapslat in?? Har plockat en fästing på Pejla i år och jag tror inte att hela kom med. Har för mig dock, att den satt mycket längre upp, men vem lägger sådant exakt på minnet?


Om tio dagar ska de åtta (!) stygnen tas bort och då får vi förhoppningsvis också resultaten från labbet. Tio dagar av väntan alltså... Usch.


Har lagt en stor kompress över snittet och stygnen och dragit en binda runt. Himla smarta sådana det finns nu för tiden. Inte det där gamla vanliga med gasbinda och häftklammer, eller vad man nu ska kalla det, utan någon slags gummibinda som liksom fäster på sig själv.


Dessutom har hon strumpan kvar på vänster baktass, och en t-tröja. Hon gillar det inte, men är ändå förvånandsvärt pigg efter operation och narkos. Hon har redan ätit och var verkligen hungrig som en varg. Antibiotikan försvann i ett nafs den också. Skönt. Är annars van en katt som tvärvägrar allt vad mediciner heter, och lyckas man få i honom så kommer det upp tillbaka. Men med Pejla sa det bara smask, så var tabletten borta.


Vi hade tänkt åka och campa nu när vädret blivit bättre, men det känns som en väldigt dålig idé just nu faktiskt. Vill hålla Pejla inomhus så mycket som möjligt tills såret börjat läka ordentligt iallafall.

Pejla · Valp · Vardag
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 26 september 2011 11:59

Nu har jag bloggat på bloggplatsen/bloggagratis i fem år! Men nu är det dags att flytta vidare. Jag har haft hemsida och bloggar lite utspritt under en lång period, men har nu äntligen samlat ihop allt på ett enda ställe.   Den här bloggen får li...

Av Lina - 23 september 2011 15:42


Vill bara nämna att jag har ett helt nytt täcke, Back on Track, 74 cm, till salu. Jag lyckades beställa ett alldeles för stort täcke, och säljer det därför nu på Tradera.    Länk till annonsen   Bild framletad på nätet för att illustrera m...

Av Lina - 21 september 2011 15:19

Jag håller en grundlydnadskurs på Torsby BK på onsdagförmiddagarna och har en blandad grupp av engagerade deltagare. Jag gillar verkligen att hålla kurs, och när man får deltagare som verkligen vill träna, är det extra givande.   Vi har under kur...

Av Lina - 18 september 2011 18:17

Jag håller på att undersöka intresset för Åsa Jakobssons kurs i avslappning/uppmärksamhet. Åsa bor i Skåne, men jag har länge velat ta upp henne till Torsby/Värmland för denna kurs.   Vi behöver ett gäng på 6 ekipage, plus ett antal observatörer....

Av Lina - 31 augusti 2011 15:53

Igår var vi i Värmskog på vallningskurs igen. Och det hände en hel del för Zaphods och min del. Vi gick, återigen, i liten fålla, i koppel som jag släppte ganska omedelbart för att komma på andra sidan fåren. Första passet gick finfint! Han går för n...

Ovido - Quiz & Flashcards