Hundbiten - en blogg om hundträning / klickerträning med Lina, Pejla & Zaphod

Direktlänk till inlägg 16 juni 2007

Stå

Av Lina - 16 juni 2007 12:01

Dottern tog även några bilder där jag försöker få Pejla att stå sådär fint som man brukar se... Jag vet i ärlighetens namn inte riktigt hur det ska se ut, så om någon ser något konstigt med bilden så får ni gärna tipsa om hur det ska vara och hur man gör :)

 
 
Kajsa

Kajsa

16 juni 2007 12:11

en hand vid huvudet och en vid svansspetsen ;)

http://kajsan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Hundbiten

16 juni 2007 12:38

Fast svansen står ju liksom rakt ut utan en hand där - eller finns det någon annan anledning till att man håller en hand i varje ända? *nybörjare på allt vad gäller hund* ;)

 
Ehlin Lindström

Ehlin Lindström

16 juni 2007 18:05

Hej! Har varit här inne ganska många gånger och kollat runt, men har inte skrivit någon tidigare. Pejla verkar vara en riktig snygging ;-)! Jag har ställt ut 2 flattar i junior handling (utställning för ungdomar..kan man säga). Jag tycker att du ställde upp Pejla fint! Det där med att hålla en hand vid svansen beror på om hunden inte har svansen rakt ut. Det har ju Pejla. Vi har en flatte, en brun. Sally heter hon. Sally vill inte ha svansen rätt ut, men ibland så har hon det. Din dotter verkar vara en riktig proffsfotograf! ;) *ler*. Jätte Lycka till med allt!
//Ehlin i Blekinge..(det är min mamma som du mejlat med lite..det är vi som har hund och katt affären i Blekinge, & har MIM-burarna *ler*)

http://www.ehlin-hundarna.dinstudio.se

 
Hundbiten

Hundbiten

16 juni 2007 18:45

Tack för svaret Elin! Jättekul att få svar från människor som vet vad de pratar om :D

Ang. dottern som proffsfotograf - hon är bara sju, men älskar verkligen att fota. Men hon knäppte nog 15 bilder när vi ställde upp, och detta var den enda som det blev något av, dvs där hela hunden syntes ;) Men hon är duktig, och stort intresse har hon :)

http://www.hundbiten.bloggagratis.se

 
Lena Öberg

Lena Öberg

18 juni 2007 08:45

Ni är jätteduktiga!! Hon står jättefint och ser verkligen jättefin ut!! Jag har tyvärr inte hunnit svara på ditt mail. Men vi kan väl höras på telefon och det skulle vara kul att träffas innan utställningen i Rottneros.
Kram Lena & huliganerna

http://www.goldcliff.se

 
Ingen bild

Hundbiten

18 juni 2007 10:47

Vad kul att du säger så Lena! Då är det kanske ändå inte så komplicerat att ställa upp för bild. Värre är det säkert med själva utställningen, så jag tycker absolut att vi ska ses innan Rottneros! Och i värsta fall, om jag blir för nervös eller så... så kanske... du hjälper mig? :D Om jag inte törs själv alltså... ;)

 
Ann-Louise

Ann-Louise

20 juni 2007 05:27

Va´hon har växt lilla Pejla! Verkligen en snygging!
(Från en som inte har satt sin fot på en utställning, och inte har en aning... Jo, förresten två gånger har jag "ställt ut". En gång på åttiotalet inofficiellt och en gång för att få en 2:a på Kiro för ev.championat Behöver jag tillägga att det inte gick bra...;-D)

http://hastochhund.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 26 september 2011 11:59

Nu har jag bloggat på bloggplatsen/bloggagratis i fem år! Men nu är det dags att flytta vidare. Jag har haft hemsida och bloggar lite utspritt under en lång period, men har nu äntligen samlat ihop allt på ett enda ställe.   Den här bloggen får li...

Av Lina - 23 september 2011 15:42


Vill bara nämna att jag har ett helt nytt täcke, Back on Track, 74 cm, till salu. Jag lyckades beställa ett alldeles för stort täcke, och säljer det därför nu på Tradera.    Länk till annonsen   Bild framletad på nätet för att illustrera m...

Av Lina - 21 september 2011 15:19

Jag håller en grundlydnadskurs på Torsby BK på onsdagförmiddagarna och har en blandad grupp av engagerade deltagare. Jag gillar verkligen att hålla kurs, och när man får deltagare som verkligen vill träna, är det extra givande.   Vi har under kur...

Av Lina - 18 september 2011 18:17

Jag håller på att undersöka intresset för Åsa Jakobssons kurs i avslappning/uppmärksamhet. Åsa bor i Skåne, men jag har länge velat ta upp henne till Torsby/Värmland för denna kurs.   Vi behöver ett gäng på 6 ekipage, plus ett antal observatörer....

Av Lina - 31 augusti 2011 15:53

Igår var vi i Värmskog på vallningskurs igen. Och det hände en hel del för Zaphods och min del. Vi gick, återigen, i liten fålla, i koppel som jag släppte ganska omedelbart för att komma på andra sidan fåren. Första passet gick finfint! Han går för n...

Ovido - Quiz & Flashcards