Hundbiten - en blogg om hundträning / klickerträning med Lina, Pejla & Zaphod

Direktlänk till inlägg 9 juni 2007

Födelsedagsfirande

Av Lina - 9 juni 2007 10:46

Igår fyllde dottern år. Det blev en slappardag för nu slog verkligen värmen nya rekord. Herregud, det är varmare än hos min pappa i Italien. Det är så man storknar emellanåt.


Sambon och sonen tog finbilen med det riktiga aircondition när de åkte för att gratulera en student, så jag och dottern fick ta slaskbilen för att kalashandla. Det ska vara aircondition även i den, men den funkar dåligt, och har alltid gjort :( Vid affären finns dåligt med parkering i skugga, så jag bestämde mig helt enkelt för att Pejla fick vara hemma.


Vi har en rätt stor hall. Ja, ytterhallen är inte så stor, men vi har liksom en till, innerhallen, som vi kallar den. Sambon har länge velat ta upp klinkerplattorna där för att lägga in värmeslingor under. Han gillar inte kalla stengolv. Men det gör Pejla! Så jag stängde dörren till vardagsrummet och till barnens rum, och Pejla fick alltså stanna där på det svala golvet när vi åkte och handlade. Och faktiskt gjorde hon inte ens ett försök att följa med oss ut i värmen när vi gick. Och när vi kom hem låg hon yrvaket kvar på golvet när vi klampade in med alla kassar.  Hon trivs verkligen där på det svala golvet.


Har även börjat strunta i att sätta för kompostgallret runt bädden på nätterna. För i vardagsrummet, där både jag/sambo och hund sover än (renoveringen inte klar alltså), blir det så fruktansvärt varmt på morgonen. Solen lyser rakt in genom panoramafönstren och det är över 30 grader redan vid 6 på morgonen där inne. Och Pejla gillar det lika lite som jag. Så kompostgallren får vara, så att Pejla kan springa till hallen och det svala golvet för att sova vidare på mornarna.


Har testat detta tre nätter nu. Var lite orolig att hon skulle göra sitt morgonkiss på golvet, men icke! Hon väntar tills vi släpper ut henne. Jätteskönt! Helt plötsligt, känns det som, har hon blivit rumsren! Inte en olycka på jag vet inte hur länge. En vecka? Två? Känns väldigt bra iallafall.


Dottern är väldigt nöjd med sitt nya Playstation Portable som hon (och även sonen) fick ett exemplar av igår. Så det blir nog mycket stillasittande idag. Lika bra, känns det som, för det verkar som om värmen fortfarande har norra Värmland i sitt grepp. Och då orkar man inte vara särskilt aktiv.


Hoppas komma iväg för en badtur igen iallafall, men vi väntar nog till framåt kvällningen när luften är behagligare.


Trevlig helg, alla!

Pejla · Valp · Vardag
 
 
Malin

Malin

9 juni 2007 15:29

Vad kul att det går så bra, och att hon både kan vara ensam hemma en stund utan problem, och blivit rumsren :)

http://www.mangie.se

 
Ingen bild

Tessan

9 juni 2007 22:39

Ang.Torsby...ja kära nån, kan det ha varit -87-90 något sådant...jag jobbade på Färghandelns Parfymeriavelning och min sambo på Af.Fy det känns ju som man är 100 år eller något sånt;)Det var väldigt vackert där, kommer ihåg att vi brukade åka och bada på ett mysigt ställe (minns ej namnet) Sen brukade vi åka och fika uppför ett "berg" med en himla härlig utsikt! Skulle inte vara helt fel att komma upp dit någon gång igen...

 
Ingen bild

La famiglia

9 juni 2007 23:01

Jasså, du har också dotter som fyller år 8 juni. Det vet jag en till som har.

 
Malin

Malin

10 juni 2007 21:17

Skönt att det går så bra för er! Finns det inte möjlighet att lägga in bilder på denna bloggen? Hade varit kul att se hur stor hon blivit. Fido blir 4 månader imorg (mån) växer så det knakar o tänderna är på väg av. Ser ut som ett trasigt staket i munnen *fniss*

http://www.madofi.se

 
Hundbiten

Hundbiten

11 juni 2007 10:58

Malin, på begäran kommer lite bilder ovan. Har inte haft orken tidigare att fixa till det, men jag tar ju massor av bilder hela tiden, och tanken är ju faktiskt att dela med mig här på bloggen... Så nu så! :)

http://www.hundbiten.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 26 september 2011 11:59

Nu har jag bloggat på bloggplatsen/bloggagratis i fem år! Men nu är det dags att flytta vidare. Jag har haft hemsida och bloggar lite utspritt under en lång period, men har nu äntligen samlat ihop allt på ett enda ställe.   Den här bloggen får li...

Av Lina - 23 september 2011 15:42


Vill bara nämna att jag har ett helt nytt täcke, Back on Track, 74 cm, till salu. Jag lyckades beställa ett alldeles för stort täcke, och säljer det därför nu på Tradera.    Länk till annonsen   Bild framletad på nätet för att illustrera m...

Av Lina - 21 september 2011 15:19

Jag håller en grundlydnadskurs på Torsby BK på onsdagförmiddagarna och har en blandad grupp av engagerade deltagare. Jag gillar verkligen att hålla kurs, och när man får deltagare som verkligen vill träna, är det extra givande.   Vi har under kur...

Av Lina - 18 september 2011 18:17

Jag håller på att undersöka intresset för Åsa Jakobssons kurs i avslappning/uppmärksamhet. Åsa bor i Skåne, men jag har länge velat ta upp henne till Torsby/Värmland för denna kurs.   Vi behöver ett gäng på 6 ekipage, plus ett antal observatörer....

Av Lina - 31 augusti 2011 15:53

Igår var vi i Värmskog på vallningskurs igen. Och det hände en hel del för Zaphods och min del. Vi gick, återigen, i liten fålla, i koppel som jag släppte ganska omedelbart för att komma på andra sidan fåren. Första passet gick finfint! Han går för n...

Ovido - Quiz & Flashcards