Hundbiten - en blogg om hundträning / klickerträning med Lina, Pejla & Zaphod

Direktlänk till inlägg 5 juni 2007

Valpträff som inte blev av

Av Lina - 5 juni 2007 10:06

I söndags var tanken att jag och dottern skulle åka till uppfödaren på valpträff. Ända tills på lördag var jag helt inställd på det. Men, så blev det inte :( Annat oplanerat kom emellan så vi fick helt enkelt lämna återbud. Jättetråkigt.


På eftermiddagen fick vi ändå lite tid att ha roligt. Pejla var ju ovetande om vad vi gick miste om, men jag och dottern tyckte att vi var värda en utflykt trots allt. Så när sambon var klar med sitt funderade jag ett tag på om vi skulle åka ner ändå, men insåg rätt snart att vi skulle komma såpass sent att det inte var någon idé. Så vi tog en tur till Rottneros park istället. Vädret var kanon och vi satt där i gräset vid den stora fontänen och fikade i solen. Dottern lekte hela eftermiddagen, åkte som Nils Holgersson på Ackas rygg, och Pejla fick tillfälle att rulla runt i diverse vattendrag.


Lite senare åkte vi även ut till Sunnes stora campingplats och där fick både hund och barn bada. Sambon mötte upp med sonen också. Vattnet var rätt kallt men det brydde de sig inte om det mista. Och Pejla simmade! Förra gången vi tog en badtur var hon alldeles för feg för att våga släppa botten med tassarna, men den här gången fattade hon galoppen och trivdes som den flatte hon är i vattnet :)


Jag vet inte när nästa valpträff är, men då SKA vi åka ner. Och om det funkar ska vi ta oss en tur till uppfödaren vid något annat tillfälle också.


Men nu ska jag jobba, och Pejla... ja, sova verkar det som :)



 
 
Millis

Millis

6 juni 2007 19:14

Sunne med omnejd är så vackert. Vi har sovit på campingen några gånger på vår väg upp mot Dalarna.

http://millis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Tessan

7 juni 2007 22:09

Vi har faktiskt bott i Torsby i 3 år!! Kom på det när jag läste om Sunne...
Det är otroligt vackert där uppe!
Må gott!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 26 september 2011 11:59

Nu har jag bloggat på bloggplatsen/bloggagratis i fem år! Men nu är det dags att flytta vidare. Jag har haft hemsida och bloggar lite utspritt under en lång period, men har nu äntligen samlat ihop allt på ett enda ställe.   Den här bloggen får li...

Av Lina - 23 september 2011 15:42


Vill bara nämna att jag har ett helt nytt täcke, Back on Track, 74 cm, till salu. Jag lyckades beställa ett alldeles för stort täcke, och säljer det därför nu på Tradera.    Länk till annonsen   Bild framletad på nätet för att illustrera m...

Av Lina - 21 september 2011 15:19

Jag håller en grundlydnadskurs på Torsby BK på onsdagförmiddagarna och har en blandad grupp av engagerade deltagare. Jag gillar verkligen att hålla kurs, och när man får deltagare som verkligen vill träna, är det extra givande.   Vi har under kur...

Av Lina - 18 september 2011 18:17

Jag håller på att undersöka intresset för Åsa Jakobssons kurs i avslappning/uppmärksamhet. Åsa bor i Skåne, men jag har länge velat ta upp henne till Torsby/Värmland för denna kurs.   Vi behöver ett gäng på 6 ekipage, plus ett antal observatörer....

Av Lina - 31 augusti 2011 15:53

Igår var vi i Värmskog på vallningskurs igen. Och det hände en hel del för Zaphods och min del. Vi gick, återigen, i liten fålla, i koppel som jag släppte ganska omedelbart för att komma på andra sidan fåren. Första passet gick finfint! Han går för n...

Ovido - Quiz & Flashcards