Hundbiten - en blogg om hundträning / klickerträning med Lina, Pejla & Zaphod

Direktlänk till inlägg 1 juni 2007

Begränsningar på jobbet

Av Lina - 1 juni 2007 14:11

Den första tiden när Pejla var med mig på jobbet hade jag en hage av kompostgaller här. Men den försvann, eftersom den behövdes utomhus, och sedan har jag liksom inte orkat bära den fram och tillbaka hela tiden.


Nu ligger hon oftast på golvet här inne, men emellanåt vill hon springa runt i alla rum. Allra helst om katten Sigge är här på besök, vilket han är varje dag.


Dörren in till mitt rum går nu tyvärr inte att stänga heller - det är glapp på något vis, så är den stängd, är det bara att putta upp den utan att vrida ner handtaget. Detta har naturligvis Pejla lärt sig.


Vill inte hålla på och säga nej till henne hela tiden när hon går mot dörren, så idag tog jag loss ett av kompostgallren, och satte det helt enkelt för dörröppningen.


Satt inne hos vår administratör i ett annat rum i någon timme förut (som också har hund på jobbet) och Pejla stod innanför gallret i vårt rum och gnällde och gnällde.


Det är svårt att lyssna på det. Helt klart. Men jag stålsatte mig och ignorerade. När hon så blev tyst väntade jag i några minuter och gick sedan in och satte mig här vid datorn. Hon somnade på en halv minut.


Och nu ska jag gå ut härifrån igen och se vad som händer... Det ska nog bli bra, även det här...

Pejla · Valp · Vardag
 
 
Katja

Katja

2 juni 2007 09:42

Håller med om att det är svårt att lyssna när de gnäller (gråter). Det är nästan så att man ser hur krokodiltårarna faller :)

http://katja-leodixon.blogspot.com

 
Millis

Millis

2 juni 2007 10:35

Visst är det lätt att få dåligt samvete och känna sig elak när man hör det ynkliga pipandet, men som sagt, man har mycket igen om man härdar ut.

http://millis.bloggagratis.se

 
Sofia

Sofia

4 juni 2007 02:43

Hej hej!
Jag är inte värmlänning, är born and raised här uppe i norr (Piteå). Men jycken hämtar vi i Hagfors ;)

http://kitler.blogg.se

 
Lena

Lena

4 juni 2007 13:09

Hej Lina!
Va tråkigt att ni inte kunde komma! Det hade varit så roligt att träffa er och se lilla Pejla ingen. Men det blir fler valpträffar och förhoppningsvis så träffas vi innan. Vi blev en liten skara denna gång och med toppen väder så blev det en lyckad valpträff ändå. Jag kommer att uppdatera med lite bilder från träffen.
Många kramar
Lena med familj och flock
Nospussar till Pejla från mamma Ella.

http://www.goldcliff.se

 
Ingen bild

Hundbiten

5 juni 2007 10:29

Kan bara uppdatera er lite om att Pejla inte gråter när jag lämnar rummet längre. Hon har accepterat att jag går iväg emellanåt. Hon lägger sig gärna nära dörren och kompostgallret för att hålla lite koll, men hon är relativt nöjd och alldeles tyst, för det mesta.

Lena: Ja... jag är fortfarande lite sur över att vi missade valpträffen. Hade sett fram emot den i flera veckor! Men nästa gång kommer vi! Och förhoppningsvis får jag även tillfälle att kika förbi någon annan gång i sommar också. Det vore roligt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 26 september 2011 11:59

Nu har jag bloggat på bloggplatsen/bloggagratis i fem år! Men nu är det dags att flytta vidare. Jag har haft hemsida och bloggar lite utspritt under en lång period, men har nu äntligen samlat ihop allt på ett enda ställe.   Den här bloggen får li...

Av Lina - 23 september 2011 15:42


Vill bara nämna att jag har ett helt nytt täcke, Back on Track, 74 cm, till salu. Jag lyckades beställa ett alldeles för stort täcke, och säljer det därför nu på Tradera.    Länk till annonsen   Bild framletad på nätet för att illustrera m...

Av Lina - 21 september 2011 15:19

Jag håller en grundlydnadskurs på Torsby BK på onsdagförmiddagarna och har en blandad grupp av engagerade deltagare. Jag gillar verkligen att hålla kurs, och när man får deltagare som verkligen vill träna, är det extra givande.   Vi har under kur...

Av Lina - 18 september 2011 18:17

Jag håller på att undersöka intresset för Åsa Jakobssons kurs i avslappning/uppmärksamhet. Åsa bor i Skåne, men jag har länge velat ta upp henne till Torsby/Värmland för denna kurs.   Vi behöver ett gäng på 6 ekipage, plus ett antal observatörer....

Av Lina - 31 augusti 2011 15:53

Igår var vi i Värmskog på vallningskurs igen. Och det hände en hel del för Zaphods och min del. Vi gick, återigen, i liten fålla, i koppel som jag släppte ganska omedelbart för att komma på andra sidan fåren. Första passet gick finfint! Han går för n...

Ovido - Quiz & Flashcards