Hundbiten - en blogg om hundträning / klickerträning med Lina, Pejla & Zaphod

Direktlänk till inlägg 19 maj 2007

Tråkiga dag... som ändå blev rätt trevlig

Av Lina - 19 maj 2007 21:38

En dag som började trist med totalt spöregn, men som ändå sprack upp här på slutet, och nu är det riktigt varma vindar som drar över värmlandsslätterna. För jo, vi har sådana också. Inte bara granskog :)


Pejla och jag är nyss hemkomna från en promenad över dessa slätter. Eller ja. Vi har rätt mycket öppna ängar runt huset där vi bor, och idag gick vi en bra bit bort över den ena. Den går längs riksväg 45, så man får ha lite koll eftersom Pejla går lös. Men den här träningen med att vända på klacken och ibland gömma sig för henne, det funkar bra. Hon springer i hundrafyrtio förbi mig ibland, men vänder sig om efter ett tiotal meter och kollar om jag är med. Om jag vänt och går åt andra hållet kommer hon lika snabbt tillbaka.


Jag fick syn på en katt mitt i ett av hennes springa-av-mig-all-energi-rejs. Som tur var fick inte hon syn på den. Hon var på väg rakt mot den, men missade den helt. Jag vände åt andra hållet och ropade på henne och hon kom som ett skott. Trevligt :)


I övrigt har vi haft en dag som de flesta andra. Många kissrundor. Räknar dem inte men det landar väl runt 5-10 stycken någonstans per dag. Inte en enda olycka har skett nu på tre dagar. Det är ju positivt, men jag antar att det enbart beror på att jag är uppmärksam. Rumsrenhet får vi nog vänta på ett tag till.


Imorgon blir det barnkalas för sonen och jag vet ärligt talat inte hur det kommer att gå med Pejla och drygt tio barn i femårsåldern och kalasform. Möjligtvis smyger jag undan henne på kontoret en våning upp, om det skulle bli "för mycket" åt något håll. Barn är över lag väldigt förtjusta i Pejla, men det kan ju bli lite väl uppskruvat, och då går hon igång förstås, vilket kan skrämma barnen... och ja, ni fattar.


Pejla ligger trött och avsprungen på golvet här nu och gnyr lite. Såg att hon nyss slog en lov till vardagsrummet där hennes hage står stängd. Måste nog öppna så att hon kan gå och lägga sig.


God natt :)

Pejla · Valp · Vardag
 
 
Niina

Niina

20 maj 2007 15:48

Hej kan jag länka dig på klubbens hemsida oxå?

http://passin.blogg.se

 
Ingen bild

Hundbiten

29 maj 2007 11:04

Det går jättebra det :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 26 september 2011 11:59

Nu har jag bloggat på bloggplatsen/bloggagratis i fem år! Men nu är det dags att flytta vidare. Jag har haft hemsida och bloggar lite utspritt under en lång period, men har nu äntligen samlat ihop allt på ett enda ställe.   Den här bloggen får li...

Av Lina - 23 september 2011 15:42


Vill bara nämna att jag har ett helt nytt täcke, Back on Track, 74 cm, till salu. Jag lyckades beställa ett alldeles för stort täcke, och säljer det därför nu på Tradera.    Länk till annonsen   Bild framletad på nätet för att illustrera m...

Av Lina - 21 september 2011 15:19

Jag håller en grundlydnadskurs på Torsby BK på onsdagförmiddagarna och har en blandad grupp av engagerade deltagare. Jag gillar verkligen att hålla kurs, och när man får deltagare som verkligen vill träna, är det extra givande.   Vi har under kur...

Av Lina - 18 september 2011 18:17

Jag håller på att undersöka intresset för Åsa Jakobssons kurs i avslappning/uppmärksamhet. Åsa bor i Skåne, men jag har länge velat ta upp henne till Torsby/Värmland för denna kurs.   Vi behöver ett gäng på 6 ekipage, plus ett antal observatörer....

Av Lina - 31 augusti 2011 15:53

Igår var vi i Värmskog på vallningskurs igen. Och det hände en hel del för Zaphods och min del. Vi gick, återigen, i liten fålla, i koppel som jag släppte ganska omedelbart för att komma på andra sidan fåren. Första passet gick finfint! Han går för n...

Ovido - Quiz & Flashcards