Hundbiten - en blogg om hundträning / klickerträning med Lina, Pejla & Zaphod

Direktlänk till inlägg 18 maj 2007

Lediga dag

Av Lina - 18 maj 2007 14:13

Igår kväll åkte jag och Pejla runt och lämnade inbjudningskort till sonens barnkalas som blir på söndag (vi glömde posta...). På vägen åkte vi förbi hundklubben och jag och Pejla tog oss ännu en promenad på den lilla grusvägen där. Det gick bra. Hon fick springa lite som hon ville, men jag vände på klacken varje gång hon kom "för långt" ifrån mig. Gick där kanske tio minuter sammanlagt. Det var kallt och blött, så ingen av oss var väl jättepigga på detta, men det gick bra hur som helst.


Idag är vi lediga, barnen och jag. Och barnen har besök av en kompis. Så Pejla får leka lite med dem emellanåt, vi går ut i trädgården ibland, men annars tar vi det väldigt lugnt. Har legat och läst här nu ett tag och Pejla ligger snällt bredvid och bara vilar. Vi får väl se om hon har överskottsenergi ikväll kanske :) Får nog ta mig en sväng någonstans med henne sedan så att hon inte blir helt nipprig.


I övrigt så har jag klippt ALLA klor på henne nu! Jippie :) Men det berättar jag om en annan dag :)

Pejla · Valp · Vardag
 
 
Anki

Anki

18 maj 2007 22:12

Hej Lina har svarat dig inne hos oss, tack för titten

http://sytt.blogg.se

 
Anki

Anki

18 maj 2007 22:16

Måste bara tillägga, du verkar verkligen va hundbiten :)
Har ju jakthund själv och skäms lite då jag inser vad lite tid han får.....

http://sytt.blogg.se

 
Ingen bild

Hundbiten

18 maj 2007 23:16

Kan ju bara tipsa er läsare som gillar snygga kläder, väskor o dyl, att besöka Ankis blogg. Länk finns till höger under rubriken "Sytt". Jädrigt snygga grejer!

 
Ingen bild

L8

19 maj 2007 05:46

Hallå!
visst är väl valpar söta...Pejla är hur go som helst...så även min lille Kevin.
Han fick inte följa med till Karlstad, dels var där inte plats i bilen och sen skulle all fokus vara på Leo. Kevins tid kommer, han är ju fortfarande bara en valp...
Allt verkar gå bra för dig och Pejla, ni är så duktiga!!!!
Ha en skön helg!
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 26 september 2011 11:59

Nu har jag bloggat på bloggplatsen/bloggagratis i fem år! Men nu är det dags att flytta vidare. Jag har haft hemsida och bloggar lite utspritt under en lång period, men har nu äntligen samlat ihop allt på ett enda ställe.   Den här bloggen får li...

Av Lina - 23 september 2011 15:42


Vill bara nämna att jag har ett helt nytt täcke, Back on Track, 74 cm, till salu. Jag lyckades beställa ett alldeles för stort täcke, och säljer det därför nu på Tradera.    Länk till annonsen   Bild framletad på nätet för att illustrera m...

Av Lina - 21 september 2011 15:19

Jag håller en grundlydnadskurs på Torsby BK på onsdagförmiddagarna och har en blandad grupp av engagerade deltagare. Jag gillar verkligen att hålla kurs, och när man får deltagare som verkligen vill träna, är det extra givande.   Vi har under kur...

Av Lina - 18 september 2011 18:17

Jag håller på att undersöka intresset för Åsa Jakobssons kurs i avslappning/uppmärksamhet. Åsa bor i Skåne, men jag har länge velat ta upp henne till Torsby/Värmland för denna kurs.   Vi behöver ett gäng på 6 ekipage, plus ett antal observatörer....

Av Lina - 31 augusti 2011 15:53

Igår var vi i Värmskog på vallningskurs igen. Och det hände en hel del för Zaphods och min del. Vi gick, återigen, i liten fålla, i koppel som jag släppte ganska omedelbart för att komma på andra sidan fåren. Första passet gick finfint! Han går för n...

Ovido - Quiz & Flashcards