Hundbiten - en blogg om hundträning / klickerträning med Lina, Pejla & Zaphod

Direktlänk till inlägg 29 april 2007

Nu blev det inte många rätt

Av Lina - 29 april 2007 08:43

Ingen bur blev det alltså. Och ingen utställning heller!


Ja, jag hade tänkt besöka den lokala brukshundklubbens utställning idag, på egen hand, utan hund, möjligtvis med dottern om hon känt för det. Klev upp klockan halv sju och rastade Pejla, kokade te, funderade på om jag skulle sova mer, men så kom jag på att det ju var idag som de har utställning på klubben. I en timme ungefär satt jag i den illusionen. Tills jag gick in på klubbens hemsida och insåg att utställningen var igår!


Det hade varit ett fint tillfälle att komma in i den världen. På så nära håll och allt. Men det kommer fler tillfällen.


Varje sommar ordnar man en stor hundutställning i Rottneros Park. Vi bor inte så jättelångt därifrån, så dit har jag tänkt åka i juli. Ser fram emot det väldigt mycket, och hoppas att hela familjen vill hänga på, och även att min uppfödare ska ha möjlighet att åka dit. Hon brukar göra det.


Den 17 maj är det Club Show i Mariebergsskogen, och jag skulle gärna åka dit också. Problemet är att Pejla fortfarande är under fyra månader den 17 maj. Visserligen får jag ta henne med, men jag vet inte om det är en så bra idé. Vi får se.


Den 2 juni blir det också valpträff hos uppfödaren. Det ser jag verkligen fram emot! :)


Men inget utställningsbesök idag alltså. Spenderade gårdagen med lövkrattning och vila (dras fortfarande med förkylning + vårallergi så jag är trött). Barnen har sovit hos mormor och sambon har sovmorgon. Pejla har sovit färdigt nu verkar det som, och ute skiner solen, även om det är kallt, så jag tror vi tar oss en sväng i vårvädret. Inte helt fel, faktiskt.

 
 
Lisa o Ida

Lisa o Ida

29 april 2007 10:19

Tjena! Det är verkligen jättekul att följa era förehavanden - tänk vilken mysig tid Ni har! Det är ju nu allt händer och det händer fort!!
Skönt med folk som tar valpägandet på allvar - det kommer att gå JÄTTEBRA för Er, med den uppstarten!!
Många kramar från Boden!

PS - tänker länka till Dig nu och hoppas att Du inte har nåt emot det!!

http://jim-lisa.se

 
Millis

Millis

29 april 2007 12:17

Vad man känner sig lurad när sånt händer.

http://millis.bloggagratis.se

 
Anette

Anette

29 april 2007 20:55

Hejsan!
Vi har den största dubbelburen till våra hundar. Anledningen är att buren mindre är ganska mycket lägre och att det blir mycket tomrum upp mot taket som inte utnyttjas. Eftersom våra älsklingar blir ganska resliga känns det bättre att de har mycket plats + att prisskillnaden inte är så stor till största storleken.
Ha en fortsatt bra helg!
Hälsningar Anette med bruna Sally
http://www.johannishussally.blogspot.com

http://www.johannishushundokatt.com

 
Ingen bild

Anette

29 april 2007 20:58

Hejsan!
Glömde skriva adressen till vår hemsida och affären:
http://www.johannishushundokatt.com
Anette

 
Niina

Niina

29 april 2007 23:05

Nej va synd att du missade :-( håller tummarna att vi kommer ha fler utställningar det var faktiskt jätte trevligt. Hoppas att det går bra för er på kursen jag ska försöka komma ner och fotografera er lite!

http://passin.blogg.se

 
Therese Hedström

Therese Hedström

30 april 2007 06:34

Va synd att ni missade att åka och titta på utställningen. Jag ska till club showen i Karlstad, det skulle vara roligt om ni kom dit och tittde. Men kolla först om ni verkligen får ta med hunden in på utställnings området, jag tror inte att ni får det om hon är under 4 månader. Här går det bra annars med utställningarna, men hon är väldigt liten för sin ålder.
//Therese

http://hem.passagen.se/harsyran

 
Ingen bild

Hundbiten

30 april 2007 09:54

Anette: Du har mejl! :)

Niina: Kul om du kommer och kollar lite på torsdag, och jag hoppas också att det blir fler utställningar. Annars blir jag sur! ;)

Therese: Jag har kollat med tävlingsledningen, och det ska gå bra men de vill gärna att man håller sig lite på avstånd. Så jag får se hur jag gör! Åker jag ner åker jag nog utan hund. För det vore verkligen roligt att få se detta, nu när det är på så nära håll och allt!

 
Hundbiten

Hundbiten

30 april 2007 10:12

Lisa: Ja, länka gärna! Din länk här i bloggen är åter uppe - gjorde ett rens för ett tag sedan och några länkar försvann - om någon annan känner sig "avstängd", säg till, så ordnar jag det igen!

http://www.hundbiten.bloggagratis.se

 
Ulrica

Ulrica

30 april 2007 10:53

Hade ju varit jättekul att träffa dig på club showen!!!!! Vi ska dit, har beställt stuga och alles, åker upp onsdag - fredag och ska ställa Zorro på showen. Vilar oss i form tills dess=). Ha en jätteskön valborg!
Kramisar Ulrica

http://www.freewebs.com/flatterhaftgearlevel

 
Ingen bild

Tessan

30 april 2007 13:07

Men så tråkigt att du missade utställningen...tyvärr är jag ofta så, missar datum och klockslag!! Nåja det kommer ju andra tillfällen,bara att "vässa" klorna tills det blir dax att ställa Pejla...
Ha en skön Valborg

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 26 september 2011 11:59

Nu har jag bloggat på bloggplatsen/bloggagratis i fem år! Men nu är det dags att flytta vidare. Jag har haft hemsida och bloggar lite utspritt under en lång period, men har nu äntligen samlat ihop allt på ett enda ställe.   Den här bloggen får li...

Av Lina - 23 september 2011 15:42


Vill bara nämna att jag har ett helt nytt täcke, Back on Track, 74 cm, till salu. Jag lyckades beställa ett alldeles för stort täcke, och säljer det därför nu på Tradera.    Länk till annonsen   Bild framletad på nätet för att illustrera m...

Av Lina - 21 september 2011 15:19

Jag håller en grundlydnadskurs på Torsby BK på onsdagförmiddagarna och har en blandad grupp av engagerade deltagare. Jag gillar verkligen att hålla kurs, och när man får deltagare som verkligen vill träna, är det extra givande.   Vi har under kur...

Av Lina - 18 september 2011 18:17

Jag håller på att undersöka intresset för Åsa Jakobssons kurs i avslappning/uppmärksamhet. Åsa bor i Skåne, men jag har länge velat ta upp henne till Torsby/Värmland för denna kurs.   Vi behöver ett gäng på 6 ekipage, plus ett antal observatörer....

Av Lina - 31 augusti 2011 15:53

Igår var vi i Värmskog på vallningskurs igen. Och det hände en hel del för Zaphods och min del. Vi gick, återigen, i liten fålla, i koppel som jag släppte ganska omedelbart för att komma på andra sidan fåren. Första passet gick finfint! Han går för n...

Ovido - Quiz & Flashcards