Hundbiten - en blogg om hundträning / klickerträning med Lina, Pejla & Zaphod

Direktlänk till inlägg 24 april 2007

Det fungerar ju!

Av Lina - 24 april 2007 11:46

Hittills har detta med hagen fungerat kanon! Som jag skrev igår så blev det ganska gnälliga protester första gången jag satte ner henne - hon har inte haft spjälsängsgaller runt bädden förut, så det måste ha verkat konstigt för henne, men nu går det hur bra som helst.


Jag har valt att sätta henne där när familjen äter, eftersom hon annars far runt benen på oss under bordet och slickar både golv och fötter. Dessutom praktiserar hon fritt följ på mig när jag reser mig för att hämta något ur kylskåpet. Känner att detta kan bli en irriterande ovana. Visst, hon är liten än, men sedan då?


Så igår när vi åt middag, jag kan ju inte veta om det var en tillfällighet, men Pejla promenerade raskt iväg till bädden och la sig där för att sova! Och precis samma sak hände imorse när vi skulle äta frukost. Är det inte märkligt! Jag är tagen. Har hon verkligen greppat det så fort?


Var inne och kikade på henne båda gångerna, och hon låg lugnt och fint och bara slappade.


Idag har vi båda för övrigt slappat väldigt. Pejla har börjat skjuta på morgonkisseriet och låter mig sova till runt sextiden. Och imorse väckte hon mig genom att gny lite bakom spjälsängsgallret. Kände mig INTE fräsch! Och mycket riktigt. Efter en snabb kissrunda i buskarna utanför tog jag tempen - 38.7 Pratar om mig själv nu alltså.


Så efter att jag fått iväg alla barn och sambon klampat upp för trappan till jobbet, gick jag och la mig igen. Pejla också. Vi sov till elva. Känner mig fortfarande väldigt ickefrisk så det blir nog tillbaka till sängen om en liten stund. Kankse med en god film, vi får se!

Pejla · Valp
 
 
Ingen bild

Persilja

24 april 2007 13:18

Vilken liten klok Pejla!
Fantastiskt! Det är väl detta som är konsekvensens förtjänst?

Vad det låter mysigt-vad jag blir sugen!!!

Snygg bakgrund förresten!!!

 
Anki

Anki

24 april 2007 13:23

vi tar med mössor oxå, krya på dig så ses vi på marten!

http://sytt.blogg.se

 
Ingen bild

Hundbiten

24 april 2007 14:21

Persilja: Fast hon är inte lika klok när det gäller allting. Har precis klippt klorna på henne och det uppskattas tyvärr inte. Mina armar har mer rivmärken än när Sigge-katt var liten... :( Men det gick tillslut, med korv i högsta hugg!

Bakgrunden ja - har lånat mönstret av en tjej som heter Annelie, har frågat om lov, men inte fått svar än (!), men jag hoppas att hon ok:ar det för jag formligen älskar det!

Anki: Toppen! Älskar mössorna - såna vill vi ha! :)

 
Millis

Millis

24 april 2007 19:00

Vilken duktig tjej!!!
Hoppas att matte kryar på sig snart.
Kram

http://millis.bloggagratis.se

 
ToneC

ToneC

25 april 2007 00:18

Tusen takk for hyggelig hilsen i gjesteboken min. Utrolig skjønn hund du har! God bedring, forresten. ;)

Stor hilsen fra Spike og ToneC

http://tone.westly.net

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 26 september 2011 11:59

Nu har jag bloggat på bloggplatsen/bloggagratis i fem år! Men nu är det dags att flytta vidare. Jag har haft hemsida och bloggar lite utspritt under en lång period, men har nu äntligen samlat ihop allt på ett enda ställe.   Den här bloggen får li...

Av Lina - 23 september 2011 15:42


Vill bara nämna att jag har ett helt nytt täcke, Back on Track, 74 cm, till salu. Jag lyckades beställa ett alldeles för stort täcke, och säljer det därför nu på Tradera.    Länk till annonsen   Bild framletad på nätet för att illustrera m...

Av Lina - 21 september 2011 15:19

Jag håller en grundlydnadskurs på Torsby BK på onsdagförmiddagarna och har en blandad grupp av engagerade deltagare. Jag gillar verkligen att hålla kurs, och när man får deltagare som verkligen vill träna, är det extra givande.   Vi har under kur...

Av Lina - 18 september 2011 18:17

Jag håller på att undersöka intresset för Åsa Jakobssons kurs i avslappning/uppmärksamhet. Åsa bor i Skåne, men jag har länge velat ta upp henne till Torsby/Värmland för denna kurs.   Vi behöver ett gäng på 6 ekipage, plus ett antal observatörer....

Av Lina - 31 augusti 2011 15:53

Igår var vi i Värmskog på vallningskurs igen. Och det hände en hel del för Zaphods och min del. Vi gick, återigen, i liten fålla, i koppel som jag släppte ganska omedelbart för att komma på andra sidan fåren. Första passet gick finfint! Han går för n...

Ovido - Quiz & Flashcards