Hundbiten - en blogg om hundträning / klickerträning med Lina, Pejla & Zaphod

Direktlänk till inlägg 21 april 2007

Det är något som börjar gro här

Av Lina - 21 april 2007 16:48

Pejla börjar bli mer säker på omgivningen här nu. Hon har varit hos oss i två veckor exakt (vad tiden går fort nu då helt plötsligt! Annat var det när vi gick i väntans tider!) Hon är mer självsäker och pockar på uppmärksamhet rätt som det är, vill leka och busa. Och mitt i allt detta bus är det något som växer. Jag ser det i hennes ögon och jag känner det själv i magen.


Hon litar på mig, tyr sig till mig, kryper upp i famnen och gruffar och gosar. Hon kommer som ett skott när jag kallar och beter sig som en sprallig kalv om jag tar fram en leksak eller en hög med prassliga löv. När jag sitter här vid datorn lägger hon sig med en skön suck med hakan på mina fötter.


Vi börjar lära känna varandra, kan läsa varandra mer och mer, små, små uttryck i ansikte och hållning som plötsligt blivit så tydlig kommunikation. Det är häftigt! Vi håller på att skapa ett fint vänskapsband här, och jag tror att det kommer bli starkt.

 
 
Stensro

Stensro

21 april 2007 19:29

Visst är det härligt med den respons man får från de små liven.

http://flat.stensro.se

 
Frida

Frida

21 april 2007 21:08

Underbart det låter och jag längtar så tills jag och Tuva börjar lära känna varandra.. Namnet är bestämt.. vad passar bättre på en grästuvsätande flat som kommer bo ute på tuvorna i skogen som äldre? ;) Haha ja, en Tuva blev det alltså! :) Bilden är fixad nu, så nu SKA det fungera iallafall! Ha en skön lördagkväll! Kramkram!

http://www.afrodite.webb.se

 
Ingen bild

Tessan

21 april 2007 23:46

Ohh... dom är ju för ljuvliga dom små liven!! Men oj vad fort dom växer, jag tycker Primo nyss kom och nu är han en riktigt stor kille på 16veckor!!!
må gott!

 
Ingen bild

Hundbiten

22 april 2007 11:36

Frida: Gör du vällingen själv? Har du recept?

Tessan: Ja det går så himla fort! De bekanta som bara ser Pejla en gång i veckan ungefär, förundras över hur mycket hon växt sedan sist. Och även om jag inte ser det lika tydligt själv, så visst ser jag!

 
Hannah

Hannah

22 april 2007 19:52

banden som uppstår mellan en och sin hund är verkligen undertbara! :D

http://takycard.blogg.se

 
AK

AK

26 mars 2008 21:19

Knas att göra en kommentar på ett så gammalt inlägg. Men detta var så fint! Gick direkt till hjärtat. Du fångade det på pricken, det där som växer mellan oss och hundarna!
Tack!!

http://bacillen.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 26 september 2011 11:59

Nu har jag bloggat på bloggplatsen/bloggagratis i fem år! Men nu är det dags att flytta vidare. Jag har haft hemsida och bloggar lite utspritt under en lång period, men har nu äntligen samlat ihop allt på ett enda ställe.   Den här bloggen får li...

Av Lina - 23 september 2011 15:42


Vill bara nämna att jag har ett helt nytt täcke, Back on Track, 74 cm, till salu. Jag lyckades beställa ett alldeles för stort täcke, och säljer det därför nu på Tradera.    Länk till annonsen   Bild framletad på nätet för att illustrera m...

Av Lina - 21 september 2011 15:19

Jag håller en grundlydnadskurs på Torsby BK på onsdagförmiddagarna och har en blandad grupp av engagerade deltagare. Jag gillar verkligen att hålla kurs, och när man får deltagare som verkligen vill träna, är det extra givande.   Vi har under kur...

Av Lina - 18 september 2011 18:17

Jag håller på att undersöka intresset för Åsa Jakobssons kurs i avslappning/uppmärksamhet. Åsa bor i Skåne, men jag har länge velat ta upp henne till Torsby/Värmland för denna kurs.   Vi behöver ett gäng på 6 ekipage, plus ett antal observatörer....

Av Lina - 31 augusti 2011 15:53

Igår var vi i Värmskog på vallningskurs igen. Och det hände en hel del för Zaphods och min del. Vi gick, återigen, i liten fålla, i koppel som jag släppte ganska omedelbart för att komma på andra sidan fåren. Första passet gick finfint! Han går för n...

Ovido - Quiz & Flashcards