Hundbiten - en blogg om hundträning / klickerträning med Lina, Pejla & Zaphod

Direktlänk till inlägg 17 april 2007

Som hund och katt

Av Lina - 17 april 2007 08:53

Vi har en katt. En svart bondkatt som heter Sigge. Han är en kelig knätyp som älskar att ligga och gosa framför teven eller i sängen.


Tills för tio dagar sedan. Då Pejla kom hem. Sedan dess har han inte varit sig lik.


Det varma vädret i sig gör förstås att han vistas väldigt mycket mer utomhus - så är det varje år, men jag tycker ändå att det är skillnad. Han är rädd för Pejla :( Hon viftar glatt på svansen och vill leka med honom - men vad tror en katt om svansvift? Inte tolkar de det som något glatt, iallafall.


Under en veckas tid har Sigge blivit allt smalare. Han får ingen ro att äta, stackarn. Minsta skymt av Pejla gör att han går undan. (Helt utan käk är han förstås inte, det vittnar diverse sork- och fågelinälvor om på uppfarten, till Pejlas stora lycka, BLÄ!) Men nu har jag börjat stänga in honom i köket när det är dags för mat, helt ensam, eller med mig/sambon, och då äter han lite tillslut. Igår åt han faktiskt upp, två gånger, så det verkar bli bättre!


Jag tror och hoppas verkligen att det ska bli ännu bättre, för han har inga problem med andra hundar som kommer på besök regelbundet. De brukar inte bry sig om honom nämnvärt heller, så det är väl det - att Pejla är så fruktansvärt nyfiken på honom.


Ja, det måste bli bra. För jag saknar Siggemyset om kvällarna.

 
 
Emma & Henke

Emma & Henke

17 april 2007 13:52

Hej på er!
Jag förstår hur du känner med katten...... Vår Maja flyttade ut ett par veckor när Henke flyttade in fastän hon alltid bott tillsammans med hund. Men Mira den förra hunden flyttade in strax efter det att Maja hade flyttat in så dom hade växt upp ihop så det var annorlunda.
Idag fungerar det toppen med katten & hunden även om Henke har STOR respekt för henne. Ligger hon i bia bädden lägger han sig på golvet bredvid =)
Hoppas att Sigge & Pejla snart blir polare istället.
Kramar Emma & Henke

http://mrperfect.webblogg.se

 
Millis

Millis

18 april 2007 13:56

Hoppas verkligen att det löser sig med tiden och att de blir kompisar. Vi hade det problemet när vi fick hem Roxie. Vår andra hund Breezan, som vi hade då, vägrade att ens titta på henne i 3 veckor, men så småningom vande hon sig vid det lilla "odjuret" och de blev jättebra kompisar.

http://millis.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 26 september 2011 11:59

Nu har jag bloggat på bloggplatsen/bloggagratis i fem år! Men nu är det dags att flytta vidare. Jag har haft hemsida och bloggar lite utspritt under en lång period, men har nu äntligen samlat ihop allt på ett enda ställe.   Den här bloggen får li...

Av Lina - 23 september 2011 15:42


Vill bara nämna att jag har ett helt nytt täcke, Back on Track, 74 cm, till salu. Jag lyckades beställa ett alldeles för stort täcke, och säljer det därför nu på Tradera.    Länk till annonsen   Bild framletad på nätet för att illustrera m...

Av Lina - 21 september 2011 15:19

Jag håller en grundlydnadskurs på Torsby BK på onsdagförmiddagarna och har en blandad grupp av engagerade deltagare. Jag gillar verkligen att hålla kurs, och när man får deltagare som verkligen vill träna, är det extra givande.   Vi har under kur...

Av Lina - 18 september 2011 18:17

Jag håller på att undersöka intresset för Åsa Jakobssons kurs i avslappning/uppmärksamhet. Åsa bor i Skåne, men jag har länge velat ta upp henne till Torsby/Värmland för denna kurs.   Vi behöver ett gäng på 6 ekipage, plus ett antal observatörer....

Av Lina - 31 augusti 2011 15:53

Igår var vi i Värmskog på vallningskurs igen. Och det hände en hel del för Zaphods och min del. Vi gick, återigen, i liten fålla, i koppel som jag släppte ganska omedelbart för att komma på andra sidan fåren. Första passet gick finfint! Han går för n...

Ovido - Quiz & Flashcards