Hundbiten - en blogg om hundträning / klickerträning med Lina, Pejla & Zaphod

Direktlänk till inlägg 7 april 2007

Man väljer vad man vill berätta

Av Lina - 7 april 2007 16:36

Så är det ju helt klart, när man bloggar, eller skriver annat också för den delen. Att man kan sålla bland händelser och information, och på så sätt får läsaren en bild av hur "verkligheten" är.


Men jag får dåligt samvete om jag inte berättar att barnen varit väldigt svårövertalade halva dagen, att låta Pejla få sova ifred. De vill ju bara gosa. Bara klappa lite. Bara gå en extra sväng i vardagsrummet för att hämta den där grejen som ligger alldeles bakom vovven, och hoppsan, hon vaknade visst! Hmm. Men jag förstår deras otålighet. Pejla sover mest hela tiden och hur kul är det för ett barn som vill leka?


Ett par pölar på golvet har det minsann också blivit :) Men de två senaste gångerna hon varit nödig har hon på ett väldigt tydligt sätt gått till ytterdörren och påkallat uppmärksamhet :)


Och! Det roligaste av allt. När jag nyss gav henne mat för femte gången sedan hon kom hem, fattade hon att det inte var någon idé att studsa runt och gläfsa. Hon satte sig, lät mig hålla handen på hennes bröst, tittade på mig och fick sitt varsågod :)


Märker att det är bra att skriva om detta. Få ner det på pränt, liksom. För jag är själv, liksom barnen, lite halvt snurrig mest hela tiden. Det är fortfarande overkligt att hon är min.

Pejla · Valp
 
 
Malin

Malin

7 april 2007 17:12

Väntar oxå med spänning på bilder! Imorgon är det min tur.. Ska bli jättekul! Men kommer att bli en hel del quality-time med husse, då jag har en del bokat med Doggy, men det kommer att funka bra! Kanske kanske, bara kanske, denna hunden blir lite mindre "mammig" (..men inte alltför mkt ;O)!!)

http://www.madofi.se

 
Frida

Frida

7 april 2007 17:14

Åååh, helt underbart det låter! Nu vill vi se bilder så vi har ngt att fördriva de 2 lååånga veckorna med!! Kram på er och vappemagen!

http://www.afrodite.webb.se

 
Ulrica

Ulrica

7 april 2007 18:54

Ibland är det bra att sätta sina tankar på pränt...har gjort det ibland när det gäller Zorros träning och det är faktiskt väldigt nyttigt. Ibland förstår man inte saker själv innan man ser dom på pränt=). Nyttigt iaf..och så roligt att höra att det går bra!!!
Ha en fortsatt skön påskhelg!
Kramisar från ett soligt men kaaaaaaaaaaaaallt Halland

http://www.freewebs.com/flatterhaftgearlevel

 
Emma & Henke

Emma & Henke

8 april 2007 07:30

Klart att barnen är sugan på henne..... vem hade inte haft svårt att låta en sådan liten goding bara ligga och sova? ;-) Det är ju omtumlande för hela familjen med en ny medlem.
ha en fortsatt skön helg! nu drar vi till skogen för att spåra.
Krameli kram

http://mrperfect.webblogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 26 september 2011 11:59

Nu har jag bloggat på bloggplatsen/bloggagratis i fem år! Men nu är det dags att flytta vidare. Jag har haft hemsida och bloggar lite utspritt under en lång period, men har nu äntligen samlat ihop allt på ett enda ställe.   Den här bloggen får li...

Av Lina - 23 september 2011 15:42


Vill bara nämna att jag har ett helt nytt täcke, Back on Track, 74 cm, till salu. Jag lyckades beställa ett alldeles för stort täcke, och säljer det därför nu på Tradera.    Länk till annonsen   Bild framletad på nätet för att illustrera m...

Av Lina - 21 september 2011 15:19

Jag håller en grundlydnadskurs på Torsby BK på onsdagförmiddagarna och har en blandad grupp av engagerade deltagare. Jag gillar verkligen att hålla kurs, och när man får deltagare som verkligen vill träna, är det extra givande.   Vi har under kur...

Av Lina - 18 september 2011 18:17

Jag håller på att undersöka intresset för Åsa Jakobssons kurs i avslappning/uppmärksamhet. Åsa bor i Skåne, men jag har länge velat ta upp henne till Torsby/Värmland för denna kurs.   Vi behöver ett gäng på 6 ekipage, plus ett antal observatörer....

Av Lina - 31 augusti 2011 15:53

Igår var vi i Värmskog på vallningskurs igen. Och det hände en hel del för Zaphods och min del. Vi gick, återigen, i liten fålla, i koppel som jag släppte ganska omedelbart för att komma på andra sidan fåren. Första passet gick finfint! Han går för n...

Ovido - Quiz & Flashcards