Hundbiten - en blogg om hundträning / klickerträning med Lina, Pejla & Zaphod

Direktlänk till inlägg 2 april 2007

Shopping är härligt!

Av Lina - 2 april 2007 14:47

Sedan jag flyttade från Stockholm för några år sedan har detta med shopping liksom runnit ut i sanden. På både gott och ont. Kan sakna att strosa bland butiker och göra riktiga impulsköp och kap, men å andra sidan finns nu mer tid att göra annat, kanske till och med mer givande annat :)

En för- eller nackdel (hur man nu väljer att se på saken) där jag bor nu, är att utbudet för shopping, vad det än månne vara för typ, minst sagt är begränsat. Men idag har jag hundshoppat! Oj vad roligt det är! Och här kommer listan med både nödvändigt ont och lite okynnesshopping:

BIA-bädd
Svart läderhalsband
Svart läderkoppel
Matskål i rostfritt
Tandborste
Klotång
Bajspåsar

Och vem hade kunnat ana att bajspåsar skulle kännas bra, ja, till och med upplyftande att inhandla?

 
 
Ingen bild

La famiglia

2 april 2007 22:24

Vi väntade några månader med att introducera BIA-bädden (eller IA-bädden som vi väljer att kalla den) för att hon inte skulle gnaga sönder den. När hon väl fick den gnagde hon inte alls sönder den. Däremot försökte hon gräva hål in hörnen på den, så den gick ganska snart sönder där. Nu har vi investerat i ett nytt överdrad.

 
Ingen bild

Hundbiten

3 april 2007 10:06

Hmmm... man kanske skulle lyssna på detta råd! (BIA-bädden kostar ju trots allt en slant...) Min uppfödare har bäddar i hårdplast som hundarna verkar gilla, kanske skulle använda en sådan, tills hunden bytt tänder, åtminstone?

 
Ingen bild

La

3 april 2007 10:20

Vi köpte en hundkorg på IKEA. Men ibland när hon var för jävlig var vi tvungna att ta ut även den ur hennes sovhage (för en sådan hade, och har hon). Det var tur att hennes sovplats är intill öppna spisen. Så det var ju bara att skyffla kaffeveden från hennes sovhage rätt in i spisen.

 
Tessan

Tessan

3 april 2007 13:54

Visst är det väl HÄÄÄÄRLIGT att "hundshoppa" är lite av en "hundsaks shoppoholic" ;)Tyvärr är det inte alltid så populärt av den andra "hälften"....
Må gott med hunderiet,för vad vore väl livet utan dessa undrbara varelser!!!

http://www.ackebus.se

 
Ingen bild

Hundbiten

4 april 2007 10:45

Jättehärligt! Det påminner om känslan när jag var gravid första gången och gick i affärerna och drog i bebiskläder. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 26 september 2011 11:59

Nu har jag bloggat på bloggplatsen/bloggagratis i fem år! Men nu är det dags att flytta vidare. Jag har haft hemsida och bloggar lite utspritt under en lång period, men har nu äntligen samlat ihop allt på ett enda ställe.   Den här bloggen får li...

Av Lina - 23 september 2011 15:42


Vill bara nämna att jag har ett helt nytt täcke, Back on Track, 74 cm, till salu. Jag lyckades beställa ett alldeles för stort täcke, och säljer det därför nu på Tradera.    Länk till annonsen   Bild framletad på nätet för att illustrera m...

Av Lina - 21 september 2011 15:19

Jag håller en grundlydnadskurs på Torsby BK på onsdagförmiddagarna och har en blandad grupp av engagerade deltagare. Jag gillar verkligen att hålla kurs, och när man får deltagare som verkligen vill träna, är det extra givande.   Vi har under kur...

Av Lina - 18 september 2011 18:17

Jag håller på att undersöka intresset för Åsa Jakobssons kurs i avslappning/uppmärksamhet. Åsa bor i Skåne, men jag har länge velat ta upp henne till Torsby/Värmland för denna kurs.   Vi behöver ett gäng på 6 ekipage, plus ett antal observatörer....

Av Lina - 31 augusti 2011 15:53

Igår var vi i Värmskog på vallningskurs igen. Och det hände en hel del för Zaphods och min del. Vi gick, återigen, i liten fålla, i koppel som jag släppte ganska omedelbart för att komma på andra sidan fåren. Första passet gick finfint! Han går för n...

Ovido - Quiz & Flashcards