Hundbiten - en blogg om hundträning / klickerträning med Lina, Pejla & Zaphod

Direktlänk till inlägg 25 februari 2010

Lite ljusare

Av Lina - 25 februari 2010 23:19

Metacamen verkar nog fungera, för det är inte riktigt lika panikartat i Pejlas blick längre. Men jag måste gå igenom en lång procedur av lockande och bärande av hund varje gång vi ska gå ut för rastning. Hon ligger där hon ligger och vill helt enkelt inte röra sig.


Försökte locka henne med hela köttbullar i morse. La en såpass långt ifrån henne så att hon skulle vara tvungen att röra sig för att nå den, och sa sedan varsågod. Hon försökte nå den genom att sträcka på sig, men när det inte gick struntade hon i det. Sa varsågod igen, och tillslut så ålade hon sig som en mask fram och käkade. Låg sedan platt och såg olycklig ut.


Det hela slutade med att jag fick bära henne till ytterdörren för att få henne med ut. Hon försökte vägra gå först, men tillslut kom hon igång, och sedan släppte det. Efter en stund var hon bara lycklig över all snö och plöjde fram genom drivorna :) Jag lät henne dra hur mycket som helst i selen, glad över att se piggheten i henne igen! Vi gjorde godisletande i de stora snöhögarna på fältet utanför huset där kommunen lastar all snö som blir över vid vägröjningen.


Men inne ligger hon helt stilla. Och nästa, och nästa, och nästa rastning har sett likadana ut. Jag försöker locka, och när det inte funkar så får jag bära. Men trots allt ser jag ju att hon piggnar i när vi varit ute en stund. Bara att hoppas att det är ännu lite bättre imorgon.

 
 
Anna H

Anna H

25 februari 2010 23:42

Stackars Pejla! Vad skönt att det verkar gå åt rätt håll.

http://annabloggen.wordpress.com

 
Harriet

Harriet

26 februari 2010 07:22

Stackars lilla snuttan! :( Hoppas hon blir piggare snart igen.
Kram

http://www.ladusvalans.se

 
Madelen

Madelen

26 februari 2010 12:38

Det verkar ju gå åt rätt håll! Lilla tösen, hon förstår ju inte varför hon mår som hon mår.

http://k9kiwi.wordpress.com

 
Ingen bild

Sara och Dagmar

26 februari 2010 15:35

Åh, pluttan! Usch, det kan inte vara roligt när man inte kan berätta hur man mår... Hoppas det går över illa kvickt!
Dagmar hälsar!

 
Sarah, Ior, Pippi

Sarah, Ior, Pippi

26 februari 2010 23:22

Hittade in här av en tillfällighet o såg att din hund var opererad... När min förra hund opererade bort analsäckarna fick han både smärtstillande på maten och salva som man smorde på o det funkade kanon... Hoppas hon piggar på sig!

http://www.flatcoated.dinstudio.se

 
Lillan

Lillan

27 februari 2010 00:10

Men stackars liten.... måtte det kännas bättre för henne snart så hon kommer igång och blir sig själv.

http://vattenhunden.wordpress.com

 
Maria&Hera

Maria&Hera

1 mars 2010 13:47

Hoppas att det har vänt och att Pejla mår bättre nu!
Så himla söta BC-valpar! Vart är de ifrån?

http://belgarfans.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Linda

4 mars 2010 14:49

Hoppas verkligen Pejla mår bättre nu!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 26 september 2011 11:59

Nu har jag bloggat på bloggplatsen/bloggagratis i fem år! Men nu är det dags att flytta vidare. Jag har haft hemsida och bloggar lite utspritt under en lång period, men har nu äntligen samlat ihop allt på ett enda ställe.   Den här bloggen får li...

Av Lina - 23 september 2011 15:42


Vill bara nämna att jag har ett helt nytt täcke, Back on Track, 74 cm, till salu. Jag lyckades beställa ett alldeles för stort täcke, och säljer det därför nu på Tradera.    Länk till annonsen   Bild framletad på nätet för att illustrera m...

Av Lina - 21 september 2011 15:19

Jag håller en grundlydnadskurs på Torsby BK på onsdagförmiddagarna och har en blandad grupp av engagerade deltagare. Jag gillar verkligen att hålla kurs, och när man får deltagare som verkligen vill träna, är det extra givande.   Vi har under kur...

Av Lina - 18 september 2011 18:17

Jag håller på att undersöka intresset för Åsa Jakobssons kurs i avslappning/uppmärksamhet. Åsa bor i Skåne, men jag har länge velat ta upp henne till Torsby/Värmland för denna kurs.   Vi behöver ett gäng på 6 ekipage, plus ett antal observatörer....

Av Lina - 31 augusti 2011 15:53

Igår var vi i Värmskog på vallningskurs igen. Och det hände en hel del för Zaphods och min del. Vi gick, återigen, i liten fålla, i koppel som jag släppte ganska omedelbart för att komma på andra sidan fåren. Första passet gick finfint! Han går för n...

Ovido - Quiz & Flashcards