Hundbiten - en blogg om hundträning / klickerträning med Lina, Pejla & Zaphod

Direktlänk till inlägg 24 februari 2010

Nu är det inte roligt

Av Lina - 24 februari 2010 16:15

Vi har försökt oss på en kort promenad idag, men det gick inget vidare. Pejla måste ju rastas, men fick hon själv välja skulle vi nog strunta i det.


Hela den korta promenaden bestod i att hon antingen försökte fly, eller att hon satte sig ner och vägrade röra sig en millimeter. När vi bara hade ett tiotal meter hem la hon sig i djupsnön och tryckte sig mot backen. Jag fick lyfta henne därifrån tillslut för att få henne att röra på sig :(


Ringde veterinären och berättade om hennes beteende, och fick strax därefter åka dit och hämta ut ett recept på Metacam. Förmodligen har Pejla väldigt ont.


Hon har nu fått dygnsdosen av smärtlindring, och jag hoppas innerligt att det börjar verka snart, för ynkligare hund har jag aldrig i hela mitt liv varit med om :(

 
 
Madelen

Madelen

24 februari 2010 17:09

Usch va jobbigt. Hoppas det hjälper snart, förstår helt hur du känner.

http://k9kiwi.wordpress.com

 
Fanny

Fanny

24 februari 2010 18:03

Men stackars Pejla! Hoppas att hon blir bättre snabbt!

http://www.klickerklok.se

 
Ingerid Margrete

Ingerid Margrete

24 februari 2010 21:54

Det kan være nødvendig å gi dobbel dose metacam første døgnet, du kan jo høre med veterinæren hvis det ikke hjelper...
God bedring til Pejla!

http://www.klikkeragility.blogspot.com

 
Siv Elin

Siv Elin

25 februari 2010 07:27

Stackars Pejla! Hoppas hon kryar på sig snart

http://arbetandehundar.wordpress.com

 
Lillan & Zelda

Lillan & Zelda

25 februari 2010 11:14

Men stackars liten:( Hoppas nu att metacamen har börjat värka så att hon mår bättre.

http://vattenhunden.wordpress.com

 
Tina

Tina

25 februari 2010 14:11

Men varför fick hon inte smärtlindring från början. Det är väl klart att hon har ont.

http://workinglabs.wordpress.com

 
Lina

Lina

25 februari 2010 21:05

Jag vet inte Tina. Hon fick ju en spruta dubbel dos Metacam hos vet innan jag hämtade henne som skulle sitta i ett dygn. Och sedan sa de att jag skulle höra av mig om hon verkade ha ont, och att vi då skulle få ett recept. Antar att de inte vill medicinera i onödan. Som jag förstod det så får inte alla hundar så ont efter operationen...

http://hundtranaren.nordicshops.com

 
AK

AK

25 februari 2010 21:31

Förstår inte alls resonemanget att inte medicinera i onödan....
Hoppas nu att P inte behöver ha ont länge till!

http://bacillen.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 26 september 2011 11:59

Nu har jag bloggat på bloggplatsen/bloggagratis i fem år! Men nu är det dags att flytta vidare. Jag har haft hemsida och bloggar lite utspritt under en lång period, men har nu äntligen samlat ihop allt på ett enda ställe.   Den här bloggen får li...

Av Lina - 23 september 2011 15:42


Vill bara nämna att jag har ett helt nytt täcke, Back on Track, 74 cm, till salu. Jag lyckades beställa ett alldeles för stort täcke, och säljer det därför nu på Tradera.    Länk till annonsen   Bild framletad på nätet för att illustrera m...

Av Lina - 21 september 2011 15:19

Jag håller en grundlydnadskurs på Torsby BK på onsdagförmiddagarna och har en blandad grupp av engagerade deltagare. Jag gillar verkligen att hålla kurs, och när man får deltagare som verkligen vill träna, är det extra givande.   Vi har under kur...

Av Lina - 18 september 2011 18:17

Jag håller på att undersöka intresset för Åsa Jakobssons kurs i avslappning/uppmärksamhet. Åsa bor i Skåne, men jag har länge velat ta upp henne till Torsby/Värmland för denna kurs.   Vi behöver ett gäng på 6 ekipage, plus ett antal observatörer....

Av Lina - 31 augusti 2011 15:53

Igår var vi i Värmskog på vallningskurs igen. Och det hände en hel del för Zaphods och min del. Vi gick, återigen, i liten fålla, i koppel som jag släppte ganska omedelbart för att komma på andra sidan fåren. Första passet gick finfint! Han går för n...

Ovido - Quiz & Flashcards