Hundbiten - en blogg om hundträning / klickerträning med Lina, Pejla & Zaphod

Direktlänk till inlägg 30 december 2009

Vill du gå på kurs med Maria Hagström i maj?

Av Lina - 30 december 2009 14:47

Jag har lyckats boka in en i övrigt totalt fullbokad Maria Hagström för en tvådagarskurs i slutet av maj. Är givetvis jätteglad för detta! Kursen är ännu på planeringsstadiet, men jag tänkte försöka göra en uppskattning av hur många som kan vara intresserade.


24-25 maj är en måndag och tisdag, och det gäller alltså att man kan ta ledigt för att delta.


Temat på kursen kommer att vara tävlingslydnad i stort, och den innehåller både föreläsningar och praktisk träning med hund. Man kommer att kunna delta på följande sätt:


- Med hund
- Observatör, utan hund
- Enbart föreläsningar


Pris med hund kommer att ligga någonstans runt 1400 kr för båda dagarna, och då deltar man alltså i allt. För observatör blir det ca 800 kr och om man enbart vill delta under föreläsningar blir priset någonstans 4-500 kr, lite beroende på hur långa/många föreläsningar det handlar om. Mat och boendekostnader tillkommer.


Platsen är Värmland - inte helt klart exakt vart än, men det kommer att vara på ett ställe där man kan ha både teori och praktik inom samma område och gärna att boendet finns inpå knuten så att allt flyter på smidigt - inga stora förflyttningar alltså.


Temat är alltså lydnad och tanken är att det ska handla mycket om hur man blir en bättre tränare, vi tittar på grundträning och momentträning, och pratar även om hur du blir en bättre tävlingsförare.


Allt är ännu på planeringsstadiet, men jag vill redan nu undersöka hur stort intresset kan vara, för att på så sätt boka in alltsammans på ett lämpligt ställe där x antal personer får plats för föreläsningar och träning.


Möjlighet kan även finnas att man lördag och söndag innan Maria kommer, kan träffas och träna under helgen.


Så - hur många av er skulle kunna vara intresserade av detta? Att anmäla intresse är inte bindande på något sätt, utan helt sonika just en intresseanmälan. Svara gärna här, men skicka gärna också ett mejl till mig på lina@hundtranaren.se.


 

 
 
Tina

Tina

30 december 2009 15:25

Jag vill absolut gå kurs för Maria tillsammans med dig.

http://workinglabs.wordpress.com

 
Marre

Marre

30 december 2009 16:27

Jag har anmält mig och Crozza!

http://www.marrenaas.blogg.se

 
AK

AK

30 december 2009 16:37

Jag vill också, supermycket!

http://bacillen.wordpress.com

 
Christina

Christina

30 december 2009 16:49

Låter jättekul!

http://www.busligan.se

 
Lina

Lina

30 december 2009 20:43

Det verkar jätteroligt med en helgkurs, jag är också intresserad!

http://www.linaochgreven.se

 
Carro

Carro

30 december 2009 21:21

Jag är intresserad!

http://www.kontrollek.bloggagratis.se

 
Harriet

Harriet

30 december 2009 21:25

Jag har mailat :)
Du är bäst.
Kram

http://www.ladusvalans.se

 
Ingen bild

Sofia Nyberg

31 december 2009 03:30

Jag skulle hemskt gärna vilja det! Hoppas på att det går att få till!

 
Jenny

Jenny

31 december 2009 14:13

Åh, hade varit såååå kul men jag vet inte om vi får ihop det.
Gott Nytt Hundår från oss
ram

http://fjodorochvixhen.wordpress.com

 
Ingen bild

christina Fredriksson

31 december 2009 15:09

hej jag intresseanmäler mig här , har även skickat ett mail till dig.
christina0515@telia.com

 
Eleonor

Eleonor

1 januari 2010 18:47

Intresserad! Vi är två som är det med hund.

http://www.blogg.se/quintus

 
Eleonor

Eleonor

1 januari 2010 18:48

Ops, blev fel adress tidigare =)

http://www.nogg.se/quintus

 
Ingen bild

Anna Östbergh

2 januari 2010 16:21

Hej Hej Lina

Antar att detta kanske enbart är till för torsbys medlemmar???

Annars skulla jag väldigt gärna vilja vara med...syns nästa träff i torsby..Mvh anna //Kil

 
Lina

Lina

2 januari 2010 17:56

Hej alla!
Alla ni som lämnar intresse här, skicka också ett mejl till mig - blir mycket enklare för mig att hålla reda på er om jag har er alla i mejlboxen :)

Anna - nej, det gäller alla. Får in intresseanmälningar från norraste Norrland till södraste Skåne :) Mejla bara, och ange även om du är intresserad av observatörsplats om du inte kommer med med hund (lång kö med hund redan).

Lina

http://hundtranaren.bloggplatsen.se/2009/11/08/216

 
Ingen bild

Sofia Nyberg

2 januari 2010 18:08

Men jag hittar ingen mejladress!!!!
Vill hemskt gärna vara med med hund :)
Min mejl: sofiakaeck@hotmail.com

 
Lina

Lina

2 januari 2010 20:38

Mejladressen står längst ner i blogginlägget Sofia, men du får den igen: lina@hundtranaren.se :)

http://hundtranaren.bloggplatsen.se/2009/11/08/216

 
Ingen bild

Sofia Nyberg

3 januari 2010 10:13

Eeeeh, oj jag måste ha varit helt blind igår! Hur kunde jag missa något som stod precis mitt på sidan?? :-D
*pinsamt*

 
Gunilla & Asta

Gunilla & Asta

6 januari 2010 12:10

Oj, så roligt - vilket tillfälle - suveränt - lite sent ute kanske... Jag har i alla fall mailat. Intresserad av att vara med även om jag inte får hunden med mig.

God fortsättning!

http://vitherde.wordpress.com

 
Ingen bild

Anna Lindstedt Uhlin

24 januari 2010 18:23

Hej!
Jag är intresserad av att komma på föreläsningen. Vet du något om när det blir?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 26 september 2011 11:59

Nu har jag bloggat på bloggplatsen/bloggagratis i fem år! Men nu är det dags att flytta vidare. Jag har haft hemsida och bloggar lite utspritt under en lång period, men har nu äntligen samlat ihop allt på ett enda ställe.   Den här bloggen får li...

Av Lina - 23 september 2011 15:42


Vill bara nämna att jag har ett helt nytt täcke, Back on Track, 74 cm, till salu. Jag lyckades beställa ett alldeles för stort täcke, och säljer det därför nu på Tradera.    Länk till annonsen   Bild framletad på nätet för att illustrera m...

Av Lina - 21 september 2011 15:19

Jag håller en grundlydnadskurs på Torsby BK på onsdagförmiddagarna och har en blandad grupp av engagerade deltagare. Jag gillar verkligen att hålla kurs, och när man får deltagare som verkligen vill träna, är det extra givande.   Vi har under kur...

Av Lina - 18 september 2011 18:17

Jag håller på att undersöka intresset för Åsa Jakobssons kurs i avslappning/uppmärksamhet. Åsa bor i Skåne, men jag har länge velat ta upp henne till Torsby/Värmland för denna kurs.   Vi behöver ett gäng på 6 ekipage, plus ett antal observatörer....

Av Lina - 31 augusti 2011 15:53

Igår var vi i Värmskog på vallningskurs igen. Och det hände en hel del för Zaphods och min del. Vi gick, återigen, i liten fålla, i koppel som jag släppte ganska omedelbart för att komma på andra sidan fåren. Första passet gick finfint! Han går för n...

Ovido - Quiz & Flashcards